دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
30 خرداد 1397 - 15:15
سردار سليماني:

عربستان 200 ميليون دلار در لبنان خرج کرد و شکست خورد

حزبالله برای اولین بار ۷۴ کرسی از ۱۲۸ کرسی پارلمان لبنان را از آن خود کرد و از یک حزب مقاومت به دولت مقاومت لبنان تبدیل شد و این پیروزی خیلی بزرگی است.
کد خبر : 959
حزبالله برای اولین بار ۷۴ کرسی از ۱۲۸ کرسی پارلمان لبنان را از آن خود کرد و از یک حزب مقاومت به دولت مقاومت لبنان تبدیل شد و این پیروزی خیلی بزرگی است. سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی درباره انتخابات اخیر لبنان، اظهار داشت: انتخابات اخیر لبنان یک رفراندوم بود. این انتخابات در شرایطی صورت گرفت که همه حزبالله را به دخالت در امور سوریه، لبنان، عراق، یمن و منطقه متهم میکنند.
وی افزود: کشور‌های عربی و شورای همکاری، سعودی و کشور‌های نادان که نادان‌ها و نابخرد‌ها بر آن‌ها حاکم هستند، نظیفترین و با افتخارترین جریان اسلامی را جزو لایحه تروریسم قرار دادند و اسم‌هایی که نشاط در قلب مسلمان‌ها ایجاد میکند، مثل نام سید حسن نصرالله، را در کنار تروریست‌ها قرار دادند، کسی که در دفاع از عالم عربی مهمترین دشمن عالم عربی را شکست داد.
فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به تبلیغات دشمنان گفت: هرکس که با جریان حزبالله بود، اعم از سنی و غیر سنی را مزدوران ایران، نامیدند. این انتخابات زیر بار این آوار و ۲۰۰ میلیون دلار پولی که سعودی صرف کرد برگزار شد.
وی افزود: کرمان خودمان ۱۰، ۱۵ برابر بزرگتر از لبنان است و خرج کردن ۲۰۰ میلیون دلار در یک محیط کوچک در یک محدوده زمانی کوتاه، کار ساد‌های نیست. اما نتیجه چه شد؟ نفر اول شهر بیروت برای اولین بار در تاریخ لبنان یک شخصیت منتسب به حزبالله و البته شیعه شد. سلیمانی همچنین تصریح کرد: حزبالله برای اولین بار ۷۴ کرسی از ۱۲۸ کرسی پارلمان لبنان را مال خود کرد و از یک حزب مقاومت به دولت مقاومت لبنان تبدیل شد و این پیروزی خیلی بزرگی است.

ارسال نظرات