دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
28 تير 1400 - 00:27

درخواست از رئیس مجلس برای تشکیل کمیسیون پیگیری رتبه‌بندی معلمان

حاجی بابایی گفت: از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست شد، کمیسیون مشترکی را برای پیگیری نظام رتبه‌بندی معلمان و قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان که در حال وصول از دولت است، تشکیل دهد تا به سرعت موضوع را مورد بررسی قرار دهند.
کد خبر : 9512

پایگاه رهنما :

حمیدرضا حاجی بابایی با اعلام تشکیل جلسه مشترک دیوان محاسبات و امور مالی مجلس و کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس  گفت: در این جلسه، اجرای  بند (و)  تبصره( 2) قانون بودجه 1400 گزارش بحث وبررسی شد.

وی افزود: در این جلسه به ویژه در رابطه با نظام رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری بحث و در نهایت مقرر شد، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان برنامه و بودجه طی هفته آینده در خصوص میزان منابع مورد نظر برای اجرای این موارد گزارش کاملی ارائه کنند.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس گفت: در این جلسه از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست شد، در اسرع وقت کمیسیون مشترکی را برای پیگیری نظام رتبه بندی معلمان و قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان که در حال وصول از دولت است، تشکیل دهد تا به سرعت موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: دو ماده از مواد برنامه ششم توسعه، یعنی ماده 30 همسان سازی حقوق بازنشستگانکه حق مسلم همه بازنشستگان کشوری و لشکری است، همچنین  نظام رتبه بندی معلمان براساس ماده 63 برنامه ششم، از مطالبات برحق فرهنگیان است.

حاجی بابایی گفت: اعضای  کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس، حمایت خود را ازلایحه دائمی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان همچنین نظام رتبه بندی معلمان و نیز از شمول هماهنگی حقوق بین اعضای هیات علمی وزارت علوم و وزارت بهداشت و تسری آن به موسسات آموزشی و تحقیقاتی، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی اعلام کردند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات