پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
10 تير 1400 - 16:44
خبر

سوگند گروه مقاومت عراقی نسبت به انتقام گیری از متجاوزان آمریکایی

دبیرکل کتائب سیدالشهدا نسبت به انتقام گیری از متجاوزان آمریکایی سوگند خورد.
کد خبر : 9429

پایگاه رهنما:

«ابو آلاء الولائی» دبیرکل گروه مقاومت «کتائب سیدالشهداء» در عراق طی پستی در توئیتر بار دیگر به حمله اخیر آمریکا به مواضع الحشدالشعبی در غرب عراق و نزدیک مرز سوریه واکنش نشان داد و از سوگند مقاومت عراق برای انتقام خون نیروهایش خبر داد.

وی با اشاره به تشییع پیکرهای شهدای حمله سه روز پیش آمریکا به پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی، شب گذشته در صفحه خود در توئیتر نوشت: «از عزاداران و تشییع‌کنندگان تشکر می‌کنم. ما سوگند یاد کردیم که انتقام عزیزانمان را بگیریم، پس چشمتان روشن»

وی در ادامه با اشاره به این‌که آرامش از اشغالگران در عراق گرفته خواهد شد، نوشت: «با کمال احترام به رهبران سیاسی علاقه‌مند به مقاومت، باید اعلام کنیم که دیگر، از این پس، هیچ وساطتی را نخواهیم پذیرفت. ما هستیم که زمان و مکان پاسخ را تعیین می‌کنیم. پاسخی که دل مؤمنان را التیام خواهد بخشید و اشغالگر را اگر هنوز چشمی در سرش مانده باشد، خوشحال نمی‌کند.»

بامداد دوشنبه منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است.»

از سوی دیگر، پس از گذشت چندین ساعت از حمله بامداد دوشنبه آمریکا به مواضع الحشد الشعبی عراق در نزدیکی مرزهای سوریه، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق واکنش نشان داد و ضمن محکوم کردن این حمله هوایی آمریکا به مرزهای مشترک عراق و سوریه، همه را به آرامش و اجتناب از تشدید تنش‌ها فراخواند.

به نوشته پایگاه خبری «موازین نیوز»، سرتیپ «یحیی رسول»، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت: این حمله هوایی آمریکا، نقض آشکار و غیرقابل قبول حاکمیت  و امنیت ملی عراق و خلاف کلیه معاهدات بین المللی و محکوم است. عراق بار دیگر مخالفت خود را با تبدیل شدن به عرصه تسویه حساب‌ها اعلام می‌کند

منبع: الوقت

ارسال نظرات