دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
05 تير 1400 - 16:37

عفو بین الملل رژیم صهیونیستی را به جنایات نژادپرستانه متهم کرد

عفو بین الملل رژیم صهیونیستی را به جنایات نژادپرستانه متهم کرد.
کد خبر : 9378

پایگاه رهنما:

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مرتکب جنایات نژادپرستانه شده و ضمن بازداشت دسته‌جمعی آنان، برای سرکوب تظاهرات‌ مسالمت‌آمیز، به زور و قدرت مفرط و غیرقانونی متوسل می‌شود و افراد بازداشت شده را تحت شکنجه قرار می‌دهد.

در این گزارش آمده است که پلیس رژیم صهیونیستی حتی از فلسطینیانی که تابعیت اسرائیلی دارند، در برابر حملات شهرک‌نشینان صهیونیست حمایت نمی‌کند.

«صالح حجازی» معاون مدیر دفتر منطقه‌ای خاورمیانه و آفریقای شمالی سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد که ادله و مدارک جمع شده به روشنی نشان می‌دهد که پلیس رژیم صهیونیستی بی‌رحمانه علیه فلسطینیان در اراضی اشغالی و قدس شرقی دست به جنایات نژادپرستانه می‌زند.

حجازی تصریح کرد که این در حالی است که پلیس رژیم صهیونیستی با یهودیانی که بازداشت می‌شوند، رفتاری به مراتب بهتر نسبت به فلسطینیان دارد و به آنان اجازه می‌دهد دست به تظاهرات بزنند، اما تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینیان را سرکوب می‌کند.

عفو بین‌الملل در بخشی از این گزارش آورده است که از ۱۳ ماه می گذشته تاکنون، شهرک‌نشینان صهیونیست به ۹۰ خودروی متعلق به فلسطینیان خسارت وارده کرده و بارها شهروندان فلسطینی را در داخل خانه‌های خود هدف سنگ‌پرانی قرار داده‌اند.

این سازمان به نقل از مرکز حقوق بشر «مساوات» اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی تا ۱۰ ژوئن بیش از ۲۱۵۰ نفر را بازداشت کرده که بیش از ۹۰ درصد از آنان جزو فلسطینیان دارای تابعیت اسرائیلی یا ساکنان قدس شرقی هستند. همچنین تاکنون علیه ۲۸۵ نفر از این افراد کیفرخواست صادر شده است.

از سوی دیگر، همزمان با جنایات شهرک نشینان صهیونیستی که با حمایت ارتش رژیم صهیونیستی به جوانان فلسطینی حمله کرده و شمار زیادی از آنان را زخمی کردند ، گروههای مقاومت فلسطینی به تل‌آویو هشدار دادند که در برابر جنایت آنها در قدس ساکت نخواهند ماند و مقابله به مثل خواهند کرد.

بیت المقدس و برخی دیگر شهرهای فلسطین روز گذشته شاهد درگیری نظامیان صهیونیست با تظاهر کنندگان و نمازگزاران فلسطینی در اعتراض به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و فلسطینیان بود.

در درگیری شدید پنجشنبه شب نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان این رژیم با جوانان فلسطینی در قدس اشغالی ۱۰۵ فلسطینی زخمی شدند.

بامداد روز جمعه هم چندین راکت از غزه به سمت شهرک های صهیونیست نشین در جنوب فلسطین اشغالی شلیک شد و رژیم صهیونیستی مواضع مقاومت و نوار غزه را هدف حملات توپخانه ای و هوایی خود قرار داد

منبع: الوقت

ارسال نظرات