پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
31 خرداد 1400 - 15:18

ملت ایران خوش درخشید

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری صبح روز شنبه ۲۹ خرداد بنا بر اعلام رسمی وزارت کشور ساعت ۲ بامداد و بنا بر مشاهدات عینی به جهت تجمع شهروندان، در برخی حوزه‌های رای گیری تا ساعت ۴ بامداد به طول انجامید.
نویسنده :
حسن رشوند
کد خبر : 9336

پایگاه رهنما:

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری صبح روز شنبه ۲۹ خرداد بنا بر اعلام رسمی وزارت کشور ساعت ۲ بامداد و بنا بر مشاهدات عینی به جهت تجمع شهروندان، در برخی حوزه‌های رای گیری تا ساعت ۴ بامداد به طول انجامید. یقینا این تنها انتخاباتی است که به این شکل برگزار شده است. انتخاباتی که برگزار شد، دارای چند ویژگی خاص بود؛ اولا؛ تقریبا هیچ جریان ضد انقلابی نبود که این انتخابات را تحریم نکرده باشد و برای آن کمپین رای «نه به جمهوری اسلامی» برگزار نکرده باشد. دوم اینکه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در حالی برگزار شد که با توجه به جولان کرونا در کشور و گرفتاری روزانه بیش از ۱۰ هزارشهروند کشورمان به این بیماری و مرگ و میر روزانه تقریبا ۱۳۰ نفر، همه کارشناسان معتقد بودند در این دوره از انتخابات با کاهش مشارکت ۹ تا ۲۱ درصدی مردم به دلیل کرونا، مواجه خواهیم بود، اما آمار و نتایج انتخابات خلاف این موضوع را نشان می‌دهد. سوم اینکه کافی است مخاطبین محترم، نارضایتی از وضعیت نابهنجار معیشتی مردم و کاهش اعتماد عمومی جامعه و دمیدن ضدانقلاب خارج نشین و همراهی عناصر داخلی آن‌ها بر تحریم انتخابات را هم لحاظ کنند. در این صورت باید گفت: حقیقتا مردم ایران خوش درخشیدند و گل کاشتند.
در حالی که از ماه‌ها پیش برخی جریان‌های سیاسی مانند احمدی‌نژاد، منافقین و مریم رجوی، ضدانقلاب و مسیح علینژاد، سلطنت‌طلبان و رضا پهلوی و براندازان تابلو دار نظام و حتی برخی گروه‌های سیاسی همچون حزب اتحاد ملت و افرادی همچون شکوری راد و دیگران مدام می‌گفتند که مردم در انتخابات شرکت نخواهند کرد، این میزان حضور موجب مباهات است.

به این عوامل، برخی اهمال کاری‌ها در ساعات آغازین رای‌گیری و تاخیر چندساعته در آغاز رای‌گیری، کاهش تعرفه‌ها و نفرستادن صندوق به برخی مراکز جمعیتی کشور را هم اضافه کنید، بر این میزان همت بلند ملت ایران باید درود فرستاد و سر تعظیم در مقابل چنین ملتی فرود آورد.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی به پایان رسید که ماشین جنگ روانی دشمن و امتداد داخلی آن، تلاش زیادی برای ناامیدسازی و منصرف کردن مردم از مشارکت به کار بسته بود، اما جامعه ایرانی مسئولیت شناسی و بلوغ فکری و سیاسی خود را نمایان ساخت و پاسخ محکم و قاطعی به بدخواهان و دشمنان داد. همه می‌دانند که در این دوره، شدت تلاش دشمن، رسانه‌های آن و برخی جریانات داخلی برای القای یأس و سرد کردن تنور انتخابات در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است.
اما اینک انتخابات پایان یافته و پایان آن را باید «آغاز فصل جدیدی از خدمت» دانست. رئیس‌جمهور منتخب و دولت وی با کوهی از مشکلات برجای مانده از ناکارآمدی دولت دوازدهم مواجه است که مستقیماً بر رابطه میان دولت و مردم اثر گذارده است. به نظر می‌رسد باید رئیس‌جمهور منتخب و همراهانش از فرصت پیش رو تا قبل از مراسم تنفیذ جهت برنامه‌ریزی جامع به همراه ارائه راهکار‌های کوتاه مدت و میان مدت جهت حل مسائل مردم به ویژه در حوزه معیشت حداکثر تلاش خود را انجام دهند تا بارقه‌های امید در ذهن مردم نقش بندد. حضور و مشارکت مردم در انتخابات نباید به معنای رضایتمندی آنان و عدم اصلاح کاستی‌های موجود تلقی شود. مردم با حضور خود مسئولیت و تکلیف خود را انجام دادند و اینک وظیفه تک تک مسئولان بویژه دولت برآمده از این رای و در این شرایط است که با تحول و اصلاح روش‌های گذشته، هرچه بیشتر خدمت به مردم را در دستور کار خود قرار دهند و رضایت آنان را جلب کنند. مردم کارشان را درست انجام دادند و اینک نوبت دولتمردان تازه نفس است که به میدان آمده و مشکلات مردم را مورد توجه قرار داده و برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی و اقدام نمایند. رئیس‌جمهور منتخب و دولتمردان آینده باید بدانند که شرایط امروز کشور، شرایط ویژه و پیچیده‌ای است که با دوره‌های گذشته تفاوت‌های اساسی دارد. دشمن به دنبال القای یأس و ناامیدی و گسست بین مردم و مسئولان است و باطل‌السحر این توطئه دشمن، رویکردی است که مهم‌ترین شاخص‌های آن توجه به مشکلات مردم، همدردی با محرومان و دلسوزی برای آن‌ها و شنیدن رنج‌ها و آلام آن‌ها است که در نهایت چهره حقیقی پیوند ناگسستنی دولت و ملت را به رخ خواهد کشید. از امروز به بعد منتخب مردم یعنی «سید ابراهیم رئیسی»، همانگونه که در دوران تبلیغات انتخاباتی تاکید برکار کردن برای مردم و کاهش گرفتاری‌های معیشتی آن‌ها وعده داده بودند و از مشی دوران مسئولیت شان در قوه قضائیه روشن است، انتظار می‌رود ایشان با همت مضاعف این مسیر پر چالش را بپیمایند و اعتماد کاهش یافته در جامعه بویژه در طبقات محروم و مستضعف را بار دیگر به جامعه بازگردانند.

ارسال نظرات