جمعه ؛ 30 شهريور 1403
27 خرداد 1397 - 17:18
پروژه ناکارآمدسازی حاکمیت با حمله به ارکان نظام

ناجا محبوب مردم، مغضوب آشوب گران

بی اعتمادسازی جامعه ایرانی نسبت به آینده انقلاب اسلامی و ایجاد یاس و ناامیدی در بین آحاد مردم نسبت به آینده حاکمیت سیاسی کشور یکی از مهمترین و اساسی‌ترین طرح‌های دشمن برای ضربه زده به جمهوری اسلامی ایران است به طوری که باید دست یابی به چنین هدفی تمام نهاد‌ها و سازمان‌های تحت شمولیت نظام اسلامی اعم از کمیته امداد، نیروی انتظامی، شورای نگهبان، صدا وسیما، قوه قضاییه و سپاه پاسداران مورد تخطئه قرار گرفته و عملکرد آن‌ها زیر سوال برود
کد خبر : 933
بی اعتمادسازی جامعه ایرانی نسبت به آینده انقلاب اسلامی و ایجاد یاس و ناامیدی در بین آحاد مردم نسبت به آینده حاکمیت سیاسی کشور یکی از مهمترین و اساسی‌ترین طرح‌های دشمن برای ضربه زده به جمهوری اسلامی ایران است به طوری که باید دست یابی به چنین هدفی تمام نهاد‌ها و سازمان‌های تحت شمولیت نظام اسلامی اعم از کمیته امداد، نیروی انتظامی، شورای نگهبان، صدا وسیما، قوه قضاییه و سپاه پاسداران مورد تخطئه قرار گرفته و عملکرد آن‌ها زیر سوال برود. به همین دلیل است که همواره نیروی انتظامی یا سایر نیرو‌های انتظامی و امنیتی کشور توسط یک طیف سیاسی متهم به خشونت و تندروی می‌شود تا این گونه مجموعه‌ها را مقابل منافع عمومی کشور القاء کرده و مردم را برای مواجهه فعال با آن‌ها تحریک کنند.
 
نیروی انتظامی به عنوان یکی از فعالترین و پویاترین مجموعه‌ها در جهت تحقق اهداف عالیه نظام توانسته کارنامه موفقی در فتنه ۸۸، غائله ۱۸ تیر سال ۷۸ و همچنین شورش‌های اجتماعی دی ماه گذشته و حتی غائله خیابان پاسداران تهران ایفا کند و مانع از تضییع اموال عمومی و گسترش ناامنی در سایر نقاط کشور شود. عملکرد تاثیرگذار ناجا در تامین امنیت کشور و مانع سازی جهت دستیابی فتنه گران به اهداف حزبی، باعث شده به بهانه‌های مختلف این نهاد مورد هجمه قرار بگیرد که حمله به نیروی انتظامی به بهانه انتشار فیلم مشکوک اخیر در پارک طالقانی تهران تنها یکی از این نمونه هاست. نباید انتظار داشت که حمله همه جانبه به نیروی انتظامی در مقاطع مختلف زمانی فروکش کند کمااینکه امروز بخشی از نمایندگان به بهانه مصوبه اخیر دولت درباره تعیین مکان‌هایی برای برگزاری تجمعات اعتراضی مردم، نیروی انتظامی را مورد تخریب قرار داده اند.
 
پروانه مافی، از نمایندگان اصلاحطلب پیرامون مصوبه دولت برای تعیین نقاطی در تهران برای اعتراضات، می‌گوید: «هنگامی که همه مسائل در قانون مشخص شود دستگاهها، وزارت کشور و نیروی انتظامی هرکدام وظایفشان مشخص است و نمیتوانند رفتار خشونت آمیز داشته باشند.» این گفته‌ها در حالی عنوان می‌شود که هنوز قاتلین ۳ شهید نیروی انتظامی در شهرآشوب پاسداران تهران به سزای اعمال خود نرسیده و مجموعه نیروی انتظامی همچنان مهمترین نهادی است که از این دست مسائل آسیب می‌بیند و فکری به حال مظلومیت ناجا در اینگونه موارد نشده است. حال انگ زنی و اتهام افکنی یک نماینده آنهم بدون ارائه سند قابل اعتنایی نشان می‌دهد که ناجا در میان برخی از نمایندگان مجلس نیز مورد بغض قرار گرفته و مظلوم می‌باشد.
 
براستی چگونه می‌توان به خشونت نیروی انتظامی استناد کرد در حالی که در هیچیک از غائله‌های مشابه نه تنها اثری از خشونت پلیس نیست بلکه همواره خلاف آن ثابت شده و این پلیس بوده است که در غائله‌هایی که نوعاً توسط اصلاحطلبان ایجاد شدهاند، ضمن رعایت قانون و عدم استفاده از سلاح گرم، خود را قربانی امنیت مردم کرده است. خشونت ادعایی در حالی است که رویه و معمول بودن آن در طول ۴۰ سال گذشته و در سیاق نهاد‌های امنیتی کشور هرگز به اثبات نرسیده و برخی، موفقیت‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران را نیز مرهون تحفّظ عقلانی و شرعی در عدم رواداری خشونت و اعمال غیر قانونی میدانند.

ارسال نظرات