دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
30 خرداد 1400 - 17:32
خبر

پایگاه آمریکایی عین الاسد عراق هدف حمله موشکی قرار گرفت

پایگاه آمریکایی عین الاسد عراق هدف حمله موشکی قرار گرفت.
کد خبر : 9324

پایگاه رهنما:

به نقل از این خبرنگار، خبرنگار روسیا الیوم در عراق امروز، یکشنبه گزارش داد، پایگاه عین الاسد هدف حمله موشکی قرار گرفت.

یک موشک پایگاه عین الاسد در استان الانبار را هدف قرار داد و در داخل محوطه آن سقوط کرد.

این خبرنگار افزود: نیروهای امنیتی موشک دوم را که آماده شلیک بود در محله الشهدا در منطقه البغدادی در استان الانبار کشف کردند.

هنوز میزان خسارات وارده به این پایگاه که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، مشخص نیست.

این در حالی است که یک منبع امنیتی در این استان گفت، موشک کاتیوشا به نزدیکی پایگاه هوایی عین الاسد اصابت کرده است.

به گفته این منبع، گروه مسلحی موشک را از منطقه البغدادی به سمت پایگاه شلیک کردند. هواپیماهای آمریکایی نیز بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.

هفته گذشته سخنگوی کتائب حزب الله عراق خطاب به "جو بایدن" رییس جمهوری آمریکا، ضمن هشداری شدیداللحن مبنی بر خروج سریع نیروهای آمریکایی، اعلام داشت که در صورت تعلل و تاخیر "در عراق جهنم دنیا را پیش از جهنم آخرت نشان می دهیم".

گفتنی است؛ نیروهای آمریکایی بدون اجازه مستقیم از دولت عراق نسبت به جابجایی تجهیزات خود اقدام می کنند و حتی با گذر غیرقانونی از مرزهای این کشور به پایگاه های دیگر خود در منطقه، به کشورهایی نظیر کویت و سوریه رفت و آمد دارند.

پس از حمله آمریکا به مواضع کتائب حزب الله و نیز شهادت فرماندهان مقاومت در اواخر سال ۹۸، مجلس عراق با تصویب قانونی حضور نیروهای خارجی در عراق را "غیرقانونی" اعلام کرد اما با گذشت بیش از یک سال، نیروهای آمریکایی بی اعتنا به قانون، حضور خود را به بهانه آنچه که "آموزش نظامی" می خوانند نه تنها کم نکرده، که بعضاً تقویت نیز کرده اند

منبع: الوقت

ارسال نظرات