پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
02 خرداد 1400 - 10:47

قدس امروز می‌درخشد

قیام مردم فلسطین در روز‌های اخیر تمامی برنامه‌ها و محاسبات صهیونیست‌ها و حامیان غربی این رژیم مجعول را به هم‌ریخت
نویسنده :
عباس حاجی نجاری
کد خبر : 9150

پایگاه رهنما:

قیام مردم فلسطین در روز‌های اخیر تمامی برنامه‌ها و محاسبات صهیونیست‌ها و حامیان غربی این رژیم مجعول را به هم‌ریخت و نشان داد که مقاومت مردمی فلسطین از یک پایگاه عمیق مردمی نه‌تن‌ها در میان فلسطینیان و مردم منطقه بلکه در میان همه کشور‌های جهان برخوردار و پیوند این پایگاه با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نظامی و دفاعی نیرو‌های جهادی فلسطینی، پیروزی قطعی فلسطینیان و تسلط کامل آن‌ها بر سرزمین‌های مادری‌شان در آینده نزدیک را امکان‌پذیر ساخته است.
تصور صهیونیست‌ها و حامیان غربی رژیم مجعول این بود که با طرح‌های تحمیلی مانند معامله قرن و برقراری روابط میان چند کشور حقیر و مرتجع عربی با رژیم صهیونیستی، توانسته‌اند اولویت مقاومت را از ذهن و اندیشه فلسطینیان و مردم مسلمان منطقه پاک‌کرده و با دامن زدن به اختلافات درونی فلسطینی‌ها، نیرو‌های جهادی را به انزوا کشانده و زمینه اجرای طرح‌های استعماری را فراهم کنند، اما اتفاقی که با آغاز قیام فلسطینی‌های ساکن در قدس اشغالی علیه رأی حکم دادگاه صهیونیست‌ها برای تخلیه زمین‌های شیخ جراح اتفاق افتاد و به‌سرعت تمامی سرزمین‌های اشغالی اعم از سرزمین‌های ۱۹۴۸، کرانه باختری، غزه و دیگر بخش‌های فلسطینی نشین را فراگرفت، نشان داد که به‌رغم تصور صهیونیست‌ها و حامیان غربی آن‌ها نه‌تن‌ها مقاومت حرف اول را در فلسطین می‌زند، بلکه نسل جوانی که در سرزمین‌های ۱۹۴۸ و کرانه باختری این روز‌ها به میدان آمده، با در اختیار گرفتن کنترل برخی از شهرها، کینه عمیق و انقلابی خود را نسبت به متجاوزان صهیونیست نشان داده و پویایی و زنده بودن مقاومت اسلامی را نیز به تصویر کشیده است.
اما نکته مهم در این میان پیوند این مقاومت مردمی با قدرت موشکی و پهپادی گردان‌های مقاومت فلسطین یعنی حماس و جهاد اسلامی است که عرصه مقابله را بسیار فراگیرتر کرده است. به‌گونه‌ای که به همان میزان که قیام مردمی در سرزمین‌های ۴۸ و کرانه باختری و قدس اشغالی اهمیت دارد، ورود پرقدرت گردان‌های مقاومت در شلیک گسترده موشک‌های پرقدرت و دوربرد علیه نقاط استراتژیک در سرزمین‌های اشغالی نظیر تل‌آویو و حیفا و... نقش تعیین‌کننده «میدان» در عرصه فلسطین را اثبات کرد و به همراه خود گروه‌های سازش‌کار فلسطینی را نیز به انزوا کشاند.
اگرچه صهیونیست‌ها تلاش کرده‌اند که این شکست تاریخی را با حمایت تسلیحاتی آمریکایی‌ها و دیگر قدرت‌های غربی در بمباران منازل مسکونی فلسطینیان و کشتار فجیع کودکان و زنان بی‌دفاع جبران کنند و در این میان آمریکا و دیگر قدرت‌های غربی نیز با استفاده از نفوذ خود از تصویب هرگونه قطعنامه‌ای در محکومیت این بمباران‌ها جلوگیری می‌کنند.
اما ایستادگی مردم فلسطین و مقاومت آن‌ها واجد چند پیام مهم است:
۱ مقاومت فلسطین نشان داد که بیش و پیش از گذشته زنده است و توانسته است پیام خود را به نسل جدید فلسطینی منتقل کند؛
۲-مقاومت هم در عرصه مبارزات خیابانی و هم موشک‌باران مراکز حساس صهیونیست‌ها، ابتکار عمل را در دست گرفته است. امروز صفحه زمین در حال تغییر و فلسطین جدیدی ظهور پیداکرده است؛ فلسطینی که نه با سنگ بلکه با موشک می‌جنگد. موشک‌های «قاسم» و «سجیل» که قلب رژیم صهیونیستی را هدف گرفته است.
۳- مقاومت فلسطینی‌ها، مهاجران یهودی ساکن سرزمین‌های اشغالی را که طی سال‌های اخیر با وعده وعید برای زندگی در سرزمین موعود از اقصا نقاط جهان به فلسطین اشغالی کشانده، نسبت به آینده عمر این رژیم مجعول نا امید کرده و به همین دلیل روند مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی را شدت بخشیده است. در روز‌های اخیر روس‌ها اعلام کرده‌اند که آماده پذیرای یهودیان روس تباری هستند که طی سال‌های قبل با وعده زندگی در دولت بزرگ یهود به سرزمین‌های اشغالی کوچانده شده بودند.
۴- حوادث اخیر نشان داد که نبرد فلسطینی‌ها تنها با رژیم صهیونیستی نیست، بلکه نماد نبرد مسلمانان با مستکبران عالم است. فلسطین فقط فلسطین نیست بلکه همه امت اسلامی است.
۵- آسیب‌پذیری گنبد آهنین صهیونیست در برابر قدرت موشکی مقاومت، ناتوانی سیستم دفاعی صهیونیست‌ها در برابر موشک‌های گردان‌های جهادی فلسطین را نشان داد. اکنون نگرانی جدی صهیونیست‌ها این است که اگر قدرت موشکی حزب‌الله، مقاومت سوریه، انصارالله و... به میدان بیاید، فروپاشی رژیم جعلی حتمی است.
۶-جنایت صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن زنان و کودکان بی‌گناه در سرزمین‌های اشغالی و با هدف مهار مقاومت فلسطین نشان‌دهنده اوج استیصال گردانندگان این رژیم و حامیان غربی آن‌ها به‌ویژه آمریکایی‌ها است که با استفاده از نفوذ خود از تصویب هر قطعنامه‌ای در سازمان ملل علیه صهیونیست‌ها به دلیل این جنایت‌ها جلوگیری کرده‌اند.
۷- حمایت مردمی بسیار گسترده مردم در کشور‌های غربی از فلسطینیان و مقاومت فلسطین، نشان‌دهنده این است که حمایت از گفتمان مقاومت از مرز‌های کشور‌های اسلامی نیز عبور کرده و از یک منطق مستحکمی در میان همه مردم جهان و با ادیان مختلف برخوردار شده است.
روند‌های فوق نشانگر آن است که قدس زنده است و این زندگی و پویایی با اتکای مقاومت درونی فلسطینیان در آینده نزدیک، شهد پیروزی را خواهد چشید.

ارسال نظرات