26 ارديبهشت 1400 - 10:39

نقشه راه انتخابات ۱۴۰۰

مشارکت حداکثری ملت عزیز و متدین در انتخابات ۲۸ خرداد امسال و حضور آن‌ها در پای صندوق‌های رأی، می‌تواند تبلیغات اغواگرانه و سیاه نمایی‌های دشمن را نقش بر آب کند.
نویسنده :
محمدرضاشبانی
کد خبر : 9088

پایگاه رهنما:

یکی از فرازهای مهم در بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب، موضوع مشارکت سیاسی مردم است؛ این مشارکت در صحنه‌هایی مانند «انتخابات»، «مقابله با فتنه‌های داخلی»، «حضور در صحنه‌های ملی و استکبارستیزی» و «مسابقه خدمت‌رسانی در حوادث طبیعی» به اوج خود رسیده و نظام سلطه را در تحقق اهداف شوم و پلید خود ناکام گذاشته است. این موضوع نشان‌دهنده قابلیت و کارآمدی نظام دینی، وحدت و انسجام ملی برای مهار و عبور از پیچیده‌ترین فتنه‌هاست. حضور متفاوت و تماشایی مردم در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا، در مراسم‌هایی چون روز قدس (1400) در همین راستا ارزیابی می‌شود.

یکی دیگر از بزنگاه‌های مهم برای مستأصل کردن دشمن در نیات و برنامه‌های خود، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری است. مشارکت حداکثری ملت عزیز و متدین در این انتخابات (28 خرداد) و حضور آنها در پای صندوق‌های رأی، می‌تواند تبلیغات اغواگرانه و سیاه نمایی‌های دشمن را نقش بر آب کند؛ چراکه این انتخابات اولین انتخابات ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب اسلامی است و از سویی ما بعد از برگزاری دوازده دوره انتخابات ریاست جمهوری در گام اول انقلاب، در کنار همه نقاط مثبت، شاهد نقاط ضعفی هستیم که باید در دولت آتی این کمبودها و نقیصه‌ها رفع شود؛ زیرا فردی که در کسوت رئیس‌جمهور در پاستور حضور پیدا می‌کند و بر کرسی آن تکیه می‌زند، معرف آینده سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور در گام دوم انقلاب‌اند. برای تحقق این مهم یعنی برگزاری انتخاباتی در شأن و تراز گام دوم انقلاب هم به «مشارکت حداکثری» نیازداریم و هم به «انتخاب قوی»؛ چراکه حضور پر شور و مؤثر مردم می‌تواند ارکان نظام مردم‌سالاری را در برابر هجمه‌های دشمنان و بوق‌های تبلیغاتی آنان مصون نگه دارد. در حقیقت انتخابات مظهر مشارکت ملی است و طبیعتاً هرچقدر این مشارکت بالا باشد، تقویت وحدت و خنثی شدن توطئه دشمن را در پی خواهد داشت و از طرفی هر چه این مشارکت آگاهانه و موثرتر باشد، مولود دولت قوی خواهد بود که انشاءلله خروجی آن، دولت جوان و حزب‌اللهی باشد. مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در این زمینه می‌فرمایند:

«حضور پر شور مردم در انتخابات تأثیر زیادی در قوت و توانایی‌های دولت منتخب دارد و موجب افزایش آبرو، امنیت و قدرت بازدارندگی کشور می‌شود ...» ایشان پس از تأکید بر مشارکت بالا در انتخابات، «انتخاب مطلوب و خوب» را مورد تأکید قرار دادند و گفتند:

«دولتی باید تشکیل شود که دارای کفایت و مدیریت، با ایمان، لبریز از امید و معتقد به توانمندی‌های داخلی باشد چراکه اگر مسئولین دولتی ناامید باشند کاری از پیش نمی‌رود.» (21/2/1400)

در حقیقت مشارکت بالا در کنار انتخاب مطلوب می‌تواند پای عناصر مؤمن، انقلابی، فعال، با انگیزه، تحول‌خواه و تحول‌آفرین را به دولت سیزدهم باز کند؛ دولتی با این خصوصیات را می‌توان دولتی تراز دانست که قادر است با حرکت به‌سوی آرمان‌های انقلاب از بسیاری از مشکلات مبتلابه در جامعه گره‌گشایی کند؛ چراکه با قصه‌گویی و خودستایی مشکلی حل نخواهد نشد.

در حقیقت، مردم در بسیاری از مسائل اقتصادی، صنعتی و رونق کسب‌وکار و حتی فرهنگ، آموزش و فضای مجازی نیاز به یک تحول اساسی و پوست‌اندازی را احساس می‌کنند که بخش عمده‌ای از آن به دستگاه اجرایی یعنی دولت برمی‌گردد. به همین دلیل داوطلبان تصدی کرسی پرمشغله ریاست جمهوری باید با برنامه و کارنامه درخشان در صحنه انتخابات حاضر شوند و یقیناً شورای نگهبان نیز به این مقوله مهم توجه کافی و لازم را دارد.

بنابراین، مشارکت حداکثری و انتخاب مطلوب ملت ایران در اولین انتخابات گام دوم انقلاب می‌تواند پاسخ کوبنده‌ای در برابر فشار حداکثری و معرکه‌گیری‌های دشمن باشد.

ارسال نظرات