پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
20 ارديبهشت 1400 - 15:31

نخست وزیر عراق: ایران از ما حمایت می کند/رئیس پلیس کربلا: اوضاع کربلا آرام است

نخست وزیر عراق اعلام کرد که تهران از بغداد حمایت می کند.
کد خبر : 9047

پایگاه رهنما:

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیها در قدس اشغالی تاکید کرد، اگر عادی سازی حقوق ملت فلسطین را تامین نکند از نظر ما قابل قبول نیست.

وی در مصاحبه با شبکه الجزیره تصریح کرد که بغداد حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین و همچنین جلوگیری از دسترسی آنها با اماکن مقدسه را محکوم میکند.

نخست وزیر عراق در ادامه مصاحبه خود درباره ایران نیز گفت: ایرانی‌ها ثابت کردند که واقع‌گرا هستند و تلاش می‌کنند از دولت (عراق) حمایت کنند و مانع این شوند که شبه نظامیان دولت را تضغیف کنند.

از سوی  دیگر سرلشکر «احمد الزوینی» فرمانده نیروی پلیس استان کربلا در پی حوادث و اعتراضات امشب نزدیک کنسولگری ایران در کربلا اعلام کرد که امشب در استان کربلا هستیم، اوضاع در این شهر به لطف خدا خوب هست، من به همراه فرمانده عملیات نیروهای ویژه مقابل کنسولگری ایران در شهر کربلا هستیم، نیروهای امنیتی و نیروهای ضد شورش هم حضور دارند
وی افزود: اوضاع همان طور که مشاهده می‌کنید، خوب است و راه‌ها باز هستند و شهروندان به راحتی در آنها تردد می‌کنند.

رئیس پلیس کربلا همچنین گفت: اوضاع و شرایط به طور کلی در سرتاسر استان کربلای معلی خوب است.

در اعتراض شب گذشته نزدیک کنسولگری ایران در کربلا هیچ آسیبی به ساختمان کنسولگری وارد نشده است و نیروهای ضد شورش معترضین را از نزدیک ساختمان کنسولگری دور کردند.

بر اساس این گزارش پس از آنکه برخی آشوبگران اطراف کنسولگری ایران در کربلا را به آتش کشیدند، هم اکنون افراد حاضر در این مکان پراکنده شده‌اند.

برخی از تظاهرات‌کنندگان گفته‌اند که به استانداری کربلا 24 ساعت برای کشف علت فوت "ایهاب الوزنی"  مهلت داده‌اند.

بر اساس گزارش ها خسارتی به کنسولگری ایران وارد نشده و هیچ فردی نیز در این حادثه زخمی نشده است

منبع: الوقت

ارسال نظرات