19 ارديبهشت 1400 - 18:10

مشارکت پرشور انتخاباتی؛ پشتوانه‌ای برای امنیت و کارآمدی

میزان مشارکت مردم در این انتخابات به مثابه یک مانور قدرت برای کشور عزیزمان به حساب می‌آیدکه طمع دشمنان و بدخواهان را برای هرگونه اقدام از بین برده وامنیت ما را افزایش می‌دهد؛
نویسنده :
رسول سنائی راد
کد خبر : 9034

پایگاه رهنما:

۲۸ خرداد ماه آینده، روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا خواهد بود که ملت شریف ایران اسلام، نقش اساسی در این رویداد مهم بر عهده دارد.
میزان مشارکت مردم در این انتخابات به مثابه یک مانور قدرت برای کشور عزیزمان به حساب می‌آیدکه طمع دشمنان و بدخواهان را برای هرگونه اقدام از بین برده وامنیت ما را افزایش می‌دهد؛ چرا که حضور در پای صندوق رأی و تعداد آرایی که به صندوق ریخته می‌شود، یک ملاک و شاخص عینی و معنادار از همراهی مردم و تعهد وحساسیت آن‌ها نسبت به سرنوشت کشور از جنس حضور داوطلبانه در عرصه دفاع مقدس می‌باشد که هرچقدر میزان این حضور بیشتر باشد، قدرت دفاع در برابر هرگونه تهدید وتجاوز بالاتر ولذا خسارت متجاوز نیز بیشتر خواهد بود.
از این رو رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مشارکت پرشور را موجب امنیت برای کشور دانسته و به تمام کسانی که دغدغه عزت وسربلندی کشور داشته (ولو بانظام سیاسی مسئله دارند) دعوت به حضور در پای صندوق ومشارکت در انتخابات می‌نمایند. دلیل اینکه دشمنان و بدخواهان نیز دنبال دلسرد کردن مردم از شرکت در انتخابات هستند، نیزترس از قدرت ایران اسلامی وازبین رفتن زمینه هرگونه توطئه وتهدید از ناحیه آنان است.
علاوه بر این، مشارکت پرشور انتخاباتی وآرای بالا در انتخابات می‌تواند پشتوانه‌ای برای دولت آینده
وشورا‌های شهرو روستا، برای ایفای وظایف و مسئولیت‌های خود واجرای برنامه‌های خود با قدرت
بیشتر بوده و یاوه گویان و منفی بافان را در مخالفت خوانی ها، درپیوند با انتخاباتی با آرای زیاد، مجاب نماید.
متأسفانه تا الان، گمانه زنی‌ها به نفع مشارکت پرشور نمی‌باشد که به عواملی به شرح زیرمرتبط است:
۱-تداوم شرایط کرونایی که باشکل گیری موج‌های پیاپی، تولید هراس نموده و بر تصمیم برخی شهروندان برای حضور در انتخابات، اثر منفی گذاشته است.
۲-فضای سرد تبلیغاتی که ناشی از تأخیر در تصمیمات جریانات سیاسی برای اعلام نامزد‌های اصلی و نوع تعویق در ارائه فهرست‌ها بوده و بخشی نیز برآمده از تردید نسبت به امکان تاییدصلاحیت‌ها است.
۳-تبلیغات سیاه و منفی دشمنان و مخالفان نظام که مشارکت بالا را مولد اقتداری برای استحکام بخشی به نظام و قدرتی می‌دانند که مانع پیشبرد اهداف شوم آنان می‌شود.
۴-برخی سوءتدبیر‌ها و یا ترک فعل‌هایی که موجب تولید نارضایتی وحتی بدبینی مردم نسبت به مسئولین شده و نوعی احساس رها شدگی کشور را پدید آورده که در رأس آن‌ها تصمیمات ناشیانه ومشکوک در افزایش قیمت‌ها و رها کردن نظارت بر بازار اقلام ضروری مردم در ماه‌های اخیر است.
همچنین برخی دعوا‌ها و منازعات بیهوده سیاسی واتهام زنی‌های سیاسی را نیز باید اضافه کرد که سوژه‌های سیاه نمایی و بدبینی سازی را برای رسانه‌های بیگانه وضد انقلاب فراهم ساخته و مردم را دچار سردرگمی وتحیر می‌سازد.
در چنین شرایطی، انتخابات می‌تواند فرصتی برای تغییر ریل مدیریت کلان اجرایی به نفع کارآمدی، حل مشکلات کشور و حرکت به سمت قوی ترشدن ایران اسلامی باشد که با حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی و انتخابات هوشمندانه وآگاهانه، محقق خواهد شد.
از این رو از تمامی آحاد خانواده بزرگ نیرو‌های مسلح به عنوان سربازان ولایت و میهن اسلامی انتظار می‌رود که نه تنها خود در انتخابات شرکت کنند، بلکه به ترغیب اطرافیان، بستگان و دوستان نیز برای انجام این تکلیف انقلابی و ملی، همت گمارده وبه تقویت امنیت ملی از کانال انتخابات کمک نمایند.
برای نیل به چنین هدفی، اقداماتی، چون آگاه سازی و بصیرت افزایی، کمک به رضایت مندی و یا جلوگیری ازعوامل مولد نارضایتی وبدبینی باخدمت صادقانه وبی ادعا، حداقل‌هایی است که هرکدام از ما می‌توانیم به عنوان یک تکلیف و وظیفه دنبال و دیگران را نیز به انجام آن، تشویق وترغیب کنیم.

ارسال نظرات