جمعه ؛ 30 شهريور 1403
18 ارديبهشت 1400 - 18:00

خطای بزرگ؛ همصدایی با آمریکا علیه مرد میدان

هبر معظم انقلاب اسلامی یکشنبه هفته گذشته به صورت زنده تلویزیونی سخنرانی کردند. بیانات ایشان ۵ محور داشت
نویسنده :
محمدرضا عارف
کد خبر : 9024

پایگاه رهنما:

رهبر معظم انقلاب اسلامی یکشنبه هفته گذشته به صورت زنده تلویزیونی سخنرانی کردند. بیانات ایشان 5 محور داشت که عبارت اند از؛ مقام و جایگاه مولای متقیان حضرت علی(ع)، نقش معلم در جامعه، جایگاه کار و کارگر در کشور، موضوع انتخابات پیش رو و بالاخره فایل صوتی وزیر امور خارجه و مسائل پیرامونی آن. در این گزارش با توجه به ماهیت سیاسی دو محور پایانی، صرفاً به تحلیل آنها بخصوص محور پنجم می پردازیم.

  • دلسرد کردن مردم؛ کار دشمن

رهبر معظم انقلاب انتخابات را به معنی واقعی کلمه فرصت مهم و بی نظیری برای استحکام پایه های اقتدار و امنیت کشور خواندند و گفتند: «عده ای با خدشه وارد کردن در اصل انتخابات و یا در عملکرد دست اندرکاران اعم از شورای نگهبان یا دستگاه های دیگر موجب دلسردی مردم می شوند که این کار غلط است.»
ایشان افزودند: «در جمهوری اسلامی همه انتخابات‌ها سالم برگزار شده است. ممکن است تخلفات کوچکی روی داده باشد اما در نتیجه انتخابات هیچ تأثیری نداشته و همواره انتخابات در جمهوری اسلامی همراه با امانت بوده است.»
رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: «البته برخی‌ها هنگامی که نتیجه مورد نظر آنها در انتخابات حاصل می شود آن انتخابات را سالم می خوانند اما اگر نتیجه مورد نظر آنها به‌دست نیاید یا برگزارکنندگان را متهم می کنند و یا همانند سال ۸۸ اغتشاش به‌پا می کنند که آن متهم کردن‌ها بی انصافی است و اغتشاش به‌راه انداختن جرم است.»
بخشی از نیروهای سیاسی جامعه از مدت ها قبل راهبرد دلسرد کردن مردم نسبت به انتخابات را در پیش گرفته اند. این راهبرد در واقع چیزی جز تحریم خاموش انتخابات نیست. اعلام رسمی تحریم برای این نیروها هزینه سیاسی داشته و تمایلی به ابراز علنی آن ندارند (هرچند بخشی از آنها از آشکارسازی تحریم انتخابات نیز ابایی ندارند) اما به گونه ای رفتار کرده و موضع گیری می کنند که نتیجه آن دلسرد کردن مردم از صندوق رای است. علت اصلی این رفتار نیز به این مسئله برمی گردد که برآورد آنها عدم اقبال جامعه به این دسته است و با این تحلیل، سعی دارند انتخابات را از رونق انداخته و با مواضع منفی و دلسردکننده، شکست قابل پیش بینی خود را از قبل جبران کنند. نکته مهم و قابل تامل ماجرا آنجاست که تحریم انتخابات و دلسرد کردن مردم راهبرد اولیه و اصلی دشمنان خارجی نظام بوده و از این جهت جماعت مذکور پازل دشمن را تکمیل می کنند.

  • با برنامه بیایید

رهبر معظم انقلاب در یک توصیه مهم به افرادی که وارد عرصه انتخابات می شوند، گفتند: «این افراد از سخنان و وعده‌های فریبنده و بدون پشتوانه فکری و بدون در نظر گرفتن امکانات و یا بدون اطلاع از آنها حتماً پرهیز کنند.
ایشان تأکید کردند: کسانی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند باید یک برنامه واقعی ارائه دهند به‌گونه ای که کارشناسان با شنیدن این برنامه، آن را تصدیق کنند.
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) افزودند: «البته برخی اوقات هم از برخی افراد حرف هایی صادر می‌شود که گویا قانون اساسی را قبول ندارند، در حالی‌که کسی که می خواهد وارد عرصه انتخابات شود باید معتقد به اسلام، قانون اساسی و رای مردم باشد لذا مطالبه جدی داریم که این موضوع رعایت شود.»

این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به اعلام نامزدی کسانی برمی گردد که بطور علنی و واضح ضدیت و زاویه آشکار خود با انقلاب و نظام را بیان کرده و می کنند اما انتظار دارند وارد عرصه انتخابات نیز شوند و اگر صلاحیت آنها رد شود، این موضوع را نشانه آزاد نبودن انتخابات عنوان می کنند!

همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید دارند، نامزدهای انتخابات اولاً باید اساس نظام را قبول داشته و ثانیاً به دور از وعده های دروغ و فریبنده وارد عرصه انتخابات شوند و برنامه عملی و کارشناسی برای حل مشکلات کشور داشته باشند.

  • خطای بزرگ

رهبر معظم انقلاب همچنین از اظهارات بعضی از مسئولان که در روزهای اخیر از رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی پخش شد و تکرار حرف های خصمانه دشمنان و آمریکا بود، ابراز تعجب و تأسف کردند و گفتند: «آمریکایی‌ها سال ها است که از نفوذ معنوی ایران در منطقه و عوامل آن یعنی نیروی قدس و شهید سلیمانی به‌شدت ناراحتند و اساساً سردار سلیمانی را به همین علت به شهادت رساندند، بنابراین نباید چیزی گفته شود که حرف آنها را تأیید کند.»
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: «سیاست کشور از انواع برنامه‌های اقتصادی، نظامی، اجتماعی، علمی، فرهنگی و همچنین سیاست خارجی تشکیل شده که همه این بخش ها باید با هم به پیش برود و نفی هر یک از این بخش ها خطای بزرگی است که نباید از مسئولین کشور سر بزند.»
ایشان تأکید کردند: «نیروی قدس بزرگ‌ترین عامل مؤثر جلوگیری از دیپلماسی انفعالی در غرب آسیا است و زمینه ساز تحقق سیاست عزتمندانه جمهوری اسلامی شده است.»
مقام معظم رهبری(مدظله العالی)با اشاره به تمایل غربی‌ها برای بازگرداندن سیطره دوران طاغوت خود بر ایران، گفتند: «بر همین اساس آنها از هرگونه تحرک دیپلماسی و گسترش روابط ایران با چین و روسیه و همچنین با همسایگان مخالفند و حتی در مواردی با فشار به مسئولان کشورهای همسایه را از سفر به ایران منصرف کرده‌اند که ما در مقابل این فشارها باید به شکل مستقل، پر تلاش و پر توان عمل کنیم.»
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه سیاست خارجی در همه جای دنیا در مجامع بالادستی تعیین می‌شود و نه در وزارت امور خارجه، افزودند: «وزارت امور خارجه در تعیین سیاست ها مشارکت دارد اما تصمیم‌گیر نیست بلکه مجری است.»
ایشان خاطر نشان کردند: «در کشور ما نیز سیاست خارجی در شورای‌عالی امنیت ملی با حضور مسئولان تعیین می‌شود و وزارت امور خارجه باید با شیوه‌های خود آن را اجرا کند.»
پس از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، عده ای در داخل با همراهی معاندین خارجی بشکل موذیانه ای در حال تغییر صورت مسئله و ماجرا هستند. موضوع اصلی در ماجرای اخیر و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، سخنان و مواضع تحریف آلود وزیر خارجه است. مواضعی که تکرار ادعاهای آمریکایی هاست و شنیده شدن آن از زبان وزیر امور خارجه کشور، خسارت و ضربه ای بزرگ محسوب می شود.

برای نمونه حتی آمریکایی ها نیز تا کنون مدعی نشده بودند روسیه مانع برجام یا عامل تضعیف آن بوده است. و یا اینکه این روسیه بود که پای ایران را به سوریه باز کرد. مواضعی که عده ای سعی دارند با ساده سازی و فرافکنی آنها را غیرمهم، تکراری و حتی درست جابزنند.

در آزادی فضای سیاسی کشور همین بس که 8 سال است دولت در اختیار کسانی است که راهبردهای کلان نظام را قبول نداشته و سیاست های دیگری در سر دارند و تا حد زیادی بر اساس آن نیز عمل می کنند. به راستی در کجای دنیا چنین اتفاقی رخ می دهد؟!

بیانات هفته گذشته رهبر انقلاب دو محور اصلی و مهم داشت. نخست محوری فرهنگی بر اساس نقش و جایگاه معلم در تعلیم و تربیت نسل های آینده کشور و محور اقتصادی با تکیه بر تولید و جایگاه کار و کارگر. محورهایی که تضمین کننده آینده کشور هستند اما عده ای با اقدامات و مواضع خود، کاری می کنند که مسئله اصلی و مهم کشور به جای بحث و بررسی چگونگی عملیاتی کردن این محورها، تذکر به وزیر امور خارجه برای همصدایی با آمریکایی ها باشد!

امروز یکی از سوالات اصلی افکار عمومی چرایی و دلیل مشکلات است. وقتی در کشور کسانی بر سر کار هستند که نظراتی نزدیک به نظر اصلی ترین دشمن مردم دارد، انتظار رفع مشکلات چقدر واقع بینانه است؟! اینجاست که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم تاکید می کنند؛ «بدانید که اگر بی‌توجّهی به شعار‌های انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌هایی از تاریخ چهل‌ساله نمیبود -که متأسّفانه بود و خسارت‌بار هم بود- بی‌شک دستاورد‌های انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمان‌های بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نمیداشت.»

ارسال نظرات