04 ارديبهشت 1400 - 10:34

لحظه به لحظه با انتفاضه قدس/ تجاوز جنگنده‌های صهیونیستی به شمال غزه/ شلیک ۳۰ راکت به اراضی اشغالی

منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های اسرائیلی اهدافی را در مناطق شمالی نوار غزه بمباران کرده‌اند. در مقابل مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایت این رژیم در قدس و مسجدالاقصی و در پاسخ به حملات جدید این رژیم، اراضی اشغالی را با بیش از ۳۰راکت هدف قرار داد.
کد خبر : 8869

پایگاه رهنما:

 

خبرنگار شبکه خبری المیادین از شنیده شدن صدای انفجار در شمال نوار غزه خبر داد. 

در همین ارتباط منابع فلسطینی گزارش دادند که جنگنده‌های اسرائیلی اهدافی را در مناطق شمالی نوار غزه بمباران کرده‌اند.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیلی پایگاه "فلسطین" وابسته به مقاومت فلسطین در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند.

الجزیره در  این باره گزارش داد که جنگنده‌های صهیونیستی یک مرکز مقاومت فلسطین در نوار غزه را مورد حمله قرار دادند. 

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که ارتش اسرائیل به سبب تنش با مقاومت و درگیری‌ها شب گذشته، تمامی جاده‌های مجاور نوار مرزی نوار غزه را بسته است.

حمله جنگنده‌های صهیونیستی به یک مرکز مقاومت در شمال نوار غزه

گزارش‌ها حاکی است که در حمله هوایی جنگنده‌های صهیونیستی یک مرکز مقاومت در شمال نوار غزه و یک زمین کشاورزی در شرق رفح هدف حمله قرار گرفته است. 

جنگنده‌های اسرائیلی دقایقی قبل مجددا 3 موشک به سمت منطقه «جبل الریس» در محله التفاح واقع در شرق غزه شلیک کردند.

همزمان گزارش شده که جنگنده‌های صهیونیستی اهدافی را در منطقه«صوفا» در شمال شرق رفح بمباران کردند. 

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که صدای انفجارها در غزه شنیده شده و  همزمان جنگنده‌های اسرائیلی به طور گسترده در آسمان  غزه به پرواز در آمده‌اند. 

شلیک بیش از 30 راکت به سمت اراضی اشغالی

گزارش رسانه‌های محلی فلسطین حاکی است که مقاومت فلسطین لحظاتی قبل مجددا چندین راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است. 

برخی منابع صهیونیستی از اصابت دو  راکت به منطقه‌ای باز در اطراف شهرک "کرم ابو سالم" خبر دادند.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که تا این لحظه بیش از  30 راکت از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

گزارش‌های رسانه‌‌ای حاکی است که مقاومت فلسطین به تشدید حملات راکتی از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی روی آورده  و صدای آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین  نزدیک به نوار غزه مجدد به صدا در آمده است. 

در پی حملات راکتی گروههای مقاومت به اراضی اشغالی، ساکنان نوار غزه به جشن و پایکوبی پرداختند. 

همچنین ساکنان برخی مناطق در نوار غزه به نشانه حمایت از قدس و مسجد الاقصی و محکومیت تجاوزات اشغالگران اسرائیلی علیه آن تظاهرات کردند.

«گردان‌های شهید ابوعلی» مسئولیت حملات راکتی را بر عهده گرفت

گروه‌ مقاومت «گردان‌های شهید ابوعلی» شاخه نظامی «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» مسئولیت حملات راکتی دیشب و امروز به جنوب فلسطین اشغالی را برعهده گرفت.

به گزارش تسنیم به نقل از الجزیره، «گردان‌های شهید ابوعلی» شاخه نظامی گروه مقاومت «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» مسئولیت حملات راکتی دیشب و بامداد امروز به جنوب فلسطین اشغالی و شهرک‌های مجاور غزه را پذیرفت.

گردان‌های ابو علی مصطفی شاخه نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کرد که در پاسخ به حملات بزدلانه دشمن صهیونیستی به غزه و جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین، شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه را آماج حملات راکتی قرار داده است.

از سوی دیگر، گردان‌های «مقاومت ملی» فلسطین نیز اعلام کرد که بامداد امروز شهرک‌های مجاور نوار غزه را هدف حملات راکتی قرار داده است.

گردان‌های مقاومت ملی فلسطین تأکید کرد که در دفاع از ملت فلسطین و مقابله با تجاوزات اسرائیل در غزه و قدس اشغالی درنگ نخواهد کرد.

ترس رژیم صهیونیستی از تشدید دامنه حملات مقاومت

شبکه عبری زبان «کان» گزارش داد که ارتش اسرائیل در صدد کاهش دامنه تنش و درگیری است و تلاش دارد که از درگیری فراگیر با اتاق عملیات مشترک مقاومت خودداری کند. 

خبرنگار نظامی روزنامه اسرائیل الیوم در خصوص واکنش این رژیم به حملات راکتی مقاومت فلسطین گفت نزدیک 20 راکت به سمت اراضی اسرائیل شلیک شده ولی واکنش اسرائیل به این حملات ضعیف بوده است.

«متان تسوری» خبرنگار روزنامه یدیعوت گزارش داد که شب گذشته یک راکت در جاده ای مقابل ایستگاه اتوبوس در شهرک إشکول منفجر شد که خسارت چندانی به بار نیاورده و تلفات جانی هم نداشته است.

تیراندازی قایق‌های نظامی رژیم صهیونیستی به سمت صیادان فلسطینی

گزارش رسانه‌های فلسطینی حاکی است که قایق‌های نظامی رژیم صهیونیستی به سمت صیادان فلسطینی در سواحل غزه شلیک کردند. هنوز از جزئیات این حمله گزارش بیشتری منتشر نشده است.

پایگاه عبری زبان «روتر نت» از بستن حریم دریایی غزه در پی آنچه شلیک موشک به سمت اراضی اشغالی خواند خبر داد. 

دستورالعمل رژیم صهیونیستی به ساکنان نزدیک غزه: در  پناهگاه بمانید

روزنامه صهیونیستی یدیعوت أحرونوت از دستور این رژیم به ساکنان اراضی اشغالی نزدیک به نوار غزه خبر داد که طی آن از ساکنان این مناطق خواسته شده است که در نزدیک پناهگاهها و اتاق‌های مستحکم بمانند و  از فعالیت در مناطق باز خودداری کنند.

بر اساس این دستورالعمل سواحل «زکیم» بسته شده و علاوه بر آن فعالیت کشاورزی در دشت‌های نزدیک به نوار غزه نیز ممنوع اعلام شده است.

حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه

منابع خبری از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه خبر دادند.

به گزارش تسنیم به نقل از المیادین، رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه) مرکز نوار غزه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است.

خبرنگار المیادین در غزه گزارش داد که این حمله توپخانه‌ای به یک مرکز ایست و بازرسی در شرق البریج (مرکز غزه) و زمین زراعی در منطقه «القراره» صورت گرفت.

در همین حال، وبگاه شهاب نیوز گزارش داد که رژیم صهیونیستی با تانک «مرکاوا»  یک مرکز ایست و بازرسی در شرق منطقه «البریج» واقع در مرکز غزه را گلوله‌باران کرد.

از سوی دیگر، خبرنگار الجزیره گزارش داد که یگان توپخانه‌ای اسرائیل یکی از پایگاه‌های مقاومت فلسطین در شرق اردوگاه البریج در مرکز غزه را هدف قرار داد.

این حمله صهیونیست‌ها ساعاتی پس از ادعای رسانه‌های اسرائیلی مبنی بر شلیک سه راکت از غزه به جنوب فلسطین اشغالی انجام گرفت.

هشدار حماس به اشغالگران درباره ادامه تجاوزات علیه قدس و مسجدالاقصی

به دنبال تشدید تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه قدس و مسجدالاقصی «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس فلسطین اعلام کرد که مقاومت فلسطین آماده پاسخ به هرگونه تجاوز و تثبیت معادله خود در برابر رژیم اشغالگر است.

فوزی برهوم افزود، ملت و مقاومت فلسطین همراه با فلسطینیان در قدس اشغالی، در نبرد با رژیم اشغالگر برای دفاع از مسجدالاقصی کنار هم هستند.

وی تاکید کرد، همه جنایت‌ها و تجاوزات رژیم اشغالگر هرگز ملت ما را از ادامه مبارزه و مقاومت باز نخواهد داشت.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری المیادین، فوزی برهوم گفت، ما به مقاومت خود در همه اشکال آن برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی و حقوق و آزادی آن ادامه خواهیم داد و هر بهایی که داشته باشد می‌پردازیم.

سخنگوی حماس در ادامه اظهار داشت، پاسخ مقاومت در چارچوب شکستن معادلات رژیم اشغالگر صورت می‌گیرد که این رژیم مسئول همه پیامدها و عواقب ادامه تجاوزات خود خواهد بود.

وی تاکید کرد، درباره ادامه هرگونه تجاوز و ارتکاب هرگونه حماقتی علیه ملت فلسطین در قدس و مسجدالاقصی به رژیم اشغالگر هشدار می‌دهیم.

وی در پایان تاکید کرد که ما رژیم اشغالگر صهیونیستی را مسئول عواقب ناشی از اقدامات نژادپرستانه نظامیان و شهرک نشینان آن علیه اهالی قدس می‌دانیم.

اتاق مشترک مقاومت: قدس و مسجد الاقصی خطر قرمز هستند

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای در واکنش به تجاوزات اشغالگران صهیونیست علیه فلسطینیان تاکید کرد که قدس و مسجد الاقصی خط قرمز هستند و حرف آخر را مقاومت خواهد زد و فرماندهان اتاق مشترک مقاومت به طور دائم در حال تشکیل جلسه جهت حمایت از خیزش و انتفاضه قهرمانان قدس و مقابله با تجاوزات اشغالگران هستند.

در این بیانیه آمده که مقاومت در همه جا از خیزش ساکنان قدس حمایت می‌کند و موضعی قاطع برای بازداشتن دشمن و درهم شکستن هیبت پوشالی آن اتخاذ خواهد کرد.

اتاق مشترک مقاومت فلسطین سران رژیم صهیونیستی را از ارتکاب هرگونه اشتباه و حماقت برحذر داشت و تاکید کرد که اشغالگران بدانند که هرگونه تعرض علیه پایتخت کشور فلسطین (قدس)، ملت و مقدسات ما خط قرمز است و پیامدهای بسیار ناگواری برای این رژیم خواهد داشت و اشغالگران بهای آن را پرداخت خواهند کرد.

درگیری نظامیان صهیونیستی با جوانان فلسطینی در مناطق مختلف فلسطین

منابع خبری از رویارویی جدید جوانان فلسطینی با نیروهای اشغالگر در ورودی شهر «عزون» در شرق قلقیلیة خبر داد.

به گزارش تسنیم، خبرگزاری فلسطینی «شهاب» از درگیری جدید جوانان فلسطینی با نظامیان اشغالگر در شرق «قلقیلیة» واقع در رام الله خبر داد.

پایگاه خبری فلسطین الیوم هم گزارش داد که درگیری بین جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در باب الساهره در قدس نیز از سر گرفته شده است.

در همین رابطه خبرنگار الجزیره قطر گزارش داد که نیروهای اشغالگر اسرائیلی با نمازگزاران فلسطینی در ورودی بیت لحم شمالی درگیر شدند که در جریان این سرکوب گری چندین فلسطینی دچار اختناق و حالت خفگی شدند.

خبرنگار المیادین نیز از تجدید درگیری شبانه بین جوانان و نیروهای اشغالگر در اطراف « مصانع جیشوری» در غرب طولکرم خبر داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر اسرائیلی برای متفرق کردن جوانان فلسطینی در نزدیکی بیت لحم به زور متوسل شدند

منابع فلسطینی اعلام کردند که در تیراندازی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به سمت فلسطینیان در شرق منطقه ملکه در شرق غزه، 3 نفر زخمی شدند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات