پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
26 اسفند 1399 - 13:21
گفتگوی با سردار کوثری /

بسیج و سپاه از کلیت نظام دفاع می کند/ پاسدار باید سیاست را بداند ولی وارد جناج و گروه سیاسی نمی شود

شخصی که در این زمینه فعالیت می کند خواه سپاهی یا بسیجی باشد، در اصل نباید وارد گروه ها و جناح های سیاسی شود اما باید مسائل و موضع گیری های گروه های سیاسی را بداند و بشناسد.
کد خبر : 8662

پایگاه رهنما:

پاسدار باید سیاست را بداند و کامل با آن آشنایی داشته باشد، حال این سیاست خارجی باشد یا خارجی، اما این نکته را در نظر داشته باشد که وارد گروه ها و جناح های سیاسی نشود، چراکه بحث حفظ نظام جمهوری اسلامی است.
شخصی که در این زمینه فعالیت می کند خواه سپاهی یا بسیجی باشد، در اصل نباید وارد گروه ها و جناح های سیاسی شود اما باید مسائل و موضع گیری های گروه های سیاسی را بداند و بشناسد.
 
اشتباه برخی ها این است که معتقدند پاسدار نباید وارد بحث سیاسی شود، اتفاقا کسی که می خواهد از یک هدف و خط کلی نظام دفاع کند، باید از همه گروه ها و جناح ها مطلع باشد و آنها را بشناسد، لذا وقتی می گویند بسیجی حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است، پس باید حتما به آن بصیرت و توجه داشته باشد. 
 
لذا بسیجی و سپاهی باید نسبت به این مواضع کاملا مسلط باشند و آگاهی داشته باشد تا بتوانند هدفمند از کیان نظام جمهوری اسلامی، خط امام(ره) و اسلام ناب محمدی(ص)  دفاع کنند. اگر شناختی در این زمینه وجود نداشته باشد، آن وقت است که شخص می گوید من مامورم و معذور که این فرد دقیقا می شود مثل نیروهای نظامی در کشورهای دیگر.
 
پاسدار و بسیجی با اعتقاد و انگیزه الهی خویش است که خود را در تمام صحنه ها برتر نشان می دهد؛ در صحنه بودن بسیجی ها می تواند به عنوان کار جهادی و کمک رسانی باشد یا در جبهه و پشت جبهه و علم آموزی باشد، فلذا گروه ها و جناح هایی که علیه سیاسی بودن بسیج جوسازی می کنند، می خواهند بگویند که این کارغلط است، در حالی که متوجه موضع گیری های خود نیستند.

بسیجی و سپاهی باید جهت گیری های خود را از منابع ولایت، قرآن، احادیث، کلام امام راحل و مقام معظم رهبری تامین کند، یعنی سیاست های کلان نظام را دنبال کند. در واقع سپاهی از گروه یا جناحی دفاع نمی کند و این مسئله به هیچ وجه برای کلیت نظام قابل قبول نیست.
 
بلکه بسیجی باید از کلیت نظام آن هم محکم دفاع کند و گوش به فرمان ولی باشد،چراکه ایشان سیاست های کلان و معیارها را مشخص می کنند. این معیارها و سیاست ها نیز باید توسط بسیج و سپاه در همه جا بازگو شود و برای بسیاری از افراد که شاید آگاهی ندارند معنا شود؛ فلذا یک بسیجی تا زمانی که آگاه نباشد نمی تواند این اقدامات را به خوبی انجام دهد و شاید دوستدار و محب نظام هم باشد اما یک بسیجی، به معنای واقعی نیست.
 
لذا رشد و آگاهی بخشی مردم نیز می تواند از وظایف بسیج باشد چراکه عموم مردم در قالب بسیج هستند و به  عبارتی بسیج از یک قشر و گروه خاصی نیست و یک مجموعه هم نیست. بسیج متشکل از تمام اقشار جامعه، مرد و زن و پیر و جوان و گروه های مختلف شغلی است که مثل زمان دفاع مقدس از همه گروه های مختلف گرد هم آمده اند، لذا چون از تمام اقشار و سطوح در این تشکل هستند، می توانند به همه رده های جامعه آگاهی ببخشند.

بنابراین یک بسیجی باید در ابتدا خود نیز به مسائل مختلف روز اعم از داخلی و خارجی آگاه باشد و نسبت به آنها توجیه باشد و سپس با توجه به توانمندی خویش آنها را به خانواده، محله و محل کار منتقل کند و دیگران را نسبت به این مسائل آگاه کند.
 
رویکرد بسیج از زمان تشکیل تا الان به بهترین نحو بوده است؛ شاید عده ای در یک جایی ناشی گری کرده باشند اما به صورت عمده و عموم باید گفت که بسیج کار خود را دقیق  انجام داده و باعث آگاهی بخشی به مردم شده، چراکه همانطور که عرض شد بسیج برخاسته از بطن خود مردم است؛ لذا با توجه به اینکه بسیجی ها شناخت و بصیرت دارند، خود نیز انقلاب را حفظ کرده اند و تداوم یافته است.
منبع: بصیرت

ارسال نظرات