پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
19 خرداد 1397 - 08:22

حضور حماسي عدالت خواهانه و آبرومندانه

امسال نيز مردم مسلمان ،انقلابي و روزه دار ايران در پاسخ به نداي تاريخي رهبر کبيرانقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) با حضور در راهپيمايي روز جهاني قدس حماسه اي باشکوه آفريدند .
نویسنده : سامان کریمی
کد خبر : 863

پایگاه رهنما :

امسال نيز مردم مسلمان ،انقلابي و روزه دار ايران در پاسخ به نداي تاريخي رهبر کبيرانقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) با حضور در راهپيمايي روز جهاني قدس حماسه اي باشکوه آفريدند اين حضور با شکوه و پرشور در شرايط کنوني  پاسخ درخور  و هوشمندانه ملت بزرگ ايران  به جبهه قاسطين زمان است که در يک همراهي آشکار با ناکثين و مارقين ، با سه گانه فشار اقتصادي ، رواني و عملي در صدد هستند  تا بر ايران اسلامي سيطره پيدا کرده  و در نتيجه با شکست جبهه مقاومت و جبران شکست هاي پي در پي بار ديگر بر مقدرات غرب آسيا مسلط شوند.اين حضور حماسي و پرشور نشان داد که مردم بصير و ولايتمدار ايران به نقشه هاي دشمن به خوبي آگاهند و اعتقاد راسخ دارند که اصول انقلاب اسلامي،اهداف عدالت خواهانه  بين المللي اين نظام و در رأس آن روز قدس و آرمان فلسطين مشمول گذشت زمان نيست و فراموش نخواهد شد. در شرايط کنوني حمايت  مردم مسلمان ايران  و ديگر کشور هاي اسلامي به همراه حمايت مردمي  کشور هاي اروپايي مي تواند دلگرمي و پشتوانه قابل ملاحظه اي براي تداوم مقاومت فلسطيني ها در مقابل اشغال گران جنايتکار باشد. حضور عزتمندانه و باشکوه امت اسلامي در روز جهاني قدس  در مقابل مستکبران ، زورگويان و غاصبان سرزمين فلسطين  فارغ از فراخوان و تأکيد ولي امر مسلمين بر اهميت و ضرورت آن محصول شرايط کنوني در داخل سرزمين هاي اشغالي ، منطقه غرب آسيا و شرايط بين المللي نيز مي باشد. چرا که علاوه بر جنايات رژيم صهيونيستي در اشغال هفتاد ساله سرزمين فلسطين و کشتار مردم بي دفاع و زنان و کودکان معصوم آن ، کشتار وحشيانه مردم مظلوم اين منطقه طي هفته هاي اخير و همچنين اقدام وقيحانه و خلاف عرف رئيس جمهور نابخرد آمريکا در انتقال سفارت اين کشور به قدس شريف  و سکوت مرگبار و همراهي ذليلانه برخي دولت هاي به اصطلاح اسلامي سبب جريحه دار شدن احساسات مسلمانان جهان گرديده و خشم مقدس آنها را برانگيخته است. از طرف ديگر وضعيت داخلي رژيم صهيونيستي حاکي است که بحران سياسي و اجتماعي وسيعي ، که در طول موجوديت منحوس  آن کم سابقه بوده بر اين رژيم مستولي گشته است . شيوع فساد اخلاقي و مالي در بالاترين سطح حکومتي ، بي اعتمادي صهيونيست ها به رهبران سياسي ، سرخوردگي و يأس شديد در همه اقشار جامعه رژيم اشغالگر ، نمونه اي از معضلاتي است که اين رژيم در داخل با آن دست به گريبان است . در جنبه امنيتي نيز ،رژيم اشغال گر با شکست در چهار جنگ در 9 سال گذشته  و همچنين مواجهه با حمله موشکي _پس از آنکه تا آن زمان به هفت کشور تجاوز نموده و پاسخي دريافت ننموده بود _  اين رژيم را در شرايط بغرنجي قرار داده است. به اين ها بايد اضافه کرد ياس و سرخوردگي که در پرتو انتخابات اخير لبنان و عراق بر سياستمداران رژيم صهيونيستي مستولي شده  و موجب پيروزي و تقويت جبهه مقاومت گشته و باتوجه به تحولات سوريه وشکست تکفيري ها رژيم صهيونيستي را در شرايط استيصالي قرار داده که دوره گردي نتانياهو در کشور هاي اروپايي در حال حاضر  از نشانه هاي آن است .

تنهايي ايالات متحده در اتخاذ راي مثبت ديگر کشور ها در تاييد بيانيه خود به نفع رژيم صهيونيستي ( که براي اولين بار در طول عمر شوراي امنيت سازمان ملل متحد مي باشد)نشان داد که مهمترين هم کاسه رژيم صهيونيستي نيز دچار استيصال شده است.به هر حال مجموعه وضعيت داخلي رژيم اشغالگر قدس و تحولات منطقه‌اي حکايت از استيصال رژيم صهيونيستي و در مقابل حمايت و همگرايي جوامع مسلمين شده است که سطحي از اين حمايت‌هاي جهاني از مردم مظلوم فلسطين را در راهپيمايي باشکوه و پر شور روز جهاني قدس امسال قابل درک بود. تظاهرات جهاني امسال دربسياري از کشورهاي منطقه اي و فرامنطقه اي ( از آفريقا تا اروپا) در حمايت از مردم مظلوم فلسطين و مخالفت با حضور نخست وزير رژيم اشغالگر صهيونيستي مي باشد. شرايط کنوني جهاني در مخالفت با جنايات رژيم اشغالگر صهيونيستي و انزواي اين رژيم در افکارعمومي جهان و اضاع سياسي ، اجتماعي , اقتصادي و امنيتي آن حاکي است که زوال رژيم اشغالگر صهيونيستي صرفاً بحث رسانه‌اي و تبليغاتي نيست بلکه امري قابل تحقق است که نشانه‌هاي آن آشکار شده است.

برچسب ها: قدس حضور حماسی

ارسال نظرات