پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
20 اسفند 1399 - 08:43

وزیرخارجه روسیه در امارات خواستار حضور سوریه در اتحادیه عرب شد

وزیرخارجه روسیه که به امارات سفر کرده است، در ابوظبی خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد.
کد خبر : 8599

پایگاه رهنما:

به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، وزیر خارجه روسیه در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اماراتی خود گفت که با مقامات امارات درباره پرونده‌های مهم گفت‌وگو کرده است.

سرگئی لاوروف درباره سفرش به امارات و دیدار با مقامات این کشور گفت: گفت‌وگوهای مهمی را با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی انجام دادم.

وی افزود: طرح‌های جدیدی را با امارات راه‌اندازی خواهیم کرد و با این کشور در زمینه‌های مختلف همکاری می‌کنیم.

وزیر خارجه روسیه در ادامه تصریح کرد: با مقامات امارات درباره مسائل منطقه‌ای و امور خاورمیانه رایزنی و تبادل نظر کردیم.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و از سرگیری روابط آن با کشورهای عربی اشاره کرد و افزود: بازگشت دوباره سوریه به اقدامات منطقه‌ای به همراه کشورهای عربی ضروری است.

عبد الله بن زاید نیز بازگشت سوریه به آغوش محیط عربی خود و اتحادیه عرب را امری ناگزیر دانست و گفت که بازگشت دمشق به اتحادیه عرب مستلزم تلاش عربی ـ سوری است.
وی در این باره گفت: قانون تحریم‌های آمریکا موسوم به "سزار" (قیصر) بزرگ‌ترین چالش در مسیر همکاری و تلاش مشترک با سوریه به شمار می‌رود.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از روز گذشته سفر پنج روزه خود به کشورهای امارات متحده عربی، عربستان سعودی و قطر را آغاز کرد و وزارت امورخارجه روسیه تقویت همکاری های تجاری این کشور با امارات متحده عربی، عربستان سعودی و قطر، رایزنی درباره ثبات خلیج فارس و حل بحران های خاورمیانه و شمال آفریقا را از مهمترین محورهای این سفر اعلام کرده است.
پیش‌بینی می‌شود که لاوروف با همتایان خود در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس طی این سفر در خصوص پاره‌ای از مسائل مربوط به هماهنگی در پروژه‌های مشترک جدید در تعدادی از عرصه‌ها از جمله انرژی، صنعت، کشاورزی، زیرساخت‌ها و استفاده مسالمت آمیز از فضا گفت‌وگو کند.

طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه، مسکو اهمیت بسیاری به ادامه هماهنگی‌ها با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس درخصوص اوضاع بازار جهانی انرژی به ویژه در چارچوب ائتلاف اوپک پلاس و مجمع کشورهای صادرکننده نفت می‌دهد.

همچنین مسائل مربوط به گسترش همکاری‌ها در زمینه مقابله با کرونا و افزایش روابط فرهنگی و انسانی در این سفر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: الوقت

ارسال نظرات