پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
08 بهمن 1399 - 15:58

آمریکا کاهش نظامیان در عراق و افغانستان را بازبینی می کند

وزیردفاع آمریکا کاهش نظامیان در عراق و افغانستان را بررسی می کند.
کد خبر : 8350

پایگاه رهنما:

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا کاهش نظامیان آمریکایی در عراق و افغانستان را بازبینی می‌کند.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در گفت‌وگو با «وال استریت ژورنال» گفت که هرگونه تصمیم درباره تعداد نظامیان آمریکایی در عراق و افغانستان با رایزنی با دولت‌های این دو کشور اتخاذ خواهد شد.

روز 15 ژانویه (26 دی ماه) گذشته بود که وزارت دفاع آمریکا خبر داد که تعداد نظامیان این کشور در عراق به 2500 نفر کاهش یافته است.

در همین روز شمار نظامیان این کشور در افغانستان و با وجود مخالفت کنگره به رقم 2500 نفر کاهش یافته بود.

ترامپ در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود تلاش کرد با کاهش نظامیان آمریکایی در عراق و افغانستان وانمود کند که به یکی از وعده‌های انتخاباتی خود عمل کرده است.

پیشتر وزارت دفاع آمریکا در آخرین روزهای کاری دولت ترامپ اعلام کرده بود که تعداد نظامیان این کشور در عراق به 2500 نفر رسیده است.

تاکنون مشخص نیست که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا چه تصمیمی در این خصوص خواهد گرفت.

بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا که بر ماندن شمار اندکی از نظامیان این کشور برای اطمینان از عدم حمله القاعده یا سایر گروه های تروریستی به آمریکا تاکید دارد با سوالاتی زیاد از جمله چگونگی کاهش نظامیان خارجی روبرو بوده و تاکنون سیاست دولت آینده در برابر افغانستان مشخص نشده است.

پیش از این و  به‌رغم هشدار مقامات ارشد نظامی و عدم تخصیص بودجه دفاعی از سوی کنگره برای کاهش نظامیان، «کریستقر میلر»، سرپرست وقت وزارت دفاع آمریکا در زمان ترامپ اعلام کرده بود که دستور ترامپ برای کاهش نظامیان در افغانستان را اجرا خواهد کرد، اگرچه تا به امروز پس از پایان کار دولت ترامپ، نظامیان آمریکایی هنوز در عراق و افغانستان حضور دارند.

 

منبع: الوقت

ارسال نظرات