پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
05 بهمن 1399 - 17:26

«بایدن »؛ پدرخوانده‌ تروریسم تکفیری و طراح تجزیه غرب آسیا

چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا در شرایطی که خیابان های واشنگتن مملو از نیروهای نظامی مجهز به سلاح های جنگی برگزار شد و «ترامپ » با سرافکندگی و فضاحت هر چه تمام، کاخ سفید را ترک کرد.
کد خبر : 8305

پایگاه رهنما:

بالاخره مراسم تحلیف « جو بایدن» به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا در شرایطی که خیابان های واشنگتن مملو از نیروهای نظامی مجهز به سلاح های جنگی و دستور تیر به مخالفین مسلحی که تهدید کرده بودند به خیابان ها آمده و شیرینی پیروزی را بر « بایدن» تلخ می کنند، برگزار شد و «ترامپ » با سرافکندگی و فضاحت هر چه تمام، کاخ سفید را ترک کرد. درباره چرایی این اتفاقاتی که در انتخابات آمریکا رخ داد بسیار گفتیم و نوشتیم .اکنون دیگر ترامپ آن عنصر فاسد و قاتل بر اریکه قدرت نیست. آنچه مهم است این است که بدانیم با آمدن « بایدن» قرار است چه اتفاقاتی از این پس در منطقه ای که رهبر معظم انقلاب انتقام سخت از خون حاج قاسم عزیز ما را بیرون کردن آمریکا از منطقه اعلام کردند، بیفتد. هرچند در این رفت و آمدن های روسای جمهور آمریکا، برخی خام‌فكر و خوش‌خیال، آمدن جوبایدن را پایان ترامپیسم و شروع دوره جدیدی از گشایش‌های اقتصادی و سیاسی برای کشور می‌دانند و این درحالی است كه‌ «بایدن» ، نگاه‌ها و ایده‌های بس خطرناكی دارد كه از هم‌اكنون برای مقابله با آن باید تدابیر لازم اتخاذ گردد. این مقاله کوتاه، تلاش دارد تا سیاست های منطقه ای بس خطرناک تر از ترامپِ این رئیس جمهور پیر آمریكا را معرفی كند.

تجزیه غرب آسیا ، راهبرد همیشگی استكبار

طرح آمریكایی «خاورمیانه جدید»، پس از فروپاشی شوروی كلید زده شد. در واقع غرب آسیا یا همان خاورمیانه، مدخل ورودی به كدخدایی و سیطره آمریكا برجهان و به عبارتی تنها مسیر رسیدن به این طرح شیطانی بود .صهیونیسم جهانی، پس از جنگ جهانی اول و در سال 1918، با طراحی و اجرای فروپاشی امپراطوری عثمانی و تبدیل آن به چندین كشور كوچك، مقدمات سیادت آمریكا را برجهان فراهم كرد. جنگ جهانی دوم با نابودی ابرقدرت‌های دیگر و انحلال جهان چند قطبی، رقابت را بین دو ابرقدرت آمریكا و شوروی متمركز كرد. فروپاشی شوروی برای تحقق جهان تك قطبی بود و تجزیه غرب آسیا یا خاورمیانه با نام فریبنده خاورمیانه بزرگ، راهكار عملی نیل به این طرح بود. با اشغال عراق در سال 2003 (1383) طرح خاورمیانه جدید (تجزیه غرب آسیا) برای اولین بار با اهداف زیر آغاز شد:

1- مهار درگیری عربی - اسرائیلی به نفع صهیونیست‌ها؛

2-گسترش تسلط اقتصادی آمریكا بر منطقه راهبردی غرب آسیا؛

3- زمینه‌سازی برای صلح كامل همه كشورها ازجمله ایران با رژیم صهیونیستی‌؛

4- تضعیف اقتدار و بهم‌پیوستگی 5كشور محوری غرب آسیا به 14 كشور كوچك‌ و بی تاثیر و خنثی؛

5- دامن زدن به اختلافات قومی و فرقه‌ای و مذهبی و شعله‌ور نگاه داشتن آنها برای چپاول منطقه‌؛

6- ایجادگروه‌های تروریستی و تربیت نیروهای مزدور برای تحقق آرزوهای صهیونیست‌ها.

نقطه اصلی اهداف و برنامه‌های آنها رسیدن به ایران و براندازی جمهوری اسلامی و فروپاشی محور مقاومت و از بین بردن گفتمان مقاومت بود. اما با رهبری های هوشمندانه و الهی رهبر معظم انقلاب و جانفشانی و اعتقاد راسخ سردار شهید مقاومت سردار سلیمانی عزیز به ایستادگی در مقابل این طرح های شوم ، شرایط به گونه‌ای پیش رفت كه بوش پسر در آن زمان موفق به تكمیل این طرح نشد. مهم‌ترین علت آن، حضور قوی گروه‌های اسلامی و شیعی در عراق و قدرت مرجعیت و تعلق‌خاطر مردم عراق به ایران اسلامی  و صد البته با هدایت های درست رهبر انقلاب و حضور بی وقفه سردار سلیمانی و ایجاد یک کلونی قوی از جریان مقاومت در منطقه از دریای مدیترانه تا نقطه انتهایی خلیج فارس بود.از همین رو بود که « رابرت فیسک» آن سرمقاله نویس معروف روزنامه « ایندیپندنت» می گوید: «در روزهایی که عربستان در منطقه بدنبال قلدری کردن است و اسرائیل رفتارهای دیوانه وار از خود بروز داده و موجود خبیث تازه ای به نام داعش به کشتار در منطقه مشغول است، ایران همچون یک صوفی آرام و نجیب، رفتار می کند و از مدیترانه منطقه خلیج فارس را مدیریت می کند». این یعنی مدیریت هوشمندانه رهبری عزیز و حکیم انقلاب و جانفشانی های حاج قاسم و سربازان مکتب امام خامنه ای(مدظله العالی) و حاج قاسم.

  • «مسیر سوم» طرح «جو بایدن » برای تجزیه غرب آسیا

سه سال پس از اشغال عراق و پس از شكست سنگین رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه و ناكامی آمریكا در تسلط بر عراق، جوبایدن كه در آن سال‌ها، رییس كمیته سیاست خارجی سنای آمریكا بود، در یادداشتی در «نیویورك تایمز»  نوشت كه راه حل بحران عراق، تقسیم‌ این كشور به سه منطقه كردنشین ،و سنی‌نشین و شیعه‌نشین است. یكسال و نیم بعد كه اوباما رییس جمهور آمریكا شد، جو بایدن در جایگاه معاون اوباما كمر به اجرای عملی این طرح بست. در حقیقت عراق همواره نقطه آغاز تحقق رویای آمریكایی‌ها بوده است و طراح این طرح حالا مجری آن نیز شده بود.

بایدن در طرح خود، موسوم به «مسیر سوم» ، این ایده را مطرح كرد كه برای مهار جنگ در عراق باید الگوی بوسنی پیاده شود تا آمریكا بتواند اقوام نژادی را از یكدیگر جدا كند. در اوایل دهه 1370، استكبار جهانی جنگ بین كرووات‌ها و صرب‌ها و مسلمانان را راه انداختند كه منجر به جنگ‌های خونین و نسل كشی مسلمانان شد. دشمن در آن زمان موفق شد اقوام مزبور را كه روزی زیر یك پرچم باهم زندگی می‌كردند از هم جدا كند.

طرح بایدن این بود كه با عقب‌نشینی نیروهای آمریكایی و باقی ماندن تعداد كمی از آنان در عراق، گروه‌های تروریستی جنگ‌های نیابتی را آغازکنند؛ یعنی همان اتفاقی که با ایجاد داعش و دیگر گروه های تکفیری در عراق و سوریه انجام دادند و نزدیک به 10 سال منطقه را دچار تنش و خون ریزی کردند و کشوری همچون سوریه را تبدیل به یک ویرانه کردند. جنگ‌هایی كه این بار با به‌جان‌هم‌انداختن كردها و اعراب سنی و شیعه، قرار بود رقم بخورد. سال 2011 آغاز بروز و ظهور گروه‌های مسلح تكفیری بود كه در عراق و سوریه و با مشاركت نیروهای مزدور از 86 كشور، جنگ‌ها و عملیات خونین وبی‌نظیری از لحاظ خونریزی و قساوت و جنایت به راه انداختند. همزمان با شعله‌ورسازی آتش جنگ و تفرقه، طرح پنهانی جذب عناصر مؤثر سلبریتی و نخبه‌ی عراقی در داخل و خارج كشور عراق آغاز شد تا در سال 2020 آشوب‌های نیابتی را نیز دامن بزند. همان آشوب‌هایی كه دولت ‌بی‌سر

«بایدن»؛ پدرخوانده تروریسم تکفیری و طراح تجزیه غرب آسیا
گروه بین الملل
بالاخره مراسم تحلیف «جو بایدن» به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا در شرایطی که خیابان‌های واشنگتن مملو از نیرو‌های نظامی مجهز به سلاح‌های جنگی و دستور تیر به مخالفین مسلحی که تهدید کرده بودند به خیابان‌ها آمده و شیرینی پیروزی را بر «بایدن» تلخ می‌کنند، برگزار شد و «ترامپ» با سرافکندگی و فضاحت هر چه تمام، کاخ سفید را ترک کرد. درباره چرایی این اتفاقاتی که در انتخابات آمریکا رخ داد بسیار گفتیم و نوشتیم. اکنون دیگر ترامپ آن عنصر فاسد و قاتل بر اریکه قدرت نیست. آنچه مهم است این است که بدانیم با آمدن «بایدن» قرار است چه اتفاقاتی از این پس در منطقه‌ای که رهبر معظم انقلاب انتقام سخت از خون حاج قاسم عزیز ما را بیرون کردن آمریکا از منطقه اعلام کردند، بیفتد. هرچند در این رفت و آمدن‌های روسای جمهور آمریکا، برخی خامفکر و خوشخیال، آمدن جوبایدن را پایان ترامپیسم و شروع دوره جدیدی از گشایش‌های اقتصادی و سیاسی برای کشور میدانند و این درحالی است که «بایدن»، نگاه‌ها و ایده‌های بس خطرناکی دارد که از هماکنون برای مقابله با آن باید تدابیر لازم اتخاذ گردد. این مقاله کوتاه، تلاش دارد تا سیاست‌های منطقه‌ای بس خطرناک‌تر از ترامپِ این رئیس جمهور پیر آمریکا را معرفی کند.
تجزیه غرب آسیا، راهبرد همیشگی استکبار
طرح آمریکایی «خاورمیانه جدید»، پس از فروپاشی شوروی کلید زده شد. در واقع غرب آسیا یا همان خاورمیانه، مدخل ورودی به کدخدایی و سیطره آمریکا برجهان و به عبارتی تنها مسیر رسیدن به این طرح شیطانی بود. صهیونیسم جهانی، پس از جنگ جهانی اول و در سال ۱۹۱۸، با طراحی و اجرای فروپاشی امپراطوری عثمانی و تبدیل آن به چندین کشور کوچک، مقدمات سیادت آمریکا را برجهان فراهم کرد. جنگ جهانی دوم با نابودی ابرقدرت‌های دیگر و انحلال جهان چند قطبی، رقابت را بین دو ابرقدرت آمریکا و شوروی متمرکز کرد. فروپاشی شوروی برای تحقق جهان تک قطبی بود و تجزیه غرب آسیا یا خاورمیانه با نام فریبنده خاورمیانه بزرگ، راهکار عملی نیل به این طرح بود. با اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ (۱۳۸۳) طرح خاورمیانه جدید (تجزیه غرب آسیا) برای اولین بار با اهداف زیر آغاز شد:
۱- مهار درگیری عربی - اسرائیلی به نفع صهیونیستها؛
۲-گسترش تسلط اقتصادی آمریکا بر منطقه راهبردی غرب آسیا؛
۳- زمینهسازی برای صلح کامل همه کشور‌ها ازجمله ایران با رژیم صهیونیستی؛
۴- تضعیف اقتدار و بهمپیوستگی ۵ کشور محوری غرب آسیا به ۱۴ کشور کوچک و بی تاثیر و خنثی؛
۵- دامن زدن به اختلافات قومی و فرق‌های و مذهبی و شعلهور نگاه داشتن آن‌ها برای چپاول منطقه؛
۶- ایجادگروه‌های تروریستی و تربیت نیرو‌های مزدور برای تحقق آرزو‌های صهیونیستها.
نقطه اصلی اهداف و برنامه‌های آن‌ها رسیدن به ایران و براندازی جمهوری اسلامی و فروپاشی محور مقاومت و از بین بردن گفتمان مقاومت بود. اما با رهبری‌های هوشمندانه و الهی رهبر معظم انقلاب و جانفشانی و اعتقاد راسخ سردار شهید مقاومت سردار سلیمانی عزیز به ایستادگی در مقابل این طرح‌های شوم، شرایط به گون‌های پیش رفت که بوش پسر در آن زمان موفق به تکمیل این طرح نشد. مهمترین علت آن، حضور قوی گروه‌های اسلامی و شیعی در عراق و قدرت مرجعیت و تعلقخاطر مردم عراق به ایران اسلامی و صد البته با هدایت‌های درست رهبر انقلاب و حضور بی وقفه سردار سلیمانی و ایجاد یک کلونی قوی از جریان مقاومت در منطقه از دریای مدیترانه تا نقطه انتهایی خلیج فارس بود. از همین رو بود که «رابرت فیسک» آن سرمقاله نویس معروف روزنامه «ایندیپندنت» می‌گوید: «در روز‌هایی که عربستان در منطقه بدنبال قلدری کردن است و اسرائیل رفتار‌های دیوانه وار از خود بروز داده و موجود خبیث تازه‌ای به نام داعش به کشتار در منطقه مشغول است، ایران همچون یک صوفی آرام و نجیب، رفتار می‌کند و از مدیترانه منطقه خلیج فارس را مدیریت می‌کند». این یعنی مدیریت هوشمندانه رهبری عزیز و حکیم انقلاب و جانفشانی‌های حاج قاسم و سربازان مکتب امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و حاج قاسم.
• «مسیر سوم» طرح «جو بایدن» برای تجزیه غرب آسیا
سه سال پس از اشغال عراق و پس از شکست سنگین رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه و ناکامی آمریکا در تسلط بر عراق، جوبایدن که در آن سالها، رییس کمیته سیاست خارجی سنای آمریکا بود، در یادداشتی در «نیویورک تایمز» نوشت که راه حل بحران عراق، تقسیم این کشور به سه منطقه کردنشین، و سنینشین و شیعهنشین است. یکسال و نیم بعد که اوباما رییس جمهور آمریکا شد، جو بایدن در جایگاه معاون اوباما کمر به اجرای عملی این طرح بست. در حقیقت عراق همواره نقطه آغاز تحقق رویای آمریکایی‌ها بوده است و طراح این طرح حالا مجری آن نیز شده بود.
بایدن در طرح خود، موسوم به «مسیر سوم»، این ایده را مطرح کرد که برای مهار جنگ در عراق باید الگوی بوسنی پیاده شود تا آمریکا بتواند اقوام نژادی را از یکدیگر جدا کند. در اوایل دهه ۱۳۷۰، استکبار جهانی جنگ بین کرووات‌ها و صرب‌ها و مسلمانان را راه انداختند که منجر به جنگ‌های خونین و نسل کشی مسلمانان شد. دشمن در آن زمان موفق شد اقوام مزبور را که روزی زیر یک پرچم باهم زندگی میکردند از هم جدا کند.
طرح بایدن این بود که با عقبنشینی نیرو‌های آمریکایی و باقی ماندن تعداد کمی از آنان در عراق، گروه‌های تروریستی جنگ‌های نیابتی را آغازکنند؛ یعنی همان اتفاقی که با ایجاد داعش و دیگر گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه انجام دادند و نزدیک به ۱۰ سال منطقه را دچار تنش و خون ریزی کردند و کشوری همچون سوریه را تبدیل به یک ویرانه کردند. جنگ‌هایی که این بار با بهجانهمانداختن کرد‌ها و اعراب سنی و شیعه، قرار بود رقم بخورد. سال ۲۰۱۱ آغاز بروز و ظهور گروه‌های مسلح تکفیری بود که در عراق و سوریه و با مشارکت نیرو‌های مزدور از ۸۶ کشور، جنگ‌ها و عملیات خونین وبینظیری از لحاظ خونریزی و قساوت و جنایت به راه انداختند. همزمان با شعلهورسازی آتش جنگ و تفرقه، طرح پنهانی جذب عناصر مؤثر سلبریتی و نخبهی عراقی در داخل و خارج کشور عراق آغاز شد تا در سال ۲۰۲۰ آشوب‌های نیابتی را نیز دامن بزند. همان آشوب‌هایی که دولت بیسر و اغتشاش و ناامنی هدف آن بوده و هست. در واقع جوبایدن را باید طراح تروریسم تکفیری در یک دهه اخیر دانست. این همان چیزی است که هیلاری کلینتون در کتاب خاطراتش به آن اشاره کرده است که داعش را ما بهوجود آوردیم.
• پدر خوانده تروریسم تکفیری رئیس جمهور شد
اکنون پدر خواندهی تروریسم تکفیری و طراح تجزیه غرب آسیا و عراق، رئیس جمهور آمریکا شده است. بدون تردید بایدن درصدد اجرای همان طرح قدیمی خود است، البته ممکن است راهبرد‌ها و راهکار‌ها و روش‌ها تفاوت پیدا کند، اما آنچه مسلم است بایدن همان بایدن ده سال قبل است و تفاوتی نکرده است. نباید فریفته شعار‌های دروغین او شویم.

و اغتشاش و ناامنی هدف آن بوده و هست. در واقع جوبایدن را باید طراح تروریسم تكفیری در یك دهه اخیر دانست. این همان چیزی است كه هیلاری كلینتون در كتاب خاطراتش به آن اشاره كرده است كه داعش را ما به‌وجود آوردیم.

  • پدر خوانده تروریسم تکفیری رئیس جمهور شد

اکنون پدر خوانده‌ی تروریسم تكفیری و طراح تجزیه غرب آسیا و عراق، رئیس جمهور آمریكا شده است. بدون تردید بایدن درصدد اجرای همان طرح قدیمی خود است، البته ممكن است راهبردها و راهكارها و روش‌ها تفاوت پیدا كند اما آنچه مسلم است‌ بایدن همان بایدن ده سال قبل است و تفاوتی نكرده است. نباید فریفته شعارهای دروغین او شویم.

ارسال نظرات