پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
27 دی 1399 - 12:42

عضو پارلمان اروپا:عربستان و امارات همراه با آمریکا درحال نسل کشی در یمن هستند

عضو پارلمان اروپا نسبت به وضعیت انسانی در یمن واکنش نشان داد.
کد خبر : 8246

پایگاه رهنما:

«مایک والاس» عضو ایرلندی پارلمان اروپا در پیامی در توییتر نسبت به اقدام این شبکه اجتماعی در مسدود کرده صفحه انگلیسی زبان وزارت خارجه یمن در صنعا واکنش نشان داد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «بدترین فاجعه انسانی جهان در یمن در حال وقوع است اما فقط عربستان سعودی و امارات متحده عربی (از این بحران) بهره‌منده بوده  و آنها در حال ارتکاب نسل کشی با همدستی آمریکا اتحادیه اروپا هستند.»

والاس در ادامه گفت: «جهان جرات ندارد نام (فاجعه انسانی یمن) را به زبان بیاورد. این جنگ ناگفتنی است و حتی شرکت‌های فناوری بزرگ نیز خواستار سکوت بیشتر هستند

به گزارش الوقت، ربستان سعودی به عنوان نزدیک ترین متحد واشنگتن در جریان جنگ علیه یمن از هیچ جنایت و اقدام ضدانسانی فروگذاری نکرده است. در واقع عربستان سعودی از آغاز تجاوز خود ضد صنعا از هیچ سلاح غیر متعارفی که در اختیار داشته باشد، فروگذار نکرده و تمام انواع این تسلیحات را با وحشی‌گری بی‌سابقه‌ای تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار داده است.

بر اساس گزارش‌های متعدد بین‌المللی از جمله گزارش‌های منتشر شده از سوی سازمان دیدبان حقوق بشر، عربستان در این جنگ از سلاح‌های حاوی اورانیوم و فسفر سفید و بمب‌های ایجاد کننده خلأ و بمب‌های خوشه‌ای ضد غیرنظامیان بی‌پناه یمن که تمام آنها زنان و کودکان هستند، استفاده می‌کند.

عربستان به این ترتیب تمام قوانین بین‌المللی و معیارهای حقوق بشر را نقض کرده و میزان جنایتکار بودن و خشونت خود و استفاده مفرط از زور بدون نظارت سازمان ملل متحد را نشان می‌دهد.

عدم توجه آمریکا، سازمان ملل متحد و سایر محافل بین‌المللی به جنایت‌های عظیم عربستان سعودی ضد ملت یمن باعث شده بار دیگر رفتارهای ریاض در نقض معاهده‌ها و توافقنامه‌های بین‌المللی مطرح شود. بر اساس اعلامیه سن پترزبورگ در سال 1868استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی تحریم شده است. توافق لاهه در سال 1907 نیز تلاش کرد محدودیت‌هایی را در استفاده از سلاح های مختلف در درگیری‌های مسلحانه ایجاد کند. ماده 23 از این توافق موشک‌باران و تخریب ساختمان‌های عمومی و خصوصی غیرنظامی را ممنوع اعلام کرده است. ریاض همچنین ماده 25 از این توافق را نیز نقض می‌کند، ماده‌ای که بر ممنوعیت حمله یا موشک‌باران شهرها و روستاها و منازل و ساختمان‌های غیر حفاظت شده و غیر نظامی با هر وسیله‌ای تاکید می‌کند.

منبع: الوقت

ارسال نظرات