جمعه ؛ 30 شهريور 1403
11 دی 1399 - 15:26

برگزاری اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مرز سوریه و عراق

در منطقه البوکمال در نزدیکی مرز سوریه با عراق مراسم اولین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار شد.
کد خبر : 8092

پایگاه رهنما:

برگزاری اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مرز سوریه و عراق

 

هزاران نفر از عشایر و مسئولان و اهالی منطقه «البوکمال» امروز (پنجشنبه) در مراسم بزرگداشت اولین سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس حضور یافتند.

به نوشته المیادین، «جواد ترک آبادی» سفیر ایران در دمشق نیز از سخنرانان این مراسم بود و گفت که بی تردید جنایت ترور شهید سلیمانی بی پاسخ نخواهد ماند. او در ادامه سوریه را خط مقدم دفاع از محور مقاومت دانست.

«عبدالکریم الدندل» رئیس شورای عشایر «الفرات» و «الجزیره» نیز در سخنانی گفت که ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، اراده محور مقاومت را از بین نمی‌برد.

او افزود: «بشارت پیروزی در عراق و سوریه و یمن و لبنان در حال نمایان ساختن خود در افق است.»

وبسایت محور الیوم لبنان نیز نوشت که اهالی شهر البوکمال تصاویر شهیدان سلیمانی و مهندس را بر بالای خانه‌های خود نصب کرده‌اند. بسیاری از اهالی روستاهای منطقه نیز برای حضور در این مراسم وارد البوکمال شده‌اند.

«طلال ناجی» معاون دبیرکل  جبهه آزادیبخش فلسطین نیز دیگر سخنران این مراسم بود و شهید سپهبد قاسم سلیمانی را «تندیس مقاومت» توصیف کرد و گفت که ایشان ترور شد، چرا که حاضر به امتیازدهی به اشغالگران آمریکایی و نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان نبود.

او در خصوص نقش سوریه و شخص بشار اسد در حمایت از مقاومت فلسطین نیز گفت که رئیس‌جمهور سوریه معامله در خصوص مقاومت فلسطینیان را نپذیرفت و او شخصا بر توسعه موشک‌های منطقه غزه نظارت داشت.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

موضوع حضور نظامیان آمریکا در عراق که از سال 2003 هم‌زمان با اشغالگری ایالات متحده در این کشور آغاز شد؛ اکنون و پس از تصمیم پارلمان عراق برای اخراج همه نظامیان بیگانه و نیز درخواست ملت این کشور برای عقب‌نشینی آمریکایی‌ها از کشورشان به ویژه پس از ارتکاب واشنگتن به جنایت ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»٬ سرو صدای زیادی به پا کرده است.

منبع: الوقت

ارسال نظرات