دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
09 دی 1399 - 15:57

کمیسیون امنیت پارلمان عراق: تحقیقات درباره ترور حاج قاسم سلیمانی ادامه دارد

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که روند تحقیقات درباره ترور فرماندهان پیروزی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ادامه دارد.
کد خبر : 8079

پایگاه رهنما:

به نقل از المعلومه، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که روند تحقیقات درباره ترور فرماندهان پیروزی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ادامه دارد و این کمیسیون موضع خود را در داخل پارلمان طی روزهای آتی درباره نظامیان آمریکایی اعلام خواهد کرد.

 «مهدی تقی» عضو این کمیسیون گفت: «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در پایان دادن به حضور نظامیان آمریکایی در عراق جدی نیست.

وی افزود کمیسیون امنیت و پارلمان عراق طی روزهای آتی موضع خود را در داخل مجلس درباره حضور نظامیان آمریکایی که ناقض حاکمیت عراق هستند، اعلام می کند. روند تحقیقات درباره عملیات در فرودگاه بغداد که به ترور فرماندهان پیروزی سردار سلیمانی و  ابومهدی المهندس منجر شد، همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: شاهد اهمال آشکار از سوی دولت الکاظمی در زمینه حضور نظامیان آمریکا در عراق هستیم.

این در حالی است که روز گذشته شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد که روند تحقیقات درباره ترور فرماندهان پیروزی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به مراحل پایانی خود نزدیک شده و طی روزهای آتی حکم متهمان اعلام خواهد شد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

منبع: الوقت

ارسال نظرات