دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
17 آذر 1399 - 14:02

نیکولاس مادورو در انتخابات پارلمانی ونزوئلا پیروزی شد

حزب رئیس جمهور فعلی ونزوئلا موفق به کسب اکثریت آرای پارلمانی در انتخابات شد.
کد خبر : 7857

پایگاه رهنما:

شبکه خبری تله سوار گزارش داد، 82.35 درصد آرای انتخابات پارلمانی ونزوئلا شمارش شده است و از این میان 67.36 درصد متعلق به حزب حاکم به رهبری نیکلاس مادورو است و احزاب مخالف نیز 31.66 درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

انتخابات پارلمانی ونزوئلا روز یکشنبه برگزار شد و در آن 107 حزب و انجمن سیاسی مشارکت داشتند.

بیش از 20 حزب از جمله خوان گوایدو  رهبر مخالفان از رأی دادن خودداری کردند. در همان زمان، مادورو قبلاً اعلام کرده بود که در صورت پیروزی مخالفان آماده ترک پست خود است.

ونزوئلا روز یکشنبه انتخابات پارلمانی را برای تشکیل مجلس شورای ملی جدید آغاز کرد که طی آن 14000 نامزد و بیش از 100 حزب سیاسی شرکت می کنند.

این انتخابات از این رو که در بحبوحه بیماری همه گیر ویروس کرونا برگزار می شود در این کشور بی سابقه است. شورای ملی انتخابات (CNE) و نیروی مسلح ملی بولیواری (FANB) اقدامات سختگیرانه بهداشتی را برای جلوگیری از سرایت بیماری در 14221 مرکز رای‌گیری اعمال می کنند.

تجدید مجمع شورای ملی بخشی از توافقات حاصل شده در سپتامبر 2019 بین دولت ونزوئلا و چندین حزب مخالف مادورو است.

دلسی رودریگز، معاون رئیس جمهور ونزوئلا یکی از اولین مقامات این کشور بود که برای رای گیری به پای صندوق های رای رفت.

وی با گلایه از درخواست اتحادیه اروپا از ونزوئلا برای به تأخیر انداختن انتخابات پارلمانی به مدت شش ماه، یادآور شد: «اروپا وانمود کرد که به ما دستور می دهد تا انتخابات انجام نشود، اما فقط مردم ونزوئلا هستند که میتوانند به ما دستور دهند

قانونگذاران ونزوئلایی هر پنج سال انتخاب می‌شوند؛ آخرین انتخابات 2015 برگزار شد و نمایندگان مجلس آتی که امروز یکشنبه انتخاب می‌شوند، از ابتدای سال میلادی 2021 کار خود را برای یک دوره پنج ساله آغاز می‌کنند.

بر اساس اصلاحیه جدید ستاد انتخابات ونزوئلا، با افزایش تعداد نمایندگان مجلس که در حال حاضر 167 عضو دارد، از مجلس آینده به 277 نفر افزایش خواهد یافت.

منبع: الوقت

ارسال نظرات