دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
20 مرداد 1399 - 17:27

حماس نسبت به تحولات جاری در لبنان پس از انفجار بزرگ بیروت هشدار داد

جنبش مقاومت حماس نسبت به تحولات جاری در لبنان پس از انفجار بزرگ بیروت هشدار داد.
کد خبر : 7040
 

پایگاه رهنما:

«اسماعیل رضوان» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به انفجار بندر بیروت، درباره مداخلات خارجی هشدار داد.

رضوان تأکید کرد، آنچه در لبنان رخ داد، مصیبتی بزرگ است، ولی باید مقابل تلاش‌های توسعه‌طلبانه و مداخلات خارجی هشیار بود که از طریق کمک‌های بین‌المللی صورت می‌گیرد.

خبرگزاری «صفا» به نقل از این مسئول حماس گزارش داد: «ما در رنج و درد و سرنوشت، با لبنان مشترک هستیم. [دشمنان] می‌خواهند که لبنان بار دیگر گرفتار فقر، مشکلات و اختلافات داخلی شود.»

وی ضمن هشدار درباره درخواست برخی برای «قیمومیت فرانسه بر لبنان»، تصریح کرد: «هدف از این مداخلات، تحریک ضد [جریان] مقاومت و طرد آن از جامعه لبنان است.»

رضوان از مردم لبنان خواست که از این فرصت‌طلبان فرصت را بگیرند و «اتحاد ملی و سلاح مقاومت را حفظ کنند.»

این مسئول حماس با بیان اینکه «ما در کنار دولت، ملت و مقاومت لبنان قرار داریم»، خاطر نشان کرد: «تمامی امکانات اندک ملت خود را در اختیار آنان قرار می‌دهیم تا لبنان از این مشکل عبور کند.»

وی با اشاره به اینکه راه برون‌رفت لبنان از این فاجعه، حفظ وحدت ملی است، گفت که «ملت ما هر گونه درخواست برای قیمومیت فرانسه [بر لبنان] را رد می‌کند.»

رضوان ضمن درخواست کمک مادی از کشورهای عربی برای بازسازی بندر بیروت، تأکید کرد، جامعه بین‌الملل باید محاصره ظالمانه علیه لبنان را لغو و ماخلات خارجی را متوقف کند و اجازه دهد که این کشور، به دور از قیمومیت، آزادانه زندگی کند.

پیشتر «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی مداخله جویانه بر ضرورت انجام «شفاف و مستقل» در قضیه انفجار بندر بیروت تأکید کرده بود.

رسانه‌های عربستان سعودی ‌هم‌سو با رسانه‌های رژیم صهیونیستی طی پنج روز گذشته، تلاش کرده‌اند با پمپاژ اخبار دروغ، دولت حسان دیاب، نخست‌وزیر و حزب‌الله را عامل انفجار بیروت معرفی کرده است. این در حالی است که مقامات امنیتی و قضایی لبنان، حادثه انفجار را به اهمال‌کاری در انبار مواد نیترات آمونیوم در بندر بیروت مربوط دانسته‌اند.

سه‌شنبه گذشته آتش‌سوزی در انبار ۱۲ بندر بیروت باعث انفجار نیترات‌آمونیوم انبار شده در این بندر شد و بر اثر آن، بیش از ۱۵۰ تن کشته و شش هزار نفر نیز مصدوم شده‌اند.

مقامات قضایی قرار بازداشت نزدیک به ۲۰ تن از مقامات فعلی و سابق در گمرک، اداره بندر گمرک را صادر کرده و به موجب آن، این افراد که در بینشان مدیران کل سابق نیز وجود ارد، تحت بازجویی قرار گرفته‌اند

منبع: الوقت

ارسال نظرات