پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
22 ارديبهشت 1397 - 09:59
آشنايي با پيام رسانهاي داخلي

ايتا نسخه داخلي تلگرام

يکي از پيام رسانهاي ايراني که اين روزها طرفداران زيادي پيدا کرده است پيام رسان ايتا است. از ايتا به عنوان جايگزين تلگرام نام ميبرند زيرا محيط اين پيام رسان و قابليتهاي آن شباهت زيادي به تلگرام دارد. اين پيام رسان تمرکز خود را بر روي سرعت و امنيت گذاشته، محيط آن ساده و استفاده از آن رايگان است.
نویسنده : رسول سنایی راد
کد خبر : 682

پایگاه رهنما :

یکی از پیام رسان‌های ایرانی که این روز‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است پیامرسان ایتا است. از ایتا به عنوان جایگزین تلگرام نام می برند زیرا محیط این پیام رسان و قابلیت‌های آن شباهت زیادی به تلگرام دارد. این پیام رسان تمرکز خود را بر روی سرعت و امنیت گذاشته، محیط آن ساده و استفاده از آن رایگان است. کاربران ایتا می توانند بطور همزمان بر روی تمامی دستگاه‌ها و وسایل خود از آن استفاده کنند و پیامهایشان در تلفن همراه، تبلت یا رایانه بصورت یکپارچه همگامسازی میشود. با ایتا میتوانید انواع پیام، عکس، ویدیو، گیف، استیکر و هر نوع فایل MP۳)، Doc، Zip و...) را برای دیگران بفرستید. همچنین میتوانید گروه‌هایی حداکثر ۵۰۰ نفره و کانال‌هایی با تعداد نامحدود مخاطب برای انتشار اطلاعات ایجاد کنید.
طراحان ایتا این نوید را به کاربرانشان دادهاند که به زودی امکان تشکیل ابرگروه با تعداد اعضای نامحدود را برای این پیامرسان فراهم میکنند. در گروه‌های ایتا قابلیت ویرایش [و بزودی حذف]پیام‌ها پس از انتشار وجود دارد. همچنین میتوانید گروه را در حالت سکوت قرار دهید تا فقط هنگامی که کسی نام شما را ذکر میکند یا به پیام شما پاسخ میدهد اطلاعیه دریافت کنید. در ایتا میتوانید به مخاطبان خود پیام بفرستید و با استفاده از نام کاربری افراد، آن‌ها را بیابید. ایتا روی گوشی‌های هوشمند، تبلتها، رایانه‌ها و مرورگر قابل استفاده است. نسخه اندروید و نسخه وب و نسخه‌های دسکتاپ شامل سیستم عامل‌های ویندوز، مک ۶۴ بیت و لینوکس ۶۴ بیت هماکنون آماده شده است و اپلیکیشن سیستم عامل iOS نیز در آینده نزدیک قرار است ارائه شود. شما میتوانید در قسمتِ تنظیمات حریم خصوصی و امنیتِ ایتا، انتخاب کنید که چه کسی زمان فعالیت شما را ببیند. به یاد داشته باشید که اگر نمایش زمان فعالیت خود را از برخی یا همه مخاطبان مخفی کنید، متقابلا نمیتوانید زمان فعالیت آن‌ها را هم ببینید. البته یک مقدار تقریبی از آخرین زمان مشاهده آن‌ها به شما نمایش داده میشود. گروه‌های ایتا برای اشتراک مطلب بین دوستان و خانواده یا همکاری بین تیم‌های کوچک ایدهآل هستند. در گروه‌های ایتا شما میتوانید پیام‌های مهم را به بالای صفحه سنجاق کنید تا تمام اعضا آن‌ها را ببینند، حتی اعضایی که به تازگی عضو شدهاند. ایتا برای همه کاربرانش که قبلا از تلگرام استفاده میکردند یک موقعیت منحصر به فرد فراهم کرده است. تمام کانال‌های تلگرام که در سامانه صدور شناسه الکترونیکی محتوای دیجیتال (شامد) وزارت ارشاد ثبت شدهاند پیش از این در ایتا رزرو شده و در اختیار سازندگان آن‌ها قرار میگیرند. شناسه سایر کانال‌های پرمخاطب تلگرام هم تا مدت زمان محدودی پس از عرضه ایتا، در صورت تقاضای سازنده (creator) در اختیار آن‌ها قرار خواهند گرفت. به این ترتیب کانال‌های موجود در تلگرام که در سامانه وزارت ارتباطات ثبت شدهاند، بدون نیاز به اقدامات فنی خاص و صرفا با احراز هویت مدیریت کانال میتوانند به اپلیکیشن ایتا منتقل شوند.
ایتا برای اطمینان از اینکه احدی نتواند به حساب کاربری شما نفوذ کند، سیستم تایید هویت دو مرحلهاى را طراحی کرده است که با کمک آن از حسابتان به وسیله رمزعبور محافظت میشود. در این صورت، یک مهاجم حتی با داشتن کد پیامکی هم نخواهد توانست به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کند. یکی از ویژگی‌هایی که در سایت رسمی اپلیکیشن ایتا به آن اشاره شده است و به زودی فعال میگردد، امکان و ویژگی کانال‌های درختی است. در صورت فعال شدن این امکان، ایتا میتواند برای مدیران کانال‌ها و حتی سایت‌های خبری جذابیت بیشتری نسبت به تلگرام پیدا کرده و از یک مزیت نسبی فوقالعاده برخوردار شود. در این ویژگی کاربران میتوانند با ساخت کانال‌های مختلف تو در تو و دسته بندی کردن کانال‌های ایجاد شده، همانند یک سایت کامل از انتشار یکجای تمامی مطالب با موضوعات متنوع جلوگیری کرده و برای هر موضوع یک کانال زیرمجموعه ایجاد نموده و همانند یک سایت به صورت منو در اختیار کاربرانش قرار دهد. با استفاده از این امکان، کاربران یک کانال دیگر نیاز نیست برای مشاهده اخبار سیاسی، تمامی اخبار ورزشی و اجتماعی و... را مشاهده کنند و کانال‌ها میتوانند به صورت تخصصی روی تولید محتوای بهتر و تخصصیتر تمرکز کرده و خدمات بهتری به کاربرانشان ارائه دهند. امیدواریم این پیامرسان که به عنوان جایگزین تلگرام معروف شده با ارتقای کیفیت خدمات خود بتواند کاربران بیشتری را به سوی خود جذب کند و قابلیت‌های کارآمدتری در مقایسه با نمونه های مشابه خارجی به مخاطبان عرضه کند.

ارسال نظرات