جمعه ؛ 30 شهريور 1403
05 تير 1399 - 16:31

چرا رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی مخفیانه به عراق رفت؟

در حالی که حضور آمریکا در عراق اشغالگرانه و با مخالفت گسترده‌ای در میان عراقی‌ها روبروست، حال فراتر از آن مقامات آمریکایی با امکان حضور یک مقام صهیونیستی در واقع بیش از پیش حاکمیت و استقلال عراق را نقض کرده‌اند.
کد خبر : 6653

پایگاه رهنما:

رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به موساد به تازگی به پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در غرب عراق سفر کرده است.

این خبر را وبگاه آمریکایی «دیفنس وان» گزارش داده و گفته است یوسی کوهن، رئیس موساد در چارچوب سفرهای خارجی خود به خاورمیانه، سفر از پیش اعلام نشده‌ای به عراق داشت و طی آن با برخی مستشاران آمریکایی در پایگاه «عین‌الاسد» واقع در غرب این کشور دیدار کرد.

گفته شده که هدف یوسی کوهن به عنوان رئیس موساد و مشاور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برقراری روابط استراتژیک با برخی مقامات کشورهای عربی است و سفرش به عین‌الاسد، اولین اقدام وی برای تحقق این هدف است.

پیشتر نیز شبکه "کان" رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که یوسی کوهن، رئیس موساد در روزهای آتی با رؤسا و رهبران کشورهای عربی از جمله مصر و اردن به منظور بررسی طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی گفت‌وگو می‌کند و هدف رئیس موساد از این گفت‌وگوها این است که به مواضع سران کشورهای عربی در رابطه با طرح الحاق کرانه باختری و واکنش آن‌ها به اجرای این طرح گوش فرا دهد.

ادامه دهن کجی آمریکا به استقلال و حاکمیت عراق

صرف نظر از اهداف سفر مخفیانه یک مقام صهیونیستی به پایگاه نظامی در عراق، آن چه بیش از هرچیز این سفر را در کانون توجه قرار می‌دهد، مجوز صدور این سفر برای یک مقام صهیونیستی به عراق است.

عراق و رژیم صهیونیستی فاقد روابط رسمی و غیررسمی سیاسی و اقتصادی می‌‌باشند و سفر یک مقام صهیونیستی به پایگاه آمریکایی در عراق در واقع با مجوز و از سوی مقامات آمریکایی در عراق انجام شده است.

در این صورت آمریکا در واقع با نادیده گرفتن حق حاکمیت ملی و استقلال عراق، امکان حضور یک مقام صهیونیستی را در این کشور فراهم کرده است. این در حالی است که رژیم صهیونیستی، رژیم متخاصم برای دولت عراق به شمار می‌رود.

به عبارت دیگر در حالی که حضور آمریکا در عراق اشغالگرانه و با مخالفت گسترده‌ای در میان عراقی‌ها روبروست، حال فراتر از آن مقامات آمریکایی با امکان حضور یک مقام صهیونیستی در واقع بیش از پیش حاکمیت و استقلال عراق را نقض کرده‌اند.

این اقدام آمریکا از سوی دیگر نقض حقوق بی الملل و در تناقض آشکار با منشور ملل سازمان ملل درباره حق حاکمیت سرزمینی کشورهاست و در این صورت دولت عراق می ‌تواند به دلیل اقدام مقامات واشنگتن برای حضور یک مقام صهیونیستی از رهبران کاخ سفید به دلیل نقض حاکمیت ملی عراق به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کنند. هرچند با توجه به عضویت دائمی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل، امیدی به پیگری این اقدام خلاف قانون آمریکا وجود ندارد.

پیشینه تجاوزگری رژیم صهیونیستی در عراق با چراغ سبز آمریکا

سفر مقام صهیونیستی به عراق بدون مجوز دولت مرکزی بغداد، نخستین اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه عراق نیست.

پیش از این نیز  رژیم صهیونیستی شهریور ۱۳۹۸ حملات هوایی را علیه عراق دنبال کرد و درپی آن نمایندگان پارلمان عراق نیز خواستار خروج نیروی‌های آمریکایی از این کشور شدند. در آن زمان اعلام شد که  تهاجم از سوی هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیل و با پوشش هوایی نیروهای آمریکا انجام شد.

حتی در بهمن ماه سال گذشته نیز نتانیاهو اذعان کرد که تل آویو مناطقی از مرز عراق و سوریه را هدف قرار داده است.

براین اساس با توجه به اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها علیه عراق با چراغ سبز آمریکا، به روشنی مشخص است که استقلال و حاکمیت ملی عراق برای مقامات و رهبران آمریکایی بی معناست و همین موضوع ضرورت اخراج نظامیان خارجی و آمریکایی را از عراق دوچندان می کند.

به عبارت دیگر، در حالی که حضور نظامی آمریکا در عراق ادامه دارد، دستیابی عراق به استقلال کامل دور از انتظار است.

در عین حال اگرچه در گزارش وبگاه آمریکایی «دیفنس وان» هدف از سفر یک مقام صهیونیستی به عراق رایزنی‌های منطقه‌ای درباره الحاق کرانه باختری عنوان شده، اما از آن جا که این سفر به صورت مخفیانه و غیررسمی انجام شده و با مخالفت مقامات دولت و مردم عراق روبرو است، نتیجه معکوسی را برای صهیونیست‌ها به همراه خواهد داشت و به تقویت موضع جریان مقاومت و سایر گروه‌های در عراق علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی بویژه در موضوع الحاق کرانه باختری رود اردن منجر خواهد شد.

منبع: الوقت

ارسال نظرات