پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
27 ارديبهشت 1399 - 11:24

کمک مومنانه| از کمک‌رسانی ۱۰۰۰ میلیاردی بنیاد مستضعفان تا تدارک ۷۰۰ هزار بسته معیشتی توسط آستان قدس ​

این روز‌ها که بوی رمضان در تمام کشور پیچیده، هستند افرادی که نگذارند سفره افطاری خالی باشد و با لبیک به ندای رهبرشان، در اطعام مردم سرزمیتشان از هم پیشی می‌گیرند.
کد خبر : 6350

پایگاه رهنما :

در ماه مبارک رمضان و این روز‌های کرونایی کمک مومنانه خیران و گروه‌های مردمی برای دستگیری از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر در تمام مناطق ایران، صحنه‌های بی‌نظیری از یکدل شدن، مهربانی را به تصویر کشیدند که نشان از همت بلند مردم برای کمک به افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا دارد.

بخش‌هایی از رزمایش کمک مومنانه که در سراسر کشور طی 24 ساعت گذشته انجام شد را ببنید.

کمک‌رسانی ۱۰۰۰ میلیاردی بنیاد مستضعفان در کرونا/ توزیع یک میلیون بسته افطاری ساده در کشور

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در آئین آغاز توزیع یک میلیون بسته افطاری ساده در مناطق محروم استان‌های تهران و البرز در محل شرکت پاک اظهار داشت: بنابر فرمایش رهبری معظم انقلاب در راستای رزمایش ملی همدلی و مواسات، بنیاد مستضعفان ۵۰۰ هزار بسته معیشتی را تقبل کرد و این تعداد به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان با هماهنگی ستاد ملی در سطح کشور توزیع شد.

وی افزود: در اقدام امروز بنیاد مستضعفان یک میلیون بسته افطاری ساده آماده شده است که با اولویت مناطق محروم استان تهران و البرز توزیع خواهد شد و از فردا پخش این بسته‌ها در مناطق محروم سراسر کشور آغاز می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان داشت: بیشتر اقلام آماده سازی شده مربوط به تولیدات کارخانجات بنیاد مستضعفان است و سال گذشته نیز طرح مشابهی صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: جمعه ۲۰۰ هزار بسته توزیع و از فردا نیز پخش روزانه ۱۰۰ هزار بسته تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد شد.

بیشتر اقلام آماده سازی شده مربوط به تولیدات کارخانجات بنیاد مستضعفان است و سال گذشته نیز طرح مشابهی صورت گرفته بود.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به سایر اقدامات بنیاد مستضعفان اخیر خاطرنشان کرد: در آخرین اقدام برای تعداد ۱۶۶ هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به حساب هر یک ظرف ۲ روز گذشته واریز شد که در مجموع مبلغ ۸۳ میلیارد تومان هزینه شد و این نهضت ادامه دار است و مردم یقین داشته باشند که مطابق اسم بنیاد، این بنیاد برای مستضعفان و مردم است و سعی داریم بر آن جامه عمل بپوشانیم.

فتاح تصریح کرد: تا به امروز ۷۰۰ میلیارد تومان توسط بنیاد مستضعفان در موضوع بحران کرونا کمک‌رسانی شده است و ۳۲۵ میلیارد تومان نیز برای اعطای وام قرض الحسنه برای اقشار آسیب پذیر درنظر گرفته شده است و در خصوص آثار اقتصادی کرونا در کنار مردم قرار خواهیم گرفت.

 

تدارک 700 هزار بسته حمایت معیشتی توسط آستان قدس برای نیازمندان سراسر کشور

محمدحسین استادآقا با تشریح جزئیات خدمات‌رسانی به محرومان توسط آستان قدس رضوی گفت: بنا به دستور تولیت آستان قدس رضوی برای حمایت از سیل‌زدگان سه استان‎ سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان، تهیه و توزیع 82 هزار بسته معیشتی در دستور کار بنیاد کرامت رضوی قرار گرفت.

وی همچنین اضافه کرد: 32 هزار بسته معیشتی برای استان کرمان و برای دو استان سیستان و بلوچستان و خوزستان هر کدام 25 هزار بسته حمایتی در نظر گرفته شده است.

استاد آقا ادامه داد: مراحل تهیه و بسته‎بندی بسته‌های کمک‌معیشتی در تهران انجام شده و این محموله‌ها در حال انتقال به مصلی سه شهرستان کرمان، اهواز و زاهدان هستند تا طی مراسم افتتاحیه‌ای با حضور نمایندگان ولی فقیه در این استان‌ها در هفته آتی عملیات توزیع آغاز ‌شود.

32 هزار بسته معیشتی برای استان کرمان و برای دو استان سیستان و بلوچستان و خوزستان هر کدام 25 هزار بسته حمایتی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به طرحی با مشارکت خیرین سراسر کشور، گفت: در طرح حمایتی دیگری، آستان قدس در 27 استان کشور(به جز استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان) در حال توزیع 200 هزار بسته معیشتی است.

این مقام مسئول در آستان قدس رضوی ابراز کرد: همزمان خادمیاران رضوی سراسر کشور نیز 150 هزار بسته معیشتی را تدارک دیده و در حال توزیع آن‌ها هستند.

وی با اشاره به طرح‌های حمایتی در حال اجرا در شهر مشهد، ادامه داد: 150 هزار بسته غذایی در شهر مشهد در حال توزیع است، در ضمن 100 هزار بسته افطاری سبک ویژه محرومان با حمایت آستان قدس رضوی و با مشارکت دانشجویان برای بسته‌بندی و آماده‌سازی در حال تهیه است که در استان خراسان توزیع می‌شود.

 

منبع: فارس

ارسال نظرات