جمعه ؛ 30 شهريور 1403
02 ارديبهشت 1399 - 18:22
خبر

قیمت نفت آمریکا صفر دلار شد

قیمت نفت آمریکا به صفر دلار رسید.
کد خبر : 6129

پایگاه رهنما:

به نقل از بلومبرگ، به دنبال کاهش شدید تقاضای جهانی نفت به دلیل بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، نفت سبک تگزاس (WTI) در معاملات امروز بورس کالای نیویورک دست‌کم برای دقایقی به صفر رسید.

قیمت نفت خام سبک تگزاس در لحظه تنظیم خبر 100 درصد نسبت به قیمت پایانی روز معاملاتی قبل کاهش نشان می‌دهد که این رقم در واقع بیشترین افت روزانه قیمت نفت در تاریخ صنعت نفت جهان محسوب می‌شود.

در اوایل سال جاری میلادی قیمت هر بشکه نفت خام سبک تگزاس بیش از 60 دلار بود اما در ادامه روند قیمت نفت در بازارهای جهانی نزولی شد و پس از شیوع ویروس کرونا در اکثریت قریب به اتفاق جهان و وضع محدودیت‌های شدید برای مهار این ویروس، روند نزولی قیمت نفت با شدتی کم‌سابقه ادامه یافت، به‌طوری که در پایان هفته گذشته قیمت

نفت تگزاس برای اولین بار در 18 سال اخیر به کمتر از 20 دلار در هر بشکه رسید.

اگرچه کشورهای تولیدکننده نفت -اعم از اعضای اوپک و سایر تولیدکنندگان- اخیراً برای کاهش 10 میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت خود به توافق رسیدند، اما افت واردات نفت به‌ویژه در کشورهای بزرگ واردکننده این محصول به حدی بوده است که حتی این کاهش چشمگیر تولید نیز نتوانسته است از مازاد نفت در بازار جلوگیری کند.

قیمت نفت از ژانویه تاکنون بیش از ۶۰ درصد سقوط کرده است که به مراتب پایین‌تر از هزینه‌های لازم است و منجر به توقف حفاری‌ها و کاهش شدید هزینه‌ها خواهد شد.

کانادا، چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان، تولید نفت خود را کاهش داده است، اما تحلیلگران می‌گویند که بیشترین کاهش در پیش روی ماست.

دو منبع آگاه به رویترز گفته‌‌اند که وزارت انرژی روسیه به تولیدکنندگان داخلی خود گفته است که حدود ۲۰ درصد از میزان تولید نفت را نسبت به میزان متوسط تولید در ​​ماه فوریه کاهش دهند، این امر موجب می‌شود که مسکو طبق تعهدات جهانی خود عمل کند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت به‌رهبری روسیه، گروه مشترکی که به «اوپک پلاس» معروف است، موافقت کرده‌اند که در ماه‌های مه و ژوئن تولید نفت خود را به میزان ۹,۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

با این حال این تصمیم هنوز نتوانسته است از سقوط قیمت نفت جلوگیری کند و این نگرانی کشورهای صادرکننده نفت را افزایش داده است.

 

منبع: الوقت

ارسال نظرات