پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
28 فروردين 1399 - 16:52
خبر

تشکیل کابینه در فلسطین اشغالی به بن بست رسید

تشکیل کابینه در فلسطین اشغالی به بن بست رسید.
کد خبر : 6045

پایگاه رهنما:

فرصت بنی گانتز، رئیس حزب آبی و سفید برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی به پایان رسید.

با پایان یافتن فرصت گانتز، اکنون پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، ۲۱ روز فرصت دارد تا با ۶۱ رای بر نخست‌وزیری یکی از اعضا توافق کند وگرنه کار به انتخابات پیاپی چهارم می‌کشد.

با شیوع پیدا کردن کرونا در سرزمین‌های اشغالی، گانتز که گفته بود هرگز حاضر نیست در کابینه‌ای که ریاست آن بر عهده نتانیاهو است شرکت کند، حاضر شد پیشنهاد او را برای تشکیل کابینه‌ای مشترک با ریاست چرخشی بپذیرد، امری که با انتقادات جدی از سوی متحدین او در انتخابات روبرو شد.

با این حال روند مذاکرات تشکیل کابینه از هفته قبل و با تقاضای نتانیاهو برای بیشتر شدن نقشش در انتصاب مقامات قضایی با مشکل مواجه شد. نتانیاهو با اتهاماتی نظیر ارتشا مواجه است و باید در دادگاه در خصوص آنها پاسخگو باشد و در چنین شرایطی تلاش او برای نفوذ بیشتر بر مقامات قضایی مشخصا در ارتباط با اتهاماتش تحلیل شده است.

«روین ریولین»، رئیس‌ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به مدت ۴۸ ساعت مدت زمان مذاکرات دو طرف برای تشکیل کابینه را تمدید کرده بود.

اراضی اشغالی تاکنون سه انتخابات بی نتیجه را در ماه‌های آوریل و سپتامبر ۲۰۱۹ و مارس ۲۰۲۰ برگزار کرده است.

در خبری دیگر، تاکنون ۱۲۰۴۶ نفر از ساکنان اراضی اشغالی به کرونا مبتلا شده و ۱۲۳ نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

 همچنین براساس گزارش ها، اقتصاد رژیم صهیونیستی بر اثر این بحران، فلج شده و بیکاری در اراضی اشغالی به بالاترین نرخ خود رسیده است.

اراضی اشغالی از دسامبر ۲۰۱۸ تاکنون با بحران سیاسی مواجه و فاقد کابینه دائم است.

 انتخابات چهارم می‌تواند بحران سیاسی در اراضی اشغالی را در میان شیوع کرونا تشدید کند.

منبع: الوقت

ارسال نظرات