جمعه ؛ 30 شهريور 1403
26 فروردين 1399 - 15:49
خبر

بیماران کرونایی در جهان ۲ میلیون نفری شدند/ نگرانی از بازگشت بیماری به چین

آمار مبتلایان به کرونا در جهان به بیش از دو میلیون نفر رسید.
کد خبر : 6007

پایگاه رهنما:

به نقل از ان بی سی، دانشگاه جانز هاپکینز شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان را بیش از ۲ میلیون نفر اعلام کرد حال آنکه شمار قربانیان نیز حدوداً ۱۲۰ هزار نفر اعلام می‌شود.

در این میان، آمریکا با ثبت ۲۳ هزار و ۶۴۰ فوتی، ایتالیا را به لحاظ شمار قربانیان پشت سر گذاشته و صدرنشین کشورهای جهان است.

شمار مبتلایان در آمریکا نیز حدود ۵۸۰ هزار نفر اعلام می‌شود.

با پشت سر گذاشتن نقطه اوج بیماری، ایتالیا و اسپانیا، قرار است از امروز دوشنبه تا حدی از محدودیت‌های طرح فاصله‌گذاری بکاهند.

این در حالی است که فرانسه با ثبت ۵۷۸ قربانی طی ۲۴ ساعت گذشته، از تمدید محدودیت‌ها تا ۱۱ می (۲۲ اردیبهشت) خبر داد.

از سوی دیگر، برای اولین بار در پنج هفته گذشته تنها در عرض ۲۴ ساعت ۱۰۸ مورد تازه ابتلا به ویروس جدید کرونا در چین ثبت شد. این خبر نگرانی‌هایی را در مورد امکان بروز موج دوم کرونا در ایران به دنبال داشته است.

کمتر از یک هفته پیش بود که چین اعلام کرد، آمار ابتلا به ویروس کرونا به شدت افت کرده و در یک روز (۶ تا ۷ آوریل) برای اولین بار هیچ مورد مرگی ثبت نشده و افزون بر این تنها ۳۲ مورد جدید ابتلا گزارش شده‌اند

اکنون اما موارد جدیدی از ابتلا به این ویروس در برخی مناطق این کشور به ثبت رسیده‌اند. روز یکشنبه ۲۴ فروردین (۱۲ آوریل) یک‌شنبه در حالی ۱۰۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین اعلام شد که روز قبل از آن تنها ۹۹ مورد جدید شناسایی شده بود. این رقم بالاترین میزان ابتلای جدید به ویروس کرونا از پنج هفته پیش به این سو است.

۹۸ مورد از بین ۱۰۸ ابتلای جدید شهروندان چینی هستند که تا کنون در خارج از کشور بوده و به تازگی به چین بازگشته‌اند

به گفته معاون مدیرکل کمیسیون سلامتی چین شمار بیماران کووید ۱۹ در روزهای آتی بیشتر خواهد شد. دلیل این امر موج مسافران بازگشتی به چین از مبادی ورودی این کشور است که بر اساس آمار تا کنون بین ۱۰ تا ۲۰ درصد آنها آلوده به ویروس CoV-2 بوده‌اند

انتشار این خبر نگرانی‌هایی را در زمینه تشدید شیوع بیماری کووید ۱۹ در ایران به دنبال داشته است.

منبع: الوقت

ارسال نظرات