پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
11 فروردين 1399 - 16:58
خبر

عملیات بزرگ ضد داعشی نیروهای حشدالشعبی عراق در نینوا آغاز شد

سازمان الحشد الشعبی امروز دوشنبه آغاز عملیات بزرگ پاکسازی نینوا و صلاح‌الدین از عناصر بازمانده داعش را اعلام کرد
کد خبر : 5780

پایگاه رهنما:

سازمان الحشد الشعبی امروز دوشنبه آغاز عملیات بزرگ پاکسازی نینوا و صلاح‌الدین از عناصر بازمانده داعش را اعلام کرد.

در بیانیه الحشدالشعبی آمده است که تیپ‌های ۴۴ و ۵۱ و عملیات نینوی الحشدالشعبی، واحد مهندسی نظامی و مبارزه با مواد منفجره با پشتیبانی هواپیماهای ارتش و نیروهای زرهی ارتش این عملیات را آغاز کردند.

طبق گزارش وبسایت الحشدالشعبی، همچنین هنگ تاکتیکی، هنگ سوات و دو هنگ ارتش عراق در اجرای عملیات «بهار پیروزهای بزرگ» برای پاکسازی دو جزیره نینوی و صلاح‌الدین مشارکت دارند.

در این بیانیه آمده است که این عملیات بر اساس اطلاعات به دست آمده در خصوص ورود گروه‌های مسلح از مرز سوریه با سوء استفاده از سرگرم شد کشور به مبارزه با ویروس کرونا، اجرا شد.

به نظر می‌رسد که تحرکات خصمانه تروریست‌های آمریکایی در عراق پایانی ندارد و آن‌ها خود را برای انجام عملیات تجاوزکارانه دیگری علیه گروه‌های مقاومت یعنی «حشد شعبی» آماده می‌کنند.

درهمین راستا، نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده هفته گذشته، پنتاگون طی حکمی محرمانه خواستار تهیه طرحی نظامی برای نابودی یکی از گروه‌های محور مقاومت در عراق شده است. این رسانه آمریکایی گروه مقاومت عراقی را که پنتاگون به دنبال نابود کردن آن است، «کتائب حزب‌الله» به عنوان بخشی از سازمان «حشد شعبی» معرفی کرده و نوشت چنین اقدامی می‌تواند توافق واشنگتن- بغداد درباره فعالیت نظامیان آمریکایی در عراق را تخریب کند.

نیویورک تایمز به نقل از چند مقام دولتی و نظامی آمریکا گزارش داد در جریان جلسه ۱۹ مارس در کاخ سفید، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مجوزی برای انجام چنین عملیاتی صادر نکرده است اما به پنتاگون اجازه داده به تهیه نقشه نظامی برای چنین عملیاتی ادامه دهد.

این رسانه آمریکایی همچنین از دودستگی در دولت ترامپ برای پیشبرد چنین طرحی خبر داده تا آنجا که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اصرار به اجرای آن دارند حال آنکه مارک اسپر وزیر دفاع و مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره تشدید بی‌ثباتی در منطقه همزمان با وعده ترامپ مبنی بر کاهش نیروها در خاورمیانه هشدار دادند.

از سوی دیگر، کمال الحسناوی، از فرماندهان حشد شعبی در عراق در واکنش به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز که از برنامه ایالات متحده برای تشدید نبرد نظامی علیه گروه‌های مقاومت خبر داده است، گفت: پیش از این، اظهارات و افشاگری‌های رسانه‌ای را می‌شنیدیم ولی امروز، این اظهارات علنی و بی‌شرمانه شده است که این امر به مثابه هدف قرار دادن نه یک گروه خاصی بلکه همه ملت (عراق) است.

منبع: الوقت

ارسال نظرات