جمعه ؛ 30 شهريور 1403
04 ارديبهشت 1397 - 11:04

چوب لای چرخ «مخالفان داعش» در دانشگاه‌ها

برخوردهاي سياسي با يك رويداد فرهنگي اتفاقي است كه اين روزها در برخي از دانشگاه‌هاي كشور درباره اكران فيلم سينمايي «به وقت شام» در حال رخ دادن است.
نویسنده : رسول سنایی راد
کد خبر : 578

پایگاه رهنما :

برخورد‌های سیاسی با یک رویداد فرهنگی اتفاقی است که این روز‌ها در برخی از دانشگاه‌های کشور درباره اکران فیلم سینمایی «به وقت شام» در حال رخ دادن است.
به گزارش جهان‌نیوز، از هفته گذشته که اکران فیلم «به وقت شام» در دانشگاه‌ها آغاز شده است، برخی از فعالان دانشجویی و اعضای تشکل‌های دانشجویی، نسبت به برخورد‌های سیاسی برخی مسئولان دانشگاهی با این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند و اتفاقات اخیر در برخی از دانشگاه‌ها نشان داد، این نگرانی بی‌دلیل نبوده است.
* جلوگیری از اکران «به وقت شام» در دانشگاه هنر
تازه‌ترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا که قرار بود، روز دوشنبه هفته‌گذشته در دانشگاه هنر اکران شود، بنابر دلایلی لغو شد.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه هنر درباره این موضوع گفته است، فیلم سینمایی به وقت شام قرار بود ساعت ۱۴ امروز (دوشنبه ۲۷ فروردین) در این دانشگاه اکران شود و همه مجوز‌های قانونی برای این کار گرفته شد، اما تعداد محدودی از دانشجویان دانشگاه که فکر می‌کنند تفکر غالب دانشگاه هستند، معتقدند فیلمی که با تفکر حاتمی‌کیا ساخته شده اجازه اکران در دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر را ندارد.
وی تأکید کرد: این فیلم براساس برنامه قرار بود ساعت ۱۴ اکران شود که استقبال ویژه‌ای از سوی دانشجویان نیز صورت گرفته و مسئولان دانشگاه برای دیدن این فیلم به سالن آمفی تئاتر دانشکده سینما تئاتر آمدند، اما این دانشجویان مانع اکران این فیلم شدند.
* مخالفت با اکران «به وقت شام» در دانشگاه خیام مشهد
مخالفت با اکران «به وقت شام» در دانشگاه خیام مشهد هم صدای دانشجویان را درآورد. مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خیام مشهد در این‌باره گفته است: اگرچه بسیاری از دانشگاه‌های کشور برای اکران دانشگاهی فیلم «به وقت شام» لحظه‌شماری می‌کنند ولی متأسفانه وقتی ما برای اکران این فیلم درخواست دادیم، مسئولان دانشگاه گفتند، ۳۰ دی فیلم «به وقت شام» به بازار می‌آید و دانشجویان می‌توانند این فیلم را در خانه ببینند و با پخش فیلم در دانشگاه مخالفت کردند!

ارسال نظرات