پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
14 اسفند 1398 - 16:42

نیروهای آمریکایی مواضع گروه طالبان را هدف قرار داد

نیروهای آمریکایی مواضع گروه طالبان را هدف قرار داد.
کد خبر : 5431

پایگاه رهنما: 

  به گزارش الوقت به نقل از اسپوتنیک، بنا بر اعلام سخنگوی ارتش آمریکا، این کشور در «حمله‌ای تدافعی» مواضع طالبان را در افغانستان هدف قرار داده است.

این در حالی است که فقط چند روز از امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبان می‌گذرد.

از سوی دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز سه شنبه ۱۳ اسفند از گفتگوی تلفنی «خوب» خود با ملأ عبدالغنی برادر، معاون سیاسی و مذاکره کننده ارشد گروه طالبان، خبر داد.

این گفتگوی تلفنی سه روز بعد از امضای توافق صلح بین نمایندگان آمریکا و گروه طالبان در دوحه پایتخت قطر انجام شد. انتظار می‌رود این توافق صلح در ۱۴ ماه آینده به خارج شدن نیروهای خارجی از خاک افغانستان و در نهایت پایان خشونت‌ها در این کشور ختم شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ در خصوص تماس تلفنی با یکی از رهبران طالبان گفته است: رابطه بسیار خوبی با ملأ دارم. ما امروز یک گفتگوی طولانی خوب داشتیم و می‌دانید که آنها می‌خواهند خشونت‌ها را متوقف کنند. آنها علاقه مند هستند، خشونت پایان یابد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا و طالبان خواهان پایان یافتن درگیری در افغانستان هستند، گفت: فکر می‌کنم همه ما علایق مشترک داریم.

از سوی دیگر، روسیه در واکنش به حمله صبح امروز چهارشنبه آمریکا به مواضع طالبان اعلام کرد این حمله توافق صلحی را که در قطر میان واشنگتن و طالبان به امضا رسیده نقض می‌کند

 

 

منبع: الوقت

ارسال نظرات