03 اسفند 1398 - 11:54

۶ نماینده دیروز نوکر و کُلفَتِ امروز آمریکا!

رهبر معظم انقلاب اسلامی: «ما در مجلس شورای اسلامی یک روزی نمایندگانی داشتیم -در همین مجلس شورای اسلامی خودمان- که امروز همان‌ها نوکر و کُلفَت آمریکا و دشمنان ایران‌اند، دشمنان جمهوری اسلامی‌اند؛ [امّا] یک روزی اینجا نماینده بودند!»
کد خبر : 5187

پایگاه رهنما:

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی هفته گذشته در دیدار با جمعی از مردم تبریز در بخشی از بیانات خود فرمودند: «ما در مجلس شورای اسلامی یک روزی نمایندگانی داشتیم -در همین مجلس شورای اسلامی خودمان- که امروز همان‌ها نوکر و کُلفَت آمریکا و دشمنان ایران‌اند، دشمنان جمهوری اسلامی‌اند؛ [امّا] یک روزی اینجا نماینده بودند!» اما کدام نمایندگان سابق مجلس، امروز کلفت و نوکر آمریکا هستند؟ فاطمه حقیقت‌جو، اولین نماینده مجلس ششم بود که در جریان استعفای دسته‌جمعی نمایندگان مجلس پس از عدم موفقیت برای اغتشاش در مجلس، استعفایش توسط اعضای این مجلس در تاریخ ۴ اسفند ۱۳۸۲ پذیرفته شد. حقیقت‌جو به ارائه نطق‌های پیش از دستور جنجالی و ساختارشکن معروف بود. در یکی از پرسروصداترین این نطق‌ها، او با آیه استرجاع (انالله و انا الیه راجعون)، سخنان خود را آغاز کرد و در ادامه ارکان و نهادهای نظام را به خشونت‌طلبی، ظلم و حق‌کشی متهم کرد. حقیقت‌جو در دفاع از استعفای خود گفت: «چون دیگر امکان تداوم عمل به قسم نمایندگی برای اینجانب وجود ندارد حضور در خانه ملت دیگر برایم افتخاری محسوب نمی‌شود لذا با استعفا، اعتراض خود را نسبت به روند ناصواب نهادهای انتصابی و روند برگزاری انتخابات اسفند ۸۲ اعلام می‌دارم.» فاطمه حقیقت‌جو در سال‌های بعد به بهانه ادامه تحصیل، ایران را‌ ترک کرد و به آمریکا رفت و کشف حجاب کرد.


وی، مرداد 96 در یک مصاحبه ضمن دفاع از اقدامی شنیع تحت عنوان «ازدواج سفید» گفته بود: «پس از سیزده سال زندگی مشترک طلاق گرفته و الان بدون اینکه رسماً با کسی ازدواج کرده باشم با یک آقایی دارم زندگی می‌کنم و بیشتر در واقع می‌خواهم ببینم که ما به درد هم می‌خوریم یا نمی‌خوریم»! رجبعلی مزروعی یکی از فعالین مدعی اصلاحات بود که پس از انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶ و روی کار آمدن دولت اصلاحات، به نهاد ریاست جمهوری رفته و به‌عنوان مشاور اقتصادی رئیس‌جمهوری به کار ادامه داد تا اینکه در انتخابات مجلس ششم به‌عنوان نماینده مردم اصفهان انتخاب شد. مزروعی با راه‌اندازی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، پایگاهی را برای همکاری با محافل بین‌المللی مشکوک و وابسته به سرویس‌های جاسوسی غرب مهیا کرد.
بعد از روی کارآمدن دولت نهم و کنار رفتن وی از هرگونه مسئولیت دولتی، مزروعی بنا را بر تخریب ارکان و ماهیت نظام گذاشت. سرانجام رجبعلی مزروعی پس از فتنه 88 متواری و به‌صورت غیرقانونی از کشور خارج شد و سر از بلژیک درآورد. رجبعلی مزروعی که در طول سال‌های پس از انقلاب و بالأخص در دوران اصلاحات، به مواهب مالی ویژه‌ای دسترسی داشت، در یکی از بهترین مناطق بروکسل، پایتخت بلژیک زندگی می‌کند و به‌عنوان کارشناس در شبکه‌های ضدانقلاب فعالیت دارد. نورالدین پیرموذن در مجالس ششم و هفتم از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس و سخنگوی فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس هفتم بود که در دوره هشتم انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت و پس‌ازآن به آمریکا متواری شد. این نماینده اصلاح‌طلب برای جلب اعتماد آمریکا به‌منظور دریافت مستمری و‌گرین‌کارت، به لجن‌پراکنی پرداخته و اهانت‌های فراوان و سخیفی علیه نظام و مردم ایران بیان کرده بود. پیرموذن با انتشار برخی عکس‌های خاص و سخیف به‌صورت عمومی، ماهیت خود را بیش از پیش به نمایش گذاشت.


علی‌اکبر موسوی خوئینی نیز یکی دیگر از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم بود که سال‌های بعد به آمریکا ‌گریخت. موسوی‌خوئینی قبل از فرار از کشور به جرم اقدام علیه امنیت ملی و شرکت در تجمعات غیرقانونی و تحریک اغتشاشگران محکوم شده بود که مدتی هم در زندان بود. وی در ماه‌های گذشته در یکی از برنامه‌های به‌اصطلاح سیاسی شبکه بهایی صهیونیستی «من و تو» حاضر شد. همچنین احمد سلامتیان و حسن یوسفی اشکوری دو تن از نوکرهای فعلی آمریکا هستند که روزگاری عضو دوره اول مجلس شورای اسلامی بودند.

ارسال نظرات