پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
20 بهمن 1398 - 18:32

جور دیگر باید دید!

بروز پدیده‌هایی از قبیل: بدرقه میلیونی شهید سلیمانی و سیلی موشکی سپاه از حیث کمیت و کیفیت به حدی منحصربه‌فرد بود که رهبر فرزانه انقلاب از آن‌ها به‌عنوان «ایام‌الله» یادکرد؛ ایام‌اللهی که حقیقت زمانه‌اند و در تقارن با یوم‌الله‌های پیش رو (۲۲ بهمن و انتخابات ۲ اسفند) می‌توانند همچون خاری در چشم دشمن بخلند. این پدیده‌ها دو پیام روشن برای آحاد جامعه دارند: اول اینکه امکان همگرایی اجتماعی بر بستر مشترکات وجود دارد ودوم اینکه مردم نشانه‌های امیدوارکننده‌ای از امکان تغییرات مثبت را می‌بینند.
نویسنده :
محمدرضا شبانی
کد خبر : 5115

پایگاه رهنما :

بروز پدیده‌هایی از قبیل: بدرقه میلیونی شهید سلیمانی و سیلی موشکی سپاه از حیث کمیت و کیفیت به حدی منحصربه‌فرد بود که رهبر فرزانه انقلاب از آن‌ها به‌عنوان «ایام‌الله» یادکرد؛ ایام‌اللهی که حقیقت زمانه‌اند و در تقارن با یوم‌الله‌های پیش رو (۲۲ بهمن و انتخابات ۲ اسفند) می‌توانند همچون خاری در چشم دشمن بخلند. این پدیده‌ها دو پیام روشن برای آحاد جامعه دارند: اول اینکه امکان همگرایی اجتماعی بر بستر مشترکات وجود دارد ودوم اینکه مردم نشانه‌های امیدوارکننده‌ای از امکان تغییرات مثبت را می‌بینند. این‌ها موهبت‌های مکتب روح‌الله است که باید هم در صیانت از آن‌ها کوشید و هم به آن‌ها جهت داد. گام نخست برای صیانت و حفظ آورده چنین مواهبی، تقویت مجموعه اتفاقات و رویداد‌هایی است که حول گفتمان انقلاب اسلامی می‌چرخد و گام مکمل آن، مقابله با اقدامات بی‌حاصلی است که اتحاد و انسجام ملی را نشانه رفته است. برای نمونه تهاجم کلامی به نهاد‌های انقلابی در ماجرای هواپیما و انتخابات، هدفی جز غیرحقیقی نشان دادن فضا و خلع سلاح نرم در رقابت با امپراتوری رسانه‌ای ضد ایرانی ندارد. گام سوم تکاپو برای منطقی و واقعی‌تر کردن راه‌حل‌هاست، ملت باید بداند برای آینده چشم‌انداز روشنی وجود دارد و راه برای انجام تغییرات و «قوی شدن» باز است و ازقضا بسیاری از این تغییرات به دست خود مردم انجام می‌شود و هیچ فرمول فوری و یک‌خطی وجود ندارد و مسیر تغییر، تدریجی و فرایند محور است! تا آنجا که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دیدار اخیر خود فرمودند: «هنگامی‌که مردم افراد شایسته را برگزینند، راه‌های تازه و چاره‌اندیشی‌های جدید در روند حل مشکلات کشور و مردم پدیدار می‌شود.»
باید بدانیم ایده‌های یک‌خطی و ساده‌سازی شده و هیجانی صرفاً در بازه انتخابات کارساز است که نه‌تن‌ها دردی از کشور را دوا نمی‌کند، بلکه موجب ریل‌گذاری و آدرس‌دهی غلطی است که فرجامش اعتراف به گزاره «من بلد نیستم!» است. پس باید با انتخاب مسیری روشن، اقتصاد را شرطی‌سازی نکنیم و با پیگیری مدل سیاست ورزی صادقانه و امیدوارنه، در کنار مشکلات، روشنی‌ها و نقاط مثبت و امیدبخش را هم ببینیم تا گره‌گشای مسائل و مشکلات مبتلابه در جامعه باشد. شعار‌های دوپینگی و هیجانی در مقطع انتخابات برای جامعه و رأی‌دهندگان سم است و فرصت یک انتخاب عقلانی و سالم را از مردم می‌گیرد.
قطعاً یکی از مجاری تحقق مطالبه «باید قوی شویم» به‌عنوان یگانه راهبرد برون‌رفت از حصار اقتصادی و جنگ ادراکی دشمن، انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ اسفند است؛ مقطعی که در آن نامزد‌های انتخاباتی باید به‌جای ارائه لیست‌های ناکارآمد و کهنه سیاسی، با ایده‌های نو در حکمرانی به رقابت با یکدیگر بپردازند تا مردم در یک میدان رقابتی سالم و واقعی، با عیار کارآمدی، عقلانیت را چاشنی انتخاب خود کنند و زمینه‌ساز شکل‌گیری «مجلس قوی» شوند؛ چراکه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با اقشار مختلف مردم فرمودند: «مجلس قوی از مؤلفه‌های قوی شدن ایران است و تشکیل مجلس قوی نیز به رأی بالای ملت وابسته است»؛ بنابراین یکی از الزامات قوی‌تر شدن، حضور و انتخاب آگاهانه در انتخابات پیش رو و عدم اعتماد به شعار‌ها و راه‌حل‌های دوپینگی و فیک است که اگر غفلت کنیم باید برای ۴ سال دیگر بر باد تکیه کنیم! بیایید در انتخاب خود تأمل و تدبر کنیم.

ارسال نظرات