پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
19 بهمن 1398 - 10:05

مجلس قوی با نمایندگان انقلابی و جهادی

در نظام اسلامی، رأی و نظر مردم، جایگاه و تأثیر مهمی دارد؛ بدین معنا که حضور مردم درصحنه‌های سرنوشت‌ساز مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن و به‌ویژه انتخابات، موجب تضمین امنیت پایدار، تقویت اقتدار، ناکامی دشمنان و زمینه‌ساز حل مشکلات می‌شود.
نویسنده :
بهزاد کاظمی
کد خبر : 5101

پایگاه رهنما :

در نظام اسلامی، رأی و نظر مردم، جایگاه و تأثیر مهمی دارد؛ بدین معنا که حضور مردم درصحنه‌های سرنوشت‌ساز مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن و به‌ویژه انتخابات، موجب تضمین امنیت پایدار، تقویت اقتدار، ناکامی دشمنان و زمینه‌ساز حل مشکلات می‌شود. در این میان پایبندی نامزدها، احزاب و طرفداران آن‌ها در انتخابات به رعایت قانون و اصول آن، رقابت سالم و اخلاق مدارانه، توصیه اکید و صریح امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در تمام انتخابات ادوار گذشته بوده است که در دیدار هفته گذشته نیز مورد تأکید قرار گرفت. این سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در حالی عنوان شد که طی چند هفته گذشته برخی از اشخاص و جریان‌های سیاسی داخل و دشمنان مردم ایران به‌ویژه ترامپ و دولت آمریکا علیه شورای نگهبان و نهاد‌های قانونی انتخابات به تخریب و حمله شدید پرداختند.
بعضی از جمله‌های مهم رهبر فرزانه انقلاب در روز چهارشنبه گذشته عبارت است از:
۱- برگزاری انتخاباتِ پرشور، ضامن امنیت کشور است؛
۲-انتخابات نشان‌دهنده «عظمت، اقتدار و بصیرت ملی» ایران است؛
۳-مردم به‌دلیل اینکه انتخابات آبروی کشور است به میدان می‌آیند؛
۴-انتخاباتِ مجلس فرصتی برای ورود افکار جدید و راه‌های نو در چرخه تصمیم‌گیری کشور است؛
۵- نباید با حاشیه‌سازی، سخنان گوناگون و حرف‌های دلسردکننده انتخابات را از رونق انداخت؛
۶-گویندگانی که تریبون دارند با حرف‌هایشان مردم را دلسرد نکنند؛
۷- انتخابات در ایران جزو سالم‌ترین انتخابات در جهان است؛
۸- کسانی که می‌گویند انتخابات، انتصابات است دروغ می‌گویند؛
۹-برخی وقتی در انتخابات برنده می‌شوند، آن را متقن می‌دانند؛ ولی وقتی به نفعشان نیست، انتخابات را خراب اعلام می‌کنند؛
۱۰- حمله به شورای نگهبان از غلط‌ترین کارهاست؛
۱۱- مجلس قوی با رأی بالا باید شکل بگیرد؛
۱۲-هرکسی ایران را دوست دارد باانگیزه میهنی رأی بدهد؛
۱۳- افرادی با شاخص‌های اعم از عدالت اقتصادی، حقوقی و سیاسی، مؤمن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه جهادی و کارآمد انتخاب کنید.
در بین شاخص‌های نماینده شایسته از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، انقلابی‌گری و روحیه جهادی از منزلت خاصی برخوردار است. چراکه مهم‌ترین راهکار حفظ انقلاب و مقابله با هجمه دشمنان که با جنگ ترکیبی تمام‌عیار به میدان آمده‌اند، ادامه تفکر انقلابی و روحیه جهادی است.
تجربه ۴ دهه گذشته، مبیّن آن است که تفکر، روحیه و عمل انقلابی و جهادی در هر عرصه‌ای واردشده باوجود موانع و مشکلات فراوان، کارآمدی بسیار بالایی را نمایان ساخته است. ازجمله در تأمین استقلال کشور، مردمی شدن حاکمیت، رفع سلطه بیگانه، حفظ تمامیت ارضی و امنیت در ناامن‌ترین منطقه دنیا و کسب اقتدار دفاعی، پیشرفت چشمگیر در علوم پیچیده و فناوری‌های نوین و...
در مقابل، عرصه‌هایی که فرصت و امکان حضور تفکر انقلابی و روحیه جهادی در آن‌ها عملاً کمتر بوده، مانند اقتصاد و معیشت مردم، شاهد کاستی‌ها و نابسامانی‌هایی هستیم. امروز کشور ما با توجه به برنامه جامع دشمن برای ناامید سازی جامعه، نیازمند انقلابی‌گری و روحیه جهادی در نهاد‌های مهم جامعه است تا موانع را برطرف کند و راه پیشرفت کشور را هموار سازد؛ بنابراین یک‌راه اساسی برای قوی شدن کشور و کاهش مشکلات واقعی مردم درگرو تشکیل مجلسی قوی است که این امر با انتخاب نمایندگانی دارای تفکر، روحیه و عمل انقلابی و جهادی میسر خواهد شد.

ارسال نظرات