پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
07 بهمن 1398 - 08:57

حقیقت جذاب

بیانات رهبر معظم انقلاب همواره مشحون از نکات مهم و راهبردی است، چه برای ملت ایران، چه برای کارگزاران، دشمنان، ملت‌ها و دولت‌های منطقه و مسلمان و مخاطب جهانی
نویسنده : محمدرضا شبانی
کد خبر : 5027

پایگاه رهنما:

بیانات رهبر معظم انقلاب همواره مشحون از نکات مهم و راهبردی است، چه برای ملت ایران، چه برای کارگزاران، دشمنان، ملت‌ها و دولت‌های منطقه و مسلمان و مخاطب جهانی. ایشان در دیدار با مسئولان حج، فرمودند: «ایستادگی جمهوری اسلامی ایران مقابل آمریکا و زیر بار زور نرفتن ملت ایران، حقیقتی جذاب برای دنیا است که باید از این جاذبه برای نشر حقایق اسلام و ملت ایران استفاده کرد.» این گزاره نیازمند تحلیل و مداقه بیشتری است. هژمونی رو به افول آمریکا همواره به دنبال کسب منافع خود در مناطق راهبردی جهان بوده و هست. یکی از مناطقی که دستخوش مداخله جویی و جولان مستأجران کاخ سفید شده، غرب آسیا است؛ اما آن‌ها در این منطقه به تهدید و یا بهتر بگوییم سد بزرگی به نام جمهوری اسلامی ایران برخورد کرده‌اند که منافع آن‌ها را با چالش مواجه کرده است؛ مخالفت با «غده سرطانی رژیم صهیونیستی»، مخالفت با برخی کشور‌های عربی مرتجع که برای بقای خود مدام «شیردوش» می‌شوند، سینه سپردن کردن در برابر زیاده‌خواهی آمریکا در منطقه و... همگی از محور‌های مهم و اساسی گفتمان مقاومت است که با منافع استکبار در تضاد است.

به عبارتی، خلق فرمول امنیتی در منطقه به‌وسیله جمهوری اسلامی ایران و افزایش ضریب امنیتی از کارکرد‌های مدل امنیتی ایران و از شاهکار‌های «رزمندگان بدون مرزی»، چون شهید سپهبد سلیمانی‌ها است که باعث شده یک شبکه امنیتی پویا در منطقه ایجاد شود. این‌ها حقایق جذابی است که دشمن تاب‌وتوان شنیدن آن را ندارد و همواره برای درک آن دچار خطای محاسباتی می‌شوند و کما اینکه به خیال باطل خود، سردار سلیمانی را «بزدلانه و دزدانه» ترور کردند تا با عملیات روانی ابرقهرمان مبارزه با تروریسم را در راستای برخورد با تهدید امنیت ملی آمریکا معرفی کنند؛ اما دیدند که در عراق و بعد ایران چه محشری بر پا شد و با سیلی موشکی که از فرزندان انقلاب در سپاه پاسداران دریافت کردند، سکوت اختیار کردند. در واقع شهادت سردار سلیمانی مولد دو «یوم‌الله» و پرفروغ شدن مکتبی شد که می‌تواند نقشه راه جوانان مؤمن و انقلابی باشد.

دقت در ترفند‌های دشمن و فضاسازی‌های روانی گواه این واقعیت است که دال مرکزی دشمنی‌ها و تهدیدات اقتصادی، نظامی، سیاسی و رسانه‌ای، کم‌رنگ کردن این «حقیقت جذاب» است که مردم جانانه و مصمم در دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن ایستاده‌اند و تهدید‌های توخالی آمریکا و اروپا در عرصه رسانه‌ای همچون تشدید تحریم‌ها، فعال کردن مکانیسم ماشه و فضاسازی مرتجعین عرب در حوزه ورزشی، مردم را از ادامه مسیر روشن و باعزت انقلاب بازنمی‌دارد. آن‌ها یوم‌الله‌هایی را در پیش دارند که با حضور خود در آن می‌توانند، انتقام سختی از دشمن بگیرند.

این «حقیقت جذاب» می‌تواند الگوی رفتاری بسیاری از کشور‌ها در دنیای اسلام باشد؛ چراکه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در خطبه عربی نماز جمعه فرمودند: «دنیای اسلام باید صفحه جدیدی بگشاید. وجدان‌های بیدار و دل‌های مؤمن باید اعتمادبه‌نفس را در ملت‌ها بیدار کنند و همه بدانند که تنها راه نجات ملت‌ها تدبیر و استقامت و نترسیدن از دشمن است.»

ارسال نظرات