جمعه ؛ 30 شهريور 1403
05 بهمن 1398 - 15:04
نگاهی به دو واقعه اخیر و دست قدرت خدا

ایام اللّهی که خار چشم دشمن شد

تشییع و تکریم ده‌ها میلیونی شهید سلیمانی که دامنه آن به فراتر از مرز‌های ایران و چهارگوشه جهان نیز کشیده شد و همچنین پاسخ موشکی ایران به دولت تروریست آمریکا، به فرموده رهبرمعظم انقلاب دو یوم‌اللهی هستند که نباید و نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن‌ها گذشت
نویسنده :
امیر رفیعی
کد خبر : 5011

پایگاه رهنما:

تشییع و تکریم ده‌ها میلیونی شهید سلیمانی که دامنه آن به فراتر از مرز‌های ایران و چهارگوشه جهان نیز کشیده شد و همچنین پاسخ موشکی ایران به دولت تروریست آمریکا، به فرموده رهبرمعظم انقلاب دو یوم‌اللهی هستند که نباید و نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن‌ها گذشت؛ «یوم‌الله یعنی چه؟ یعنی آن روزی که دست قدرت خدا را انسان در حوادث مشاهده می‌کند؛ آن روزی که ده‌ها میلیون در ایران و صد‌ها هزار در عراق و بعضی کشور‌های دیگر به‌پاس خونِ فرمانده سپاه قدس به خیابان‌ها آمدند و بزرگ‌ترین بدرقه جهان را شکل دادند، این‌یکی از ایام‌الله است. آنچه اتّفاق افتاد، کار هیچ عاملی جز دست قدرت خدا نمی‌توانست باشد. آن روزی هم که موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه آمریکایی را در هم کوبید، آن روز هم یکی از ایام‌الله است... این‌ها روز‌های نقطه عطف تاریخ‌اند، روز‌های تاریخ‌سازند، روز‌های عادی نیستند این‌ها.» (۲۷/۱۰/۱۳۹۸)

ضربه حیثیتی به هیمنه آمریکا
برخورد رسانه‌ای و تبلیغاتی آمریکایی‌ها با ماجرای حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد، دقیقاً برخلاف واقعیت و چنین نگاهی است. آنان در ابتدا منکر هرگونه تلفاتی در این حمله شدند و حتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اولین واکنش خود که پیامی توئیتری بود مدعی شد همه‌چیز خوب است! اما به‌تدریج اخبار منتشر شده از عین الاسد نشان داد دولت و ارتش آمریکا در حال لاپوشانی برخی مسائل هستند. اولین بار روزنامه واشنگتن‌پست در گزارش بدون ذکر آمار، از زخمی شدن برخی نظامیان آمریکا در این حمله خبر داد. سپس هفته گذشته ارتش آمریکا، اعلام کرد که درنتیجه حمله موشکی ایران در ۸ ژانویه (۱۸ دی) به پایگاه‌های محل استقرار نیرو‌های آمریکایی در عراق، ۱۱ نظامی به خاطر ضربه‌مغزی تحت مداوا قرارگرفته‌اند.
کاپیتان «بیل ارین» سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «این نظامیان برای مداوا به مرکز پزشکی لاندستول در آلمان و بقیه به کمپ عریفجان در کویت اعزام‌شده‌اند تا تحت بررسی‌های بیشتر قرار بگیرند.» این سخنگو افزود: «درحالی‌که هیچ نظامی آمریکایی در جریان حمله ایران در روز ۸ ژانویه به پایگاه هوایی عین الاسد در عراق کشته نشدند، ولی برخی از سربازان به خاطر علائم حاکی از ضربه‌مغزی بر اثر انفجار تحت معالجه قرارگرفته‌اند و ارزیابی وضعیت آن‌ها همچنان ادامه دارد.»

چند روز بعد روزنامه کویتی القبس در خبری اعلام کرد فقط ۱۶ مجروح آمریکایی برای درمان به کویت منتقل‌شده‌اند. القبس به نقل از «منابع مطلع» نوشت: «مجروحان با حفاظتی شدید، با یک هواپیمای نظامی مجهز، از عراق به پایگاه هوایی احمد‌الجابر منتقل شدند. آن‌ها ابتدا به بیمارستان نظامی مخصوص نیرو‌های آمریکایی در اردوگاه عریفجان منتقل و تحت عمل جراحی فوری قرار گرفتند. این افراد هنوز تحت مراقبت‌های ویژه هستند.» منابع مطلع به القبس گفتند؛ «جراحت این نظامی‌ها شدید و نیمه‌شدید است. برخی چند نقطه از بدنشان سوخته و برخی دیگر ترکش به بدنشان اصابت کرده است.» این در حالی است که هفته گذشته سردار تولایی معاون اشراف فرماندهی کل سپاه گفت: در حمله به عین الاسد ۱۳۴ نظامی تروریست آمریکا کشته و ۲۴۵ نفر مجروح شده‌اند. چهارشنبه هفته گذشته پنتاگون اعلام کرد تعداد مجروحان بیش از آن چیزی است که تاکنون اعلام کرده بوده است.

مجموع این اخبار و رفتار رسانه‌ای آمریکایی‌ها نشان می‌دهد آنان بشدت از بیان واقعیت‌ها درباره عین الاسد بیم دارند. طی این مدت اعلام شد دو نظامی آمریکایی در افغانستان و دو نفر در آلمان کشته‌شده‌اند. پنتاگون اطلاع‌رسانی دقیقی درباره مرگ این چهار نفر منتشر نکرده و برخی معتقدند آمریکا به دنبال توزیع تلفات عین الاسد و پخش روایت‌های جعلی درباره مرگ این افراد است. تمام این سیاست‌ها و رفتار‌ها برای آن است که یوم‌الله انتقام کمرنگ شده و از اذهان پاک شود. حمله موشکی ایران به عین الاسد نخستین حمله رسمی به آمریکا طی ۸۰ سال اخیر و از این منظر بی‌سابقه بوده است.

پیام‌های آن تشییع
تشییع و تکریم ده‌ها میلیونی سردار سلیمانی یوم‌الله دیگری است که دقت در ابعاد و آثار آن، بسیار لازم است. این یک تجمع عادی و زودگذر نبود. دلیل هراس فوق‌العاده آمریکایی‌ها از اقیانوس ملتی که در این مراسم‌ها شرکت کردند، در ابعاد ژرف ماجرا نهفته است.
خطبه‌هـای اخیر رهبـر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه تهران را می‌توان مقوم و مکمل ایام الله دانست. بیانات ایشان راه را روشن و غبار‌های ناشی از القائات دشمن را زدود؛ یوم‌الله را نباید فراموش کرد و باید آن را پاس داشت. یادآوری و شکر باعث ازدیاد نعمت می‌شود و برعکس اگر یوم‌الله‌ها فراموش شوند و شکرگزاری نشود، عذاب سخت الهی جایگزین نعمت می‌شود.

آمریکایی‌ها سال‌هاست با انواع و اقسام روش‌های عملیات روانی در حال القای این گزاره هستند که ملت ایران اهل مقاومت نیست و مخالف فعالیت‌های منطقه‌ای نیروی قدس است؛ نظام هزینه زیادی در منطقه می‌کند و علت مشکلات اقتصادی کشور نیز همین هزینه‌هاست. شخص ترامپ، پمپئو، برایان هوک و سایر مقامات آمریکایی ده‌ها بار این گزاره را به‌طور مستقیم بیان کرده‌اند. تشییع بی‌نظیر سردار سلیمانی باطل‌السحر این القائات بود و نشان داد تمام آن عملیات روانی و هزینه‌های سنگین، بی‌فایده بوده است و مردم ایران از آن تاثیر نپذیرفته‌اند. این موضوع برای آمریکایی‌ها بسیار سخت و دردناک است و دست‌کمی از سیلی سخت عین الاسد ندارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص می‌فرمایند: «ملّت ایران نشان داد که از خطّ مجاهدتِ شجاعانه دفاع می‌کند، ملّت ایران نشان داد که به نماد‌های مقاومت عشق می‌ورزد، ملّت ایران نشان داد که طرفدار مقاومت است، طرفدار تسلیم نیست. آن‌کسانی که سعی می‌کنند چیز دیگری را از ملّت بزرگ ما به مردم و به افکار بیگانگان یا افکار عمومیِ داخل نشان بدهند، با صدق و صفا با مردم رفتار نمی‌کنند؛ ملّت این است، ملّت طرفدار ایستادگی است، طرفدار مقاومت است، ملّت طرفدار ایستادگی در مقابل زورگویی دشمنان است... این کسانی که به خیابان آمدند، میلیون‌ها انسانی که در تهران و در قم و در کرمان و در خوزستان و [دیگر شهرها]آمدند زیر جنازه این عزیزان راه رفتند و کسانی که از دور دیدند و اشک ریختند و کسانی که در شهر‌های مختلف توانستند از دور برای این‌ها عزاداری بکنند -که واقعاً ده‌ها میلیون جمعیّتِ ملّتِ ما در این آزمون بزرگ شرکت کردند- می‌شود باطن این‌ها را، حقیقت این‌ها را تشخیص داد. ملّت از هر جناح و حزب، از هر مجموعه، از هر قوم، از هر خصوصیت جغرافیایی، در این جهت مثل هم‌اند؛ طرفدار انقلاب‌اند، طرفدار حاکمیت اسلام‌اند، طرفدار ایستادگی در مقابل ظلم‌اند، طرفدار «نه» گفتن به همه‌ی مطامع دولت‌های استکباری و استعماری‌اند.» (۲۷/۱۰/۱۳۹۸)

پاسداری از ایام الله
خطبه‌های اخیر رهبر انقلاب اسلامی در نماز جمعه تهران را می‌توان مقوم و مکمل ایام الله دانست. بیانات ایشان راه را روشن و غبار‌های ناشی از القائات دشمن را زدود؛ یوم‌الله را نباید فراموش کرد و باید آن را پاس داشت. یادآوری و شکر باعث ازدیاد نعمت می‌شود و برعکس اگر یوم‌الله‌ها فراموش شوند و شکرگزاری نشود، عذاب سخت الهی جایگزین نعمت می‌شود؛ و در پایان باید در تمام این امور «دست قدرت خدا» را دید. تصریح رهبر انقلاب اسلامی بر اینکه «اراده الهی» بر پیروزی ملّت ایران قرار گرفته است و «دست قدرت خدا» را باید در این حوادث دید خود مژده‌ای به مردم ایران و اهالی جبهه حق بود؛ «کدام عاملی می‌توانست یک چنین معجزه‌ای را نشان بدهد جز دست قدرت الهی؟ آن‌کسانی که دست قدرت خدا را نمی‌توانند در این حوادث ببینند و تحلیل‌های مادّی در این مسائل می‌کنند، عقب می‌مانند. باید دست قدرت خدا را دید. بُعد معنوی و بسیار مهم این حادثه همین است که خدای متعال این کار را می‌کند. وقتی خدای متعال یک چنین حرکتی را در ملّت به وجود می‌آورد، انسان باید احساس کند که اراده‌ی الهی بر پیروزی این ملّت است. این نشان‌دهنده این است که اراده‌ی الهی بر این است که این ملّت در این راه و در این خط حرکت کند و پیروز شود.» (۲۷/۱۰/۱۳۹۸)

ارسال نظرات