پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
05 آذر 1398 - 15:25

مهار آتش شرارت

اصلاح قیمت بنزین در یک سکوت خبری موجی از نگرانی و نارضایتی را در بین مردم ایجاد کرد؛ نارضایتی که با موج‌سواری عده‌ای آشوب‌طلب با پشتیبانی منافقین، سلطنت‌طلبان و اربابان آن‌ها در برخی نقاط از کشور، ناآرامی‌هایی را به بار آورد.
نویسنده :
سامان کریمی
کد خبر : 4491

پایگاه رهنما :

اصلاح قیمت بنزین در یک سکوت خبری موجی از نگرانی و نارضایتی را در بین مردم ایجاد کرد؛ نارضایتی که با موج‌سواری عده‌ای آشوب‌طلب با پشتیبانی منافقین، سلطنت‌طلبان و اربابان آن‌ها در برخی نقاط از کشور، ناآرامی‌هایی را به بار آورد. هرچند در اطلاع‌رسانی و نحوه اجرای طرح مدیریتِ مصرفِ سوختِ مسئولان دولتی شبهات و نارضایتی‌هایی وجود داشت، اما آرام‌آرام زمینه برای سوءاستفاده ضدانقلاب و ایجاد شکاف در حاکمیت فراهم می‌شد که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب با درایت و قاطعیت در یکشنبه هفته گذشته در سخنانی کوتاه در درس خارج از فقه، بدون اعلام رضایت نسبت به نحوه اجرای طرح، اعلام فرمودند: به دلیل طی شدن روند کارشناسی در دولت و تأیید در جلسه سران قوا از این تصمیم پشتیبانی می‌کنند. حال در خصوص اینکه منطق رهبر معظم انقلاب در حمایت از تصمیم سران قوا مبنی بر اجرای طرح مدیریتِ مصرفِ سوخت چیست، باید گفت: ایشان در وهله اول، از روند رسمی و قانونی کشور و لزوم اجرای این مصوبه حمایت کردند و فرمودند: «من صاحب‌نظر نیستم لکن اگر سران سه قوّه تصمیم بگیرند، من حمایت می‌کنم... سران قوایند، نشستند با پشتوانه‌ی کارشناسی یک تصمیمی برای کشور گرفتند، باید عمل بشود به آن تصمیم.» این قانونمندی همواره در بزنگاه‌ها و پیچ‌های تاریخی مهم به‌خصوص فتنه سال ۸۸ وجود داشته و نشانگر نقش بی‌بدیل رهبر فرزانه انقلاب در مدیریت صحنه‌های حساس است.
دوم اینکه توجه به «امنیت عمومی کشور و مردم» در منظومه فکری مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از مبنای عقلانی و منطقی برخوردار است که با اجرای این طرح سطحی از نارضایتی در بین مردم، خصوصاً اقشار متوسط و پایین ایجاد شد که مسلماً سخنان معظم له در درس خارج از فقه، نوعی مرزبندی بین اعتراضات و اقدامات خرابکارانه و ضدامنیتی بود. ایشان به‌صراحت عاملِ اقداماتی، چون آتش زدن بانک و... را نه مردم که عده‌ی محدودی «اشرار» معرفی کردند: «آتش زدن به فلان بانک، این کار مردم نیست، این کار اشرار است؛ این را باید توجّه داشت. در یک چنین حوادثی معمولاً اشرار، کینه‌ورزان، انسان‌های ناباب وارد میدان می‌شوند.» همین موضوع باعث شد تا در روز‌های بعدی مردم معترض هوشمندانه و با بصیرت، راه خود را از اشرار و اوباش جدا کنند و در حمایت از رهبری و حفظ امنیت کشور به خیابان‌ها بیایند. سوم اینکه فشار معترضین و جو حاکم بر آشوب‌های میدانی در حال تبدیل‌شدن به یک شکاف بزرگ در حاکمیت بود؛ چراکه برخی نمایندگان درصدد بودند برای لغو طرح افزایش بنزین، طرحی دوفوریتی و سه فوریتی به مجلس ارائه کنند. از این رو در این شرایط حساس، یکپارچگی حاکمیت و اتحاد ملت خدشه‌دار می‌شد و معترضین و حتی سوءاستفاده کنندگان از این وضعیت را به ادامه کار خود امیدوار می‌کرد؛ بنابراین رهبر انقلاب برای جلوگیری از ایجاد دوگانگی در حاکمیت و اختلاف بین نیرو‌های انقلابی، مسیر شجاعانه‌ای را انتخاب و از فتنه‌ای عمیق و پیچیده جلوگیری کردند؛ خصوصاً اینکه کشور در ماه‌های منتهی به انتخابات به آرامش و امنیت بیشتری نیاز دارد. چهارم اینکه بنا به اعتراف صریح شبکه‌های ماهواره‌ای معاند، طی دو سال گذشته که تحریم‌های حداکثری آمریکا علیه ایران شروع شده، صد‌ها نفر از عوامل مزدور و نفوذی دشمن در داخل و خارج از کشور، سازمان‌دهی شده و آموزش دیده‌اند تا در صورت بروز چنین فرصت‌هایی در کف خیابان با پنهان شدن در لابه‌لای مردم، اهداف شیطانی خود را به مرحله اجرا در آورند و لذا اگر معظم له به مردم هشدار نمی‌دادند که صف خود را از آشوبگران و اشرار جدا کنند، قطعاً هزینه این اقدام برای نظام بیشتر بود. علاوه بر این، میزان مصرف سوخت در کشور به‌شدت افزایش‌یافته بود تا جایی که قبل از سهمیه‌بندی و آزادسازی قیمت بنزین، میزان مصرف روزانه داخلی به ۱۰۰ میلیون لیتر در روز هم رسیده بود که رقم بسیار بالایی است؛ آماری که نشان می‌دهد دیر یا زود باید برای مهندسی مصرف بنزین در داخل طرحی پایه‌ریزی و اجرا می‌شد. هرچند کیفیت ورود دولت به این مسئله پختگی و انضباط لازم را نداشت و همین موضوع باعث تحمیل خسارات فراوانی به اموال عمومی شد. با این اوصاف منطق فداکارانه، محکم و حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حمایت از مصوبه سران قوا و ولایتمداری و بصیرت قوای مسلح بخصوص سبزپوشان نیروی انتظامی در تفکیک معترضین از صف اشرار و مقابله با آن‌ها و همچنین هوشیاری و غیرت مردم ایران اسلامی، نقاب از چهره آشوب‌طلبان برداشت و بار دیگر آرامش و امنیت را به جامعه ارزانی داشت و سرافکندگی دیگری برای منافقین و دشمنان این انقلاب و مردم رقم زد.

 

ارسال نظرات