دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
06 مهر 1398 - 11:42
رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان:

وعده‌های اروپا پوچ است، باید از آن‌ها به‌کلی قطع امید کرد

رهبر معظم انقلاب اسلامی پنج‌شنبه هفته گذشته در دیدار منتخبان ملت در مجلس خبرگان ضمن ارائه تحلیل جامع از شرایط کشور و گسترش شعار‌ها و اقتدار انقلابی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی و امتداد آن در منطقه، بهره‌گیری از درس‌های دوران دفاع مقدس و تعمیق آن را در جامعه بسیار ضروری و مهم خواندند و تأکید کردند: لازمه و اساس استمرار پیشرفت کشور، «توکل بر خدا»، «ایستادگی و مقاومت»، «امید به آینده»، «اعتماد به جوانان به‌ویژه جوانان انقلابی»، «وحدت و انسجام آحاد مردم بخصوص در میان نیرو‌های انقلاب»، «حمایت واقعی از تولید داخلی» و «قطع امید کامل از بیگانگان» است.
کد خبر : 3972

پایگاه رهنما :

رهبر معظم انقلاب اسلامی پنج‌شنبه هفته گذشته در دیدار منتخبان ملت در مجلس خبرگان ضمن ارائه تحلیل جامع از شرایط کشور و گسترش شعار‌ها و اقتدار انقلابی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی و امتداد آن در منطقه، بهره‌گیری از درس‌های دوران دفاع مقدس و تعمیق آن را در جامعه بسیار ضروری و مهم خواندند و تأکید کردند: لازمه و اساس استمرار پیشرفت کشور، «توکل بر خدا»، «ایستادگی و مقاومت»، «امید به آینده»، «اعتماد به جوانان به‌ویژه جوانان انقلابی»، «وحدت و انسجام آحاد مردم بخصوص در میان نیرو‌های انقلاب»، «حمایت واقعی از تولید داخلی» و «قطع امید کامل از بیگانگان» است.
برخی بزرگان گاهی به دلیل برخی مشکلات کشور دستپاچه می‌شوند
ایشان گفتند: برخی اوقات به دلیل برخی مشکلات در جامعه، برخی بزرگان و محترمین دچار دستپاچگی می‌شوند درحالی‌که باید به خدا توکل و با تلاش آن مشکل را برطرف کرد. رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه اساس همه امور کشور و لازمه موفقیت در عرصه‌های مختلف «ایستادگی و مقاومت» است، افزودند: برخی امور نیازمند ایستادگی طولانی‌مدت است، بنابراین نباید از گستردگی جبهه دشمنان و قلدری‌ها ترسید بلکه باید همانند دوران دفاع مقدس، با مقاومت و ایستادگی، ثابت کرد که «ما می‌توانیم.»
همه گره‌های اقتصادی با تدبیر و مشورت درست، حل‌شدنی است
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش دشمن برای تأثیرگذاری بر فهم و ادراک تصمیم سازان، تصمیم گیران و آحاد مردم به‌منظور القای «نمی‌توانید» و «نمی‌شود» گفتند: برخلاف تلاش دشمن برای منحرف کردن فهم و اِدراک مردم و مسئولان از واقعیت‌های کشور و تعریف منافع و مصالح ملی بر اساس اهداف خود، ظرفیت‌ها و توانایی‌های کشور به‌گونه‌ای است که همه گره‌های اقتصادی و مشکلات معیشتی با تدبیر و با پیگیری و مشورت درست، قابل‌حل شدن هستند. مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به سخنان اخیر رئیس‌جمهور امریکا مبنی بر اینکه اگر ایران خواسته‌های امریکا را انجام دهد وضع مردم بهتر خواهد شد، اشاره کردند و افزودند: مقامات و رسانه‌های آمریکایی و اروپایی به‌صورت مستمر با تکرار چنین مطالبی در تلاش برای القای این موضوع هستند که «شما نمی‌توانید»، اما مردم ایران به این تبلیغات و القائات توجهی نمی‌کنند.
ایشان گفتند: یکی از نکات دیگری که تلاش می‌شود اذهان و اِدراک مردم و مسئولان را از آن منحرف کنند، موضوع پایبندی به شعار‌های انقلاب است و اخیراً نیز برخی مقامات اروپایی گفته بودند که ایران باید دست از شعار‌های انقلابی بردارد.
راه مذاکره با هیچ کشوری به غیر از آمریکا و رژیم صهیونیستی بسته نیست
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه راه تعامل و مذاکره با هیچ کشوری به غیر از امریکا و رژیم صهیونیستی بسته نیست، افزودند:، اما به‌هیچ‌وجه نباید به کشور‌هایی که پرچم دشمنی با نظام اسلامی را در دست گرفته‌اند و در رأس آن‌ها امریکا و این چند کشور اروپایی، اعتماد شود، زیرا آن‌ها صریحاً با ملت ایران دشمنی می‌کنند.
مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با تأکید بر اینکه انگیزه‌های دشمنی اروپایی‌ها با جمهوری اسلامی تفاوت اصولی با دشمنی امریکا ندارد، گفتند: اروپایی‌ها در ظاهر به‌عنوان میانجی وارد می‌شوند و حرف‌های طولانی هم می‌زنند، اما همه آن‌ها پوچ است. ایشان با اشاره به عملکرد اروپایی‌ها بعد از توافق هسته‌ای و عمل نکردن به وعده‌ها و همچنین نحوه عملکرد اروپا بعد از خروج امریکا از برجام و اعمال ظالمانه تحریم‌های ثانویه افزودند: اروپایی‌ها به‌رغم وعده‌های خود، عملاً به تحریم‌های امریکا پایبند ماندند و هیچ اقدامی انجام ندادند و از این پس هم بعید است کاری برای جمهوری اسلامی انجام دهند، بنابراین باید به‌کلی از اروپایی‌ها قطع امید کرد. رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: رفت‌وآمد و بستن قرارداد اشکالی ندارد، اما مطلقاً نباید به آن‌ها امید داشت و اعتماد کرد.
در هیچ مسئله‌ای نباید به اروپا اعتماد کرد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به عمل نکردن اروپایی‌ها به تعهدات یازده‌گانه خود افزودند: همان افرادی که مذاکره کردند، اکنون می‌گویند اروپایی‌ها به هیچ‌یک از تعهدات خود عمل‌نکرده‌اند و این موضوع، قوی‌ترین دلیل بر این است که در هیچ مسئله‌ای نباید به آن‌ها اعتماد کرد.
مبارزه با فساد مخصوص قوه قضائیه نیست
ایشان همگان به‌ویژه مسئولان و مدیران را به «تقوا، صداقت و کار جهادی» توصیه کردند و با اشاره به وظیفه مهم دیگر یعنی «مبارزه جدی با فساد» افزودند: البته در مبارزه با فساد، پیشگیری مقدم بر درمان است، یعنی باید زمینه‌های فساد را از بین برد، ضمن آنکه مبارزه با فساد مخصوص قوه قضائیه نیست و همه قوای کشور باید در این خصوص احساس مسئولیت کنند. مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) برخی از واگذاری‌ها را نمونه‌هایی از کار‌های نسنجیده یا فسادآلود دانستند و گفتند: درحالی‌که ازیک‌طرف عده‌ای از جوانان در تلاش پرانگیزه برای رونق تولید در کشورند، در طرف دیگر برخی خرابکاری‌های ناشی از فساد تولید را نابود می‌کند که نباید اجازه داد این موارد و مشکلاتی همچون قضایای کارخانه‌ها در اراک و خوزستان شکل بگیرد.
نباید با برچسب‌های «تند» و «افراطی» نیرو‌های وفادار به انقلاب را از صحنه خارج کرد
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در کنار این موضوع، «حمایت از نیرو‌های وفادار به انقلاب و معتقد به استقلال کشور» ضروری است و نباید با برچسب‌هایی همچون تند و افراطی این نیرو‌های پرانگیزه را از میدان خارج کرد، افزودند: نیرو‌های مؤمن و انقلابی که مجموعه عظیمی از مردم را در برمی‌گیرند، باید در همه‌جا و در مقابل تعرض‌ها حمایت شوند و امکان حضور آن‌ها در مراکز حساس فراهم شود، چراکه آن‌ها همان کسانی هستند که در قضیه ۹ دی ۸۸ و یا در قضایای سال ۹۶ با آن حرکت عظیم وارد میدان شدند و دشمنان را ناکام گذاشتند.

ارسال نظرات