پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
01 مهر 1398 - 12:50

مقاومت به افق دفاع مقدس

دفاع مقدس آن‌قدر جاذبه دارد که هر آنچه زمان برای فراموشی آن دست‌وپا می‌زند، راه به‌جایی نمی‌برد و هرسال شعاع نفوذ و اثربخشی آن بیشتر می‌شود و حتی در آن‌سوی مرز‌های کشور نیز خودنمایی می‌کند.
نویسنده :
محمدرضاشبانی
کد خبر : 3946

پایگاه رهنما :

دفاع مقدس آن‌قدر جاذبه دارد که هر آنچه زمان برای فراموشی آن دست‌وپا می‌زند، راه به‌جایی نمی‌برد و هرسال شعاع نفوذ و اثربخشی آن بیشتر می‌شود و حتی در آن‌سوی مرز‌های کشور نیز خودنمایی می‌کند. دفاع مقدس میدان عشق‌بازی و هنر مقاومت است که مدل خارق‌العاده‌ای از زیست انقلابی و تفکر بسیجی را درانداخت که در دهه‌های اخیر به معبری نورانی برای تعالی و پیشرفت تبدیل شد و در قامت چراغ هدایتی برای نجات جامعه بشری ظاهر شد. هرچند زمان زیادی از حماسه‌های بزرگ فتح المبین، بیت‌المقدس، خیبر، والفجر ۸ و... در سرزمین‌های مقدس شلمچه، طلائیه، فاو و جزایر مجنون گذشته است، اما فرهنگ دفاع مقدس چنان در دل فرزندان انقلاب پرتو افکنده که ایران انقلابی را به گرانیگاه و قلب مقاومت بدل کرده؛ مقاومتی که موشک‌های سپاه پاسداران فرصت هرگونه جولان را از گروه‌های تروریستی و خون‌خوار در شرق و غرب کشور گرفته و برای دشمنان به نحوی خط‌ونشان کشیده که فعلاً و نقداً از جنگ دم نزنند و از ترس بروز خطایی که منجر به پاسخ کوبنده شود، سلاح‌ها را غلاف کرده و سعی می‌کنند از در خدعه و فریب وارد شوند. چرا که دشمنان رشادت ۲۰۰ هزار کبوتر عاشق در دفاع مقدس را به خاطر دارند.
اما اتخاذ سیاست مقاومت فعال از سوی رهبر فرزانه انقلاب به‌نوعی آمریکا را در پیشبرد سیاست فشار حداکثری ناکام گذاشت. مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) هفته گذشته در درس خارج فقه فرمودند: «سیاست فشار حداکثری در مقابل ملت ایران پشیزی ارزش ندارد و همه مسئولان جمهوری اسلامی یک‌صدا معتقدند که با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نخواهد شد.»؛ چراکه به تعبیر ایشان «جمهوری اسلامی، جمهوری مؤمنین، جمهوری مسلمین لله و جمهوری عزت است» و این عزت را مدیون تاریخ پرافتخار چهل‌ساله انقلابیم که بخشی از آن در دل دفاع مقدس جای گرفته است؛ هرچند این مسیر به دلیل برخی بی‌برنامگی‌ها و سوء‌مدیریت‌ها، تلاطم‌هایی را به خود دیده، اما حتی در ماه‌های اخیر نیز به مدد همت و اراده عناصر آتش به اختیار و انقلابی با چندین اقدام عزت‌آفرین و مقتدرانه از ذلت و حقارت آمریکا و انگلیس در منطقه خلیج‌فارس رونمایی کردند و حس پیروزی را در ژرفای وجودمان نشاندند. علاوه بر این، پاتک‌های برق‌آسای عناصر مقاومت در منطقه بخصوص حمله پهپادی انصارالله به قلب صنعتی عربستان انگاره شکست‌ناپذیری آمریکا، صهیونیسم و برخی حکام سرسپرده عربی را به محاق برده و صرفاً خیمه‌شب‌بازی دشمن را در ریشه‌کن کردن تفکر بسیجی و روحیه انقلابی در کشور عیان می‌کند که تاکنون ابتر مانده است؛ چراکه تفکر سلحشوری و مقاومت ملهم از دفاع مقدس در تاریخ بعد از انقلاب شکوفه زد و با روش‌های نوینی از مقاومت و جهاد در سال‌های اخیر در میدان مبارزه با جریان‌های تروریستی و استکبارستیزی در منطقه، به بار نشست. جنبه تأمل‌برانگیز دیگر دوران دفاع مقدس، جایی است که نسل‌های سوم و چهارم انقلاب که رفتار جلادانه صدام و حامیان آن‌ها را ندیده بودند، در مقطع کنونی مجاهدان راه حق در دفاع از حرم و حریم‌اند؛ بنابراین، باید به دفاع مقدس نگاه زمانه داشت تا جمهوری حضرت معمار همچنان عزت‌آفرین باشد.

ارسال نظرات