جمعه ؛ 30 شهريور 1403
17 شهريور 1398 - 12:53
جوسازی رسانه‌های ضد انقلاب علیه حرکت انقلابی قوه قضائیه‎

تیغ عدالت و جیغ ضدانقلاب

یکی از خطوط اصلی دشمن در جنگ روانی و رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم کشورمان، القای ناامیدی است.
نویسنده :
حسن رضایی
کد خبر : 3831

پایگاه رهنما:

یکی از خطوط اصلی دشمن در جنگ روانی و رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم کشورمان، القای ناامیدی است. این خط تخریبی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و ... به‌شدت دنبال می‌شود. یکی از محور‌های اصلی این حرکت را می‌توان در جوسازی‌های اخیر ضدانقلاب در موضوع مبارزه با فساد مشاهده کرد. درحالی‌که قوه قضائیه با تمام قوا و قاطعیت به میدان آمده و برخورد با مفسدان را در دستور کار خود قرار داده است، دشمنان بشدت می‌کوشند این حرکت را به انحا مختلف زیر سؤال ببرند. حرکت قوه قضائیه موجی از رضایت و امید را در دل اقشار مختلف جامعه ایجاد کرده است که نتیجه آن افزایش اعتماد آحاد مردم به‌نظام است. چنین روندی به‌شدت مخالف اهداف دشمن است و آنان را دچار هراس و اضطراب کرده است.

به این موارد دقت کنید:
سایت رادیوفردا وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا در تحلیلی در این خصوص نوشته است: «رئیسی حتی اگر بخواهد کاری در مبارزه با فساد انجام دهد، با توجه به مواردی که توضیح داده شد، با موانع غیرقابل‌عبوری مواجه است. ازآنجاکه بعید به نظر می‌رسد او به‌عنوان یک مدیر قضایی باتجربه اطلاع از این واقعیت نداشته باشد، می‌توان نتیجه گرفت که برنامه کنونی هدف‌گذاری تبلیغاتی را دنبال می‌کند تا رئیسی یک رئیس قوه قاطع و سازش‌ناپذیر در برابر فساد جلوه دهد؛ اما بعید است این کارزار تبلیغاتی که گزافه‌گویی و اغراق در آن به حدی است که حسین شریعتمداری رئیسی را «ابراهیم ذوالقرنین» نامیده است، به هدف موردنظر برسد و حتی ممکن است ناتوانی قوه قضاییه در مبارزه با فساد بیشتر هم بشود.» سایت بی‌بی‌سی در تحلیلی به مقایسه فساد در دوران پهلوی و جمهوری اسلامی پرداخته و با اشاره به ناکامی شاه در مبارزه با فساد، پیش‌بینی می‌کند قوه قضائیه نیز به سرنوشت مشابهی دچار می‌شود: «اما آیا جمهوری اسلامی خواهد توانست بدون جنگ داخلی در درون حکومت، اعتماد عمومی را برگرداند؟ آیا سیستمی که خود تصدیق می‌کند فساد زده است از پس جراحی خود برمی‌آید؟ سرنوشت تاکنون برای صادق لاریجانی، مجری قبلی مبارزه با فساد به کام نبوده. آیا روندی که قوه قضائیه پیش‌گرفته، آینده سیاسی ابراهیم رئیسی را تضمین می‌کند؟»

سایت ضدانقلاب زیتون نیز در تحلیلی در این مورد می‌نویسد: «ارزیابی اولیه از مدیریت قاضی‌القضات ۶۰ ساله جمهوری اسلامی نشان می‌دهد در همچنان بر همان لولای پوسیده می‌چرخد. وضعیتی که البته چندان غیرقابل‌پیش‌بینی نیز نبود. آمدن رئیسی به قوه قضاییه شاید در کوتاه‌مدت توانسته تا از حجم مفاسد مالی دوره‌های گذشته بکاهد و با برکنار کردن افرادی، چون اکبر طبری که اخیراً به اتهام مفاسد مالی بازداشت‌شده، سر و روی آشفته آن قوه تا حدودی را ترمیم کند؛ اما در حوزه سیاست‌زدایی از قوه قضاییه گام مشخصی برداشته نشده است. ضمن این‌که رئیسی خود چهره‌ای سیاسی است و حضورش در انتخابات سال ۹۶ دست‌کم این ادعا را ثابت می‌کند.» این‌ها تنها چند نمونه از ده‌ها گزارش و تحلیلی است که رسانه‌های ضدانقلاب طی چند هفته اخیر در راستای تضعیف قوه قضائیه و امید مردم به حرکت این قوه در مبارزه با فساد منتشرشده است. ویژگی و روح مشترک همه این مطالب و تحلیل‌های القایی آن است که جامعه نباید به این حرکت دل ببندد و آن را جدی تلقی کند چراکه این حرکتی سیاسی، مقطعی و زودگذر است.

اما واقعیت‌های صحنه نشان می‌دهد برخلاف ادعای ضدانقلاب، حرکت قوه قضائیه حرکتی انقلابی و مستمر است که خط قرمزی ندارد. چندی پیش رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در برخورد با مفاسد به‌ویژه مفاسد اقتصادی هیچ خط قرمزی را قائل نیستیم، گفته بود: «هرکسی در هر جایگاهی اعم از اقتصادی و اجتماعی و سیاسی باشد، اگر مرتکب فساد شود باید مورد رسیدگی قرار گیرد و در این رابطه هیچ خط قرمزی وجود ندارد.» روند عملی دستگاه قضایی نشان می‌دهد این موضع رئیسی صرفاً یک ادعا نیست و نحوه عملکرد این دستگاه، مؤید چنین نگاه و حرکتی است.

بازداشت دو نماینده مجلس و پیگیری پرونده آنان در مسئله خودرو، دستگیری تعدادی از مدیران ارشد خودروسازی، محاکمه برادر رئیس‌جمهور و معاون اول وی، دستگیری اکبر طبری از مدیران پیشین دستگاه قضایی، عزل و برخورد با ۶۰ قاضی متخلف، پیگیری و برخورد سریع و قاطعانه با متخلفین رانت ارزی، صدور احکام سنگین برای برخی منسوبین و نزدیکان به دولتمردان ارشد (مانند داماد وزیر کار) تنها چند نمونه از اقدامات اخیر قوه قضائیه است. به‌تازگی رئیس مرکز حفاظت‌واطلاعات قوه قضاییه به مطالبات رهبر معظم انقلاب از رئیس این قوه اشاره کرد و گفت: اکنون طبق فرمایش ایشان پاک‌سازی از درون قوه قضاییه در حال انجام است. حجت‌الاسلام علی عبداللهی در این زمینه اظهار داشت: مدیریت قوه اکنون این عملیات را از درون دستگاه قضایی آغاز کرده و در پاک‌سازی بیرونی هم هیچ‌وقت توقفی در کار نخواهد بود.
 
شواهد و قرائن روشن و عینی نشان می‌دهد قوه قضائیه در این امر جدی است. دیده‌ها و شنیده‌ها از وضعیت دادگاه‌ها حاکی است، موج تغییر و تحول در نوع برخورد‌ها و عملکرد‌ها آغازشده و نوید آینده‌ای روشن می‌دهد. البته یک نکته را نیز نباید ازنظر دور داشت و آن‌هم اینکه برخورد با مفسدان حلقه آخر زنجیر است و به‌موازات آن باید راه‌های فساد را مسدود کرد. لازمه این امر مهم شناسایی نقاط فساد خیز و از بین بردن زمینه‌های فساد است که این موضوع نیز در دستور کار قوه قضائیه بوده و نیازمند همراهی و همکاری سایر قواست. درحالی‌که نظام عزم خود را برای پاک‌سازی از فساد جزم کرده و مقتدرانه وارد میدان شده است، مفسدانی که از روند مذکور به وحشت افتاده‌اند همراه با ضدانقلاب که از امیدبخشی به مردم عصبانی است، دست‌به‌دست یکدیگر داده‌اند تا این حرکت را به هر نحوه ممکن مخدوش سازند. همین عصبانیت و جوسازی‌های ضدانقلاب، دلیلی روشن و واضحی بر صحیح و موفقیت‌آمیز بودن این مسیر است.

ارسال نظرات