پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
26 اسفند 1396 - 13:59

بشور و بساب عيد از خونه تا جيب آقاي خونه!

عيد نوروز براي هر کدوم از اعضاي خانواده یه معنايي داره. مثلاً بچه‌ها عيد رو با خريد لباس و کفش نو و صد البته ماهي گليش مي‌شناسن.
نویسنده : رسول سنایی راد
کد خبر : 381

پایگاه رهنما:

عيد نوروز براي هر کدوم از اعضاي خانواده یه معنايي داره. مثلاً بچه‌ها عيد رو با خريد لباس و کفش نو و صد البته ماهي گليش مي‌شناسن. اين پروسه از اول اسفند شروع مي‌شه و تا به پايان رسيدن سال يه هفت هشت تايي ماهي گلي به دست بچه‌ها به قتل مي‌رسن تا شاید یه دونه از اين ماهيا به سر سفره عيد برسه!‌ البته چند ساليه که به جز ماهي گلي چيزاي ديگه‌اي هم براي سفره هفت سين به فروش مي‌رسه، از مار بوآي آفريقايي گرفته تا تمساح استراليايي چشم آبي! البته دوستان چيني ما اين بار هم ابتکار عمل رو به دست گرفتن و ماهي چيني به بازار عرضه کردن؛‌ البته ماهياش پلاستيکيه! ‌ولي خب همون کار ماهي گلي رو مي‌کنه. سبزه سفره هفت‌سينم که نبايد فراموش بشه.

قديميا هنوزم خودشون طبق رسم و رسوم سبزه سبز مي‌کنن، اما نسل جديد خيلي با اين جور چيزا آشنا نيستن واسه همينم خيلي‌هاشون به سراغ سفره‌هاي هفت‌سيني مي‌رن که برادران چشم بادامي چيني برامون مي‌چينن!

اما خريد بخش مهمي از عيد خانم‌ها رو هم تشکيل مي‌ده. البته اين به جز اون خريدایی هست که تو طي سال انجام مي‌دن‌ و خريد شب عيد يه چيز ديگس. البته بشور و بساب عيدم سر جاي خودشه.

اما برسيم به آقايون خونه! ‌عيد براي آقايون هم با بشور و بساب همراهه؛ يعني بعضي خانما قد چهار تا کارگر از آقاي خونه کار مي‌کشن. اما ماجرا به همين جا ختم نمي‌شه. بخش ديگه اين بشور و بساب شستن و پاک کردن ته مونده جيب آقايونه! و تا زماني که جيب آقاي خونه کاملاً خالي نشه، اين روند ادامه داره. در اين بين احتمالاً يه جورابي هم به خود آقا برسه! ‌البته شايد.

ارسال نظرات