پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
26 اسفند 1396 - 10:44

تجربه‌های 96، سرمایه 97

سال 1396 هجری شمسی در حالی واپسین روزهایش را پشت سر می‌گذارد که در آن برای ملت ایران حوادث تلخ و شیرین بسیاری رقم خورد.
نویسنده : رسول سنایی راد
کد خبر : 362

پایگاه رهنما:

سال 1396 هجری شمسی در حالی واپسین روزهایش را پشت سر می‌گذارد که در آن برای ملت ایران حوادث تلخ و شیرین بسیاری رقم خورد. از ابتدای سال 96 با حوادث طبیعی و غیر طبیعی تلخی مانند سیل، فرو ریختن معدن، زلزله، غرق شدن کشتی سانچی، سقوط هواپیمای آسمان و... روبه‌رو بودیم. همچنین حوادثی مانند شهادت مرزبانان ناجا، حمله تروریستی به مجلس و موج‌سواری و هدایت آشوب‌های دی ماه و خیابان پاسداران تهران را داشتیم که از سوی تروریست‌ها و با حمایت دشمن و نقش‌آفرینی داعش داخلی اتفاق افتاد. از سوی دیگر، هدف قرار گرفتن پایگاه داعش به وسیله موشک‌های ایران و پایان دولت خودخوانده و تروریستی داعش در سوریه و حضور با شکوه مردم ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری، مراسم بدرقه شهید حججی، شرکت در راه‌پیمایی‌های سراسری بعد از اغتشاشات دی ماه و راه‌پیمایی تماشایی 22 بهمن را داشتیم که صحنه‌های باشکوهی از اتحاد، همدلی، مشارکت بالای سیاسی، بصیرت، ولایتمداری و انقلابی‌گری را در مقابل چشم دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت که در این باره به نکاتی اشاره می‌شود:

۱ـ درباره حوادث طبیعی، میزان خسارات و تلفات این حوادث با عنوان حادثه‌خیز بودن کشور قابل توجیه نیست. از مسئولان انتظار می‌رود برای کاهش آلام حادثه‌دیدگان سال جاری اقدام کنند و اقدامات لازم را درباره حوادث طبیعی احتمالی آینده انجام دهند. گفتنی است، در خصوص کاهش میزان حوادث غیرطبیعی و خسارات آن، همه مسئولیت متوجه مدیران مربوطه است که باید پاسخگو باشند.

۲ـ درباره آنچه از آن به اتفاقات باشکوه و افتخارآمیز و شیرین سال 96 یاد می‌شود و برای مردم امیدبخش و امیدآفرین است بدون هرگونه اغراق، درایت، تدبیر، رهبری و راهبری رهبر معظم انقلاب به خوبی نمایان است و جای آن دارد که همه مسئولان نیز مانند مردم ولایتمدار در جهت تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب کوشا باشند.

۳ـ بی‌شک میزان حوادث، حدت و شدت تحولات و حجم دسیسه و توطئه دشمن در سال 96 از نظر تنوع، تعدد، مدل و شیوه عمل و سوژه و سناریو اگر نگوییم که با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و بی‌نظیر است، حتماً و به یقین، کم‌نظیر و عجیب و غریب است. گفتنی است، مقابله با این دسیسه‌ها و ناکام گذاشتن دشمن، دستاوردهای بسیاری داشته و در همه این حوادث نوعی بلوغ و رشد یافتگی در جامعه ایران مشاهده می‌شود.

۴ـ درباره مقابله با اغتشاش و آشوب در سال 96، مدیریت هوشمندانه، رفتار مداراجویانه، خویشتن‌داری نیروهای پلیس و صبر آنان در برابر صدمات وارد شده و در مجموع عملکرد مطلوب و مقتدرانه پلیس مراتب تشکر و خشنودی مردم، مسئولان، مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب را به همراه داشته است.

۵ـ صحنه کنونی جهان، منطقه و کشور از آن جهت بسیار بااهمیت است که اطراف ما را از یک‌سو فرصت‌های بسیاری فرا گرفته است که دقت و بهره‌گیری از آنان موقعیت ایران اسلامی را ممتاز خواهد کرد و از سوی دیگر غفلت در برابر هجمه‌های نظام سلطه به رهبری آمریکا نیز ضربات جبران‌ناپذیری را به ما خواهد زد؛ از این رو دقت در مسیر پیش رو به ویژه در سال آینده را نباید از نظر دور داشت و باید به نحو شایسته به دغدغه‌های جدی امروز و فردای کشور پرداخت.

۶ـ مشکلات اقتصادی امروز جامعه و نبرد پیدا و پنهان اقتصادی که نظام سلطه بر مردم ایران تحمیل کرده،  در کنار برخی سوء‌مدیریت‌ها موجب شده است ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور به عنوان مهم‌ترین چالش دولت مطرح شود که برای برون‌رفت از آن راهی جز تکیه بر سرمایه‌های مادی و معنوی کشور بر پایه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیست.

موفقیت در این عرصه‌ها به اقدامات عزتمدارانه و حکمت‌آمیز در بخش خارجی با تکیه بر قدرت نرم و نفوذ جمهوری اسلامی ایران و در داخل کشور نیز، همدلی و همکاری همه آحاد ملت در سایه توکل به خداوند بزرگ برای ایجاد مصونیت درونزا را می‌طلبد تا چشم طمع از دشمنان برگرفته شده و آنها مأیوس شوند. ان‌شاءالله

منبع:سایت رهنما

برچسب ها: تلخ شیرین سال

ارسال نظرات