پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
01 مرداد 1398 - 12:23

منافقین؛ جوخه داران ترور یا فعالان شبکه‌های مجازی

منافقین، مهم‌ترین جریان التقاطی- ضدانقلاب به شمار می‌رود که به‌عنوان یک «فرقه تروریستی» فعالیت می‌کند و از سوی نظام سلطه، تلاش ویژه‌ای صورت می‌گیرد تا آن را به‌عنوان یک «آلترناتیوی دموکراتیک» برای نظام جمهوری اسلامی قالب کنند؛ بنابراین به دستور آمریکا این فرقه به‌سوی فعالیت در شبکه‌های مجازی باهدف بالا بردن جنگ روانی در داخل کشور، جهت‌دهی شده است؛ لذا بی‌جهت نیست که اقدامات منافقین در فضای مجازی، موردتقدیر آمریکا قرار می‌گیرد و در هفته‌های گذشته، فیلمی از بازدید یک مقام آمریکایی از تروریسم مجازی آنان منتشرشده است.
نویسنده :
محمدحسن رحمانی
کد خبر : 3534

پایگاه رهنما :

منافقین، مهم‌ترین جریان التقاطی- ضدانقلاب به شمار می‌رود که به‌عنوان یک «فرقه تروریستی» فعالیت می‌کند و از سوی نظام سلطه، تلاش ویژه‌ای صورت می‌گیرد تا آن را به‌عنوان یک «آلترناتیوی دموکراتیک» برای نظام جمهوری اسلامی قالب کنند؛ بنابراین به دستور آمریکا این فرقه به‌سوی فعالیت در شبکه‌های مجازی باهدف بالا بردن جنگ روانی در داخل کشور، جهت‌دهی شده است؛ لذا بی‌جهت نیست که اقدامات منافقین در فضای مجازی، موردتقدیر آمریکا قرار می‌گیرد و در هفته‌های گذشته، فیلمی از بازدید یک مقام آمریکایی از تروریسم مجازی آنان منتشرشده است.
گذشته تروریستی: سابقه خون‌بار پاک نشدنی
از منظر تاریخی، منافقین برنامه خود باهدف واهی سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران را در چند مرحله تدوین و عملیاتی کرده‌اند:
۱-راهبرد نفوذ و ترور در قالب بی آینده کردن نظام جمهوری اسلامی که در این زمینه می‌توان به ترور‌های سال‌های ۶۰ و انفجار حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست‌وزیری و شهادت شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر اشاره کرد. ۲-شورش شهری و ضربه به بدنه اجتماعی انقلاب اسلامی که سازمان از آن به «سرانگشتان رژیم» یاد می‌کرد (عملیات‌های تروریستی طبق دستورالعمل سازمانی علیه مردم عادی، بازاریان، معلمان و ...). ۳-براندازی با عملیات نظامی مستقیم. منافقین در دوران جنگ تحمیلی حدود ۲۰ پایگاه نظامی را به‌طور رسمی از دولت صدام تحویل گرفتند که مهم‌ترین آن‌ها «پایگاه اشرف» بود. بر اساس مصاحبه سرلشکر «وفیق السامرایی» یکی از فرماندهان اطلاعات نظامی رژیم بعث عراق، رجوی پس از حضور در عراق سالانه علاوه بر تأمین هزینه‌ها و احتیاجات سازمان منافقین، یک میلیارد دلار از رژیم عراق دریافت می‌کرد. آن‌ها در طول جنگ تا مرداد ۱۳۶۷ بیش از صد رشته عملیات نظامی علیه ایران انجام دادند که نقطه نهایی آن‌ها در عملیات به‌اصطلاح «فروغ جاویدان» بود که با عملیات «مرصاد» به شکست انجامید. ۴-تبدیل‌شدن به یک فرقه انحرافی شکست‌خورده و منزوی. پس از شکست منافقین در عملیات مرصاد، آن‌ها در دو کمپ اشرف در عراق و قرارگاه اروپایی «اورسورواز» در فرانسه متمرکز شدند و مسعود رجوی در قالب مفاهیمی چون؛ «تنگه و توحید»، «یگانگی با مریم»، «انقلاب درونی» و ... سازمان را به سمت یک فرقه کامل با رهبری رجوی و پرستش پیروان در برابر او پیش برد تا از این طریق فرمانروایی محض و بلامعارض در امر کنترل نیرو برای رهبران این سازمان تروریستی ممکن شود که انواع بهره‌کشی‌های جنسی از زنان عضو سازمان، نتیجه این فرقه‌ای شدن بود که خودشان از آن به «یگانگی و توحید با مسعود» یاد می‌کردند.
آمریکای اوباما و بازتولید منافقین پس از فتنه ۸۸
آمریکا پس از اشغال عراق تلاش کرد، منافقین را حفظ نماید و لذا انتقال اعضای سازمان به «کمپ لیبرتی» و پس از آن کمپ «تیرانا» آلبانی را ساماندهی کرد. اروپا نیز در سال ۲۰۰۸ میلادی برای حذف این گروهک از فهرست سیاه تروریستی اقدام کرد و نهایتاً وزارت خارجه آمریکا نیز در سپتامبر ۲۰۱۱ میلادی، سازمان منافقین را از لیست گروه‌های تروریستی خارج کرد. این اقدام آمریکا را می‌توان نتیجه خوش‌رقصی منافقین در فتنه ۸۸ دانست که پس از سال‌ها، با آشوب‌آفرینی و همچنین ترور چند تن از دانشمندان هسته‌ای کشور با همکاری رژیم صهیونیستی، می‌خواستند خودشان را برای «اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا «باهوش و باادب» نشان دهند.
ترامپ و تعریف کار ویژه‌های جدید برای منافقین مجازی
منافقین پس از فتنه ۸۸، ارتباطات خود را با بدنه سیاسی امنیتی در آمریکا افزایش دادندکه نُمود آن را می‌توان در نامه بیش از ۲۰ چهره امنیتی آمریکا به «دونالد ترامپ» برای بهره‌گیری از منافقین در راهبرد براندازی مشاهده نمود. همچنین جاسوسی و پرونده‌سازی برای جمهوری اسلامی ایران نیز ازجمله کار ویژه‌های منافقین برای آمریکا به شمار می‌رود. در این میان، سازمان منافقین از حمایت برخی از مراکز صهیونیستی آمریکا مانند «انستیتوی واشنگتن برای سیاست‌گذاری خاور نزدیک» یا «مؤسسه آمریکن اینترپرایز» که از نئومحافظه‌کارانِ حامی رژیم صهیونیستی هستند برخوردار شده است. آن‌ها تلاش می‌کنند که ایده «سازمان مجاهدین خلق جایگزین مناسب و دمکراتیکی برای حکومت ایران محسوب می‌شود.» را به‌عنوان سیاست آمریکا مطرح کنند، هرچند به نظر می‌رسد خودشان به این ایده باور ندارند، ولی از منظر آن‌ها «منافقین تنها گروهی هستند که آمادگی هر اقدام ضد ملی و ضد انسانی را دارند.»، اما کار ویژه اصلی منافقین در شرایط کنونی هم‌صدایی با راهبرد براندازی آمریکا، برنامه‌ریزی روی جنگ روانی از طریق شبکه‌های مجازی برای ایجاد اغتشاش می‌باشد. در واقع تشکیلات منافقین همواره این مسئله را مطرح کرده است که ۲ مسئله می‌تواند سبب ایجاد جنبش علیه نظام شود: دعوای جناحی داخل کشور مثل فتنه سال ۸۸ و دیگری اعتراضات اقتصادی.
تروریسم مجازی
عناصر منافقین در تیرانا تلاش زیادی برای عملیات روانی و جهت‌دهی به افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی صورت می‌دهند. هرچند این فعالیت‌ها به نام سازمان صورت نمی‌گیرد؛ چراکه به‌محض ورود به فاز ایجابی و معرفی سازمان به‌عنوان آلترناتیو برانداز، مخاطبان آن به‌شدت افت پیدا می‌کنند؛ اما آن‌ها بدون اشاره به نام سازمان (برای در امان ماندن از عواقب منفی نام سازمان)، گزاره‌های انتقادی و اعتراضی مطرح می‌کنند. درواقع مشابه فعالیت‌هایی که گروه‌های بهایی در نقد و تخریب معتقدات دینی در شبکه‌های مجازی صورت می‌دهند، منافقین در عرصه سیاسی بدان مبادرت می‌ورزند. به‌گونه‌ای که بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ بیش از ۷۰ درصد فراخوان‌های اعتراض و فیلم‌های اغتشاش که در کانال ضدانقلابی آمدنیوز منتشر می‌شود، از کانال‌های مربوط به این سازمان تروریستی است. در این زمینه هر اتفاق کوچکی در سطح کشور، نظیر؛ تصادف اتوبوس در کردستان، بازداشت فعالان اینستاگرام و ... در سطح گسترده‌ای توسط شبکه رسانه‌ای منافقین با هشتک‌هایی نظیر «براندازم» بازتاب می‌یابد. ‏اخیراً برای اولین بار ویدیویی از درون مقر منافقین در آلبانی منتشر شد که منافقین به یک آمریکایی که در حال سرکشی از آنان است، گل هدیه می‌دهند. درواقع به نظر می‌رسد که آمریکا به دنبال این است که تروریست‌های منافق را به‌عنوان یک جریان اجتماعی در جهان معرفی کند که در حال مبارزه مدنی با نظام ایران است. این در حالی است که سابقه سیاه این گروه تروریستی به‌خوبی نشان‌دهنده ماهیت آنان است.

ارسال نظرات