پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
08 خرداد 1398 - 11:05

فروش سلاح و شستشوی مغزی؛پروژه مشترک صهیونیست‌ها و سعودی‌ها

رژیم صهیونیستی طی چند دهه گذشته، تلاش زیادی برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام انجام داده است و سعی کرده با استفاده از ابزار‌هایی که در اختیار دارد هم از راه‌اندازی جنگ‌های بین مسلمانان حمایت کند و هم خود مستقیماً وارد جنگ با مسلمانان شود. در راستای این پروژه، صهیونیست‌ها در جنگ یمن در کنار عربستان و امارات ایستاده و با کمک‌های نظامی و اطلاعاتی سعی در شکست انصارالله را دارند.
نویسنده :
حامد موحدی
کد خبر : 3074

پایگاه رهنما :

رژیم صهیونیستی طی چند دهه گذشته، تلاش زیادی برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام انجام داده است و سعی کرده با استفاده از ابزار‌هایی که در اختیار دارد هم از راه‌اندازی جنگ‌های بین مسلمانان حمایت کند و هم خود مستقیماً وارد جنگ با مسلمانان شود. در راستای این پروژه، صهیونیست‌ها در جنگ یمن در کنار عربستان و امارات ایستاده و با کمک‌های نظامی و اطلاعاتی سعی در شکست انصارالله را دارند. در لبنان نیز این رژیم تلاش زیادی برای شکست و خلع سلاح حزب‌الله لبنان انجام داده است. در سوریه نیز تروریست‌های جبهه النصره در بلندی‌های جولان ارتباطات زیادی با رژیم صهیونیستی داشته و به‌صورت مرتب برای مداوا به تل‌آویو سفر می‌کنند. حتی رژیم صهیونیستی برای پیروزی تروریست‌ها، همواره به دمشق و شهر‌های دیگر سوریه نیز حمله هوایی می‌کند. در فلسطین نیز در ۷ دهه گذشته، جنگ‌های زیادی علیه جنبش‌های مقاومت فلسطین رخ‌داده است؛ اما در تمام این تلاش‌ها، این رژیم همواره شکست‌خورده و نتوانسته است به اهداف خود برسد. درواقع رژیم صهیونیستی نه‌تن‌ها در منطقه در نبرد‌های رخ‌داده موفق نشده، بلکه امنیت این رژیم به‌شدت تحت تاثیر قرارگرفته و موج مهاجرت معکوس به دلیل هراس امنیتی در سرزمین‌های اشغالی به بالاترین حد ممکن رسیده است. چراکه غاصبان صهیونیستی اکنون به‌خوبی می‌دانند که سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی قادر به مقاومت در برابر موشک‌های جنبش‌های فلسطینی نیست.
در این شرایط، رژیم صهیونیستی فاز جدیدی از پروژه خود علیه جهان اسلام را آغاز کرده است وسعی دارد تا مناطقی را برای این مسئله انتخاب کند که ازلحاظ جغرافیایی از آن‌ها دور بوده تا پیامد‌های امنیتی را متوجه این رژیم نکند. به همین دلیل، کشور‌هایی مانند میانمار و سریلانکا موردتوجه رژیم صهیونیستی قرارگرفته است. هدف اصلی این رژیم این است که نوعی جنگ بین مسلمانان با مسیحیان و بودائیان و یا سایر فرق مذهبی به راه بیندازد.
در سریلانکا اخیراً اتفاقاتی افتاده است که بسیاری ردپای صهیونیست‌ها را البته با همکاری وهابیون در آن می‌بینند. اخیراً در پی وقوع چند انفجار در تعدادی از کلیسا‌ها و هتل‌های سریلانکا در روز عید پاک، بیش از ۲۵۳ نفر کشته و ۵۰۰ تن مجروح شدند. به دنبال این حمله و برخی شایعه‌سازی‌ها در شبکه‌های اجتماعی، مردم محلی در شهر چیلا واقع در غرب سریلانکا به مساجد و مراکز اسلامی این شهر حمله کرده و به آن‌ها لطمات زیادی را وارد کردند. در شهر نگومبو واقع در ۴۰ کیلومتری شمال کلمبو پایتخت سریلانکا هم مسیحیان به چندین خانه، خودرو و محل کسب‌وکار متعلق به مسلمانان حمله کرده و به آن‌ها آسیب رساندند.
طی چند سال گذشته، مسلمانان روهینگیا در میانمار نیز تحت شدیدترین حملات از طرف بودائی‌ها و افراطی‌های این کشور قرارگرفته‌اند. به‌طوری‌که در این حملات، بیش از ۷۰۰ هزار روهینگیایی‌ها به بنگلادش پناهنده شده و ارتش میانمار به همراه بودائی‌های افراطی به‌صورت وحشیانه به مسلمانان حمله می‌کنند. به دنبال این جنایت‌ها، بیش از ۳۰۰ روستای مسلمانان روهینگیا در آتش سوختند. در جنایت علیه مسلمانان روهینگیا نیز ردپای رژیم صهیونیستی دیده می‌شود. روزنامه اسرائیلی «هارآتص» اخیراً نوشت؛ اسرائیل در نسل‌کشی مسلمانان روهینگیایی به دست ارتش میانمار نقش دارد. این روزنامه صهیونیستی اذعان داشت، درحالی‌که کشور‌های اروپایی و آمریکای شمالی ارسال سلاح به میانمار را متوقف کرده‌اند، رژیم صهیونیستی همچنان به ارتش میانمار برای شکنجه و قتل‌عام مسلمانان روهینگیایی کمک می‌کند.
درواقع، رژیم صهیونیستی در میانمار با حمایت از بودائی‌ها، آن‌ها را برای جنگ با مسلمانان روهینگیا مسلح می‌کند و از این طریق به تقابل بودائی- مسلمانان دامن می‌زند. در سریلانکا نیز این رژیم با حمایت از برخی جریان‌های تندرو به شکاف بین مسلمانان و مسیحیان دامن می‌زند؛ اما نکته مهم این است که رژیم صهیونیستی این نقشه را با کمک وهابیون عربستان اجرا می‌کند.
پیوند وهابیت و صهیونیسم
صهیونیسم جنبشی سیاسی مذهبی است که توسط یهودیان افراطی شکل‌گرفته است و با دستاویز قرار دادن برخی از مطالب تورات به کشتار مردم می‌پردازد، وهابیت هم با کمک استعمار و توسط محمد بن عبدالوهاب و آل سعود در منطقه نجد عربستان شروع به فعالیت کرد که با فهم ناقص و غلط از قرآن، مسلمین را تکفیر می‌کردند. در فقه وهابیت، دشمنی با صهیونیسم وجود ندارد، بلکه ده‌ها فتوا و احکام هست که به جهت منافع، روند عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی صادرشده است؛ مانند فتوای شیخ «بن باز» که فلسطینیان را تشویق به مهاجرت از سرزمین فلسطین اشغالی و اقامت در کشور‌های دیگر می‌کند.
در حوادث سریلانکا و میانمار، به‌خوبی صهیونیست‌ها و وهابی‌ها در راستای یک هدف مشترک فعالیت می‌کنند. در این راستا مقام‌های امنیتی سریلانکا از بازداشت یک مبلغ وهابی تحصیل‌کرده عربستان به خاطر ارتباط با «زهران هاشم» مغز متفکر حملات تروریستی سریلانکا خبر دادند. خبرگزاری «رویترز» با اشاره به این خبر، نوشته است که این مسئله نقش فزاینده وهابیت در سریلانکا را در معرض توجه قرار داده است. طبق گزارش رویترز، زهران هاشم همواره مجله‌ها و ادبیات سعودی را مطالعه می‌کرد. یکی از نشانه‌های اثرگذاری تفکرات وهابی بر هاشم، این بوده که او از دعا کردن و استمداد از خداوند انتقاد کرده و این کار را مخالف آموزه‌های اصیل اسلام معرفی می‌کند.
درواقع رژیم صهیونیستی پس از شکست‌های متعدد در منطقه زمین‌بازی را به جنوب آسیا انتقال داده است و سعی در ایجاد درگیری و جنگ بین مسلمانان با مسیحیان، بودائی‌ها و سایر گروه‌های مذهبی را دارد. نکته مهم این است که وهابیت نیز دقیقاً در این زمین بازی کرده و در راستای اهداف اسرائیل فعالیت می‌کند. در میانمار اوضاع بسیار پیچیده‌تر است. چراکه ازیک‌طرف رژیم صهیونیستی به ارتش و بودائی‌های افراطی این کشور سلاح می‌فروشد و از سوی دیگر، عربستان با شستشوی مغزی برخی از مسلمانان روهینگیا آن‌ها را وادار به حمله به پلیس میانمار می‌کند و زمینه را برای ایجاد درگیری بین بودائی‌ها و مسلمانان فراهم می‌کند.

ارسال نظرات