پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
08 خرداد 1398 - 10:45

ترامپ؛ تهدید فرصت‌زا

امام سجاد علیه السلام در صحیفه سجادیه می‌فرمایند: «اَلحَمدُلِله الَّذی جَعَلَ اَعدائَنا مِنَ الحُمَقاءِ وَ الجُهَلاءِ» (خداوند را شکر و سپاس که دشمنان ما را از احمق‌ها و جاهلان آفریده است) مصداق عینی این روایت آقای ترامپ است.
نویسنده :
محمدحسین آقاخانی
کد خبر : 3070

پایگاه رهنما :

امام سجاد علیه السلام در صحیفه سجادیه می‌فرمایند: «اَلحَمدُلِله الَّذی جَعَلَ اَعدائَنا مِنَ الحُمَقاءِ وَ الجُهَلاءِ» (خداوند را شکر و سپاس که دشمنان ما را از احمق‌ها و جاهلان آفریده است) مصداق عینی این روایت آقای ترامپ است. ترامپ تلاش می‌کند آمریکا را قدرت برتر و یکه تاز دنیا نشان دهد؛ بنابراین برای اثبات این مسئله بی مهابا تعهدات و معاهدات بین المللی را نقض می‌کند، تلاش می‌کند کشور‌های دیگر را با تحدید و تهدید مجبور به تمکین خواسته‌های غیر قانونی و نامشروع خود کند، از کشور‌های دنیا باج خواهی می‌کند و .... هرچه در این صور بیشتر بدمد عمق حماقت و رفتار احمقانه او مشخص‌تر می‌شود.
عیان شدن چهره واقعی آمریکا به لطف رفتار‌ها و عملکرد آقای ترامپ، برای دولتمردان و مردم ما فرصت ارزشمندی است و می‌تواند حلّال بسیاری از مشکلات موجود کشور باشد. در سایه رفتار‌های احمقانه رئیس جمهور آمریکا در عین نادیده نگرفتن تهدید‌های او، باید مسبوق به سابقه و ناکارآمدی آن‌ها برایمان یقین شود. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار مسئولان نظام می‌فرمایند: «شکی نیست که دشمنی آمریکا که از اوّل انقلاب شروع کرده به دشمنی، امروز شکل آشکار به خودش گرفته. توجّه کنید. اینکه ما خیال کنیم امروز دشمنی آمریکا بیشتر شده، نه، آشکار شده. قبلاً هم همین دشمنی‌ها بود [امّا]این جور صریح حرف نمی‌زدند؛ این‌ها صریح میگویند. میگویند میخواهیم چنین کنیم، میخواهیم چنان کنیم. تهدید می‌کنند.» بنابراین امروز آمریکایی‌ها دشمنی خود را آشکار کرده‌اند ما باید بدانیم دشمنی آمریکا با ملت ایران عمیق است و تداوم دارد؛ بنابراین، نباید ظاهر سازی‌ها ما را به اشتباه بیندازد. ترامپ و اوباما اگر با هم تفاوت و اختلافاتی هم داشته باشند. در یک مسئله یقیناً ذره‌ای با هم اختلاف ندارند و آن مقابله و دشمنی با جمهوری اسلامی ایران است. ترامپ یک فرد اقتصادی است و به گفته خودش بدنبال جنگ نظامی با ایران نیست. جنگ او لزوماً جنگ اقتصادی است؛ بنابراین ترس از جنگ سخت، معنا ندارد. در تأیید و تأکید براین مسئله مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌فرمایند: «هیچ کس از هیبت ظاهری آمریکا نباید بترسد هیچ کس؛ یعنی این واقعاً خیلی خطا است. آدم احساس می‌کند بعضی‌ها از این هیبت ظاهری و تشر و هیاهو و مانند این‌ها جا می‌زنند و وحشت می‌کنند؛ ترس از این هیبت ظاهری غلط است؛ ابرقدرت‌ها کارشان را همین جوری پیش می‌برند؛ با هیاهو. آن قدرت واقعی آن‌ها به قدر آن هیاهویی که می‌کنند نیست.» در شرایط جنگ اقتصادی آمریکا آقای ترامپ با ترسیم طول و عرض و ابعاد آن فرصت طلایی برای دولتمردان ما فراهم نموده است تا برای یکبار و همیشه، دو بیماری مزمن اقتصاد کشور یکی خام فروش نفت و دیگری وابستگی بودجه کشور به دلار را درمان و اتفاق مبارک، اما دشوار را در این شرایط سخت عملی کنند و نسخه اقتصادمقاومتی را که با همه سیاست‌ها و راهکارهایش برطرف کننده مشکلات اقتصاد کشور می‌باشد مورد توجه قرار دهند. این مهم در سایه مدیریت شجاعانه، امیدوارانه، مجاهدانه و همراه با بصیرت، دولتمردان و مسئولین محقق می‌شود. با این وصف آیا آقای ترامپ برای ما تهدید است یا فرصت؟
برچسب ها: ترامپ فرصت تهدید

ارسال نظرات