پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
01 خرداد 1398 - 12:46

دو قطبی سازی های مخرب

جریان سازش در گوشه وکنار از قرارگرفتن بر سر یک دو راهی کاذبی صحبت می‌کند که چند سال گذشته نیز، با تمسک به آن اقتصاد و معیشت کشور را شرطی‌سازی کرد تا به زعم خودشان با کدخدا مذاکره کنند و از شرایط بغرنج، عبور کنند.
کد خبر : 3028
 
جریان سازش در گوشه وکنار از قرارگرفتن بر سر یک دو راهی کاذبی صحبت می‌کند که چند سال گذشته نیز، با تمسک به آن اقتصاد و معیشت کشور را شرطی‌سازی کرد تا به زعم خودشان با کدخدا مذاکره کنند و از شرایط بغرنج، عبور کنند. «بر سر یک دو راهی هستیم»، یا «مجبوریم بایستیم یا تن به مذاکره دهیم»؛ اینها، ادبیات همان جریانی است که فریب موش و گربه بازی آمریکا را خوردند.
ساختار تحلیلی جماعت غربگرا دچار یک دورباطل شده و شرایط تصنّعی خاصی را برای کشور تعریف می‌کنند و بر اساس آن، برای اقتصاد و سیاست خارجه کشور، نسخه‌های لیبرالی می‌پیچند؛ نسخه‌هایی که یکبار دیگر کافی است تا تجربه شود (یعنی تن دادن به مذاکره‌ای دیگر) تا ثمره چهل سال مقاومت و ایستادگی را به باد دهد!

مذاکراتی که در آن به دلیل بیگانه بودن کدخدا با «اخلاق، قانون و عرف بین الملل» داده‌های نقد ما در ازای ستانده‌های بسیار ناچیز دشمن، به یغما می‌رود. تجربه تاریخی در ادوار گذشته نشان داده که اظهار‌نظر‌های مقامات آمریکایی برای مذاکره و تماس و... چیزی جز به تاراج بردن نقاط قوت و ایجاد رخنه در عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران نیست.

جماعت غرب گرا در داخل که اخیراً جریان بهاری‌ها هم به آن اضافه شده، سعی در تولید دو قطبی‌های مخربی، چون جنگ و صلح دارند تا از این رهگذر، در جامعه رعب و وحشت ایجاد کنند و نظام اسلامی را وادار کند از مواضع عزتمندانه خود عدول کند و دروازه کشور را به روی غرب بازکند تا بتوانند با استناد به آن (یعنی دور شدن سایه جنگ) سهم بیشتری ازقدرت را بدست آورد. در حقیقت آنان که بر طبل مذاکره و سازش می‌کوبند، همان صدای ترامپ در داخل کشور اند که خروجی عملکردشان، جز تشدید تحریم‌ها نیست. هر چند ممکن است خاستگاه سیاسی این دسته از افراد متفاوت باشد، اما هدف مشترک آن‌ها مذاکره با کدخدا آنهم با هر شرایطی است. برای مثال رئیس قبلی صدا و سیما در مصاحبه با یکی از اعضای حلقه احمدی نژاد اذعان می‌کند: «ترامپ پس از ماه مبارک رمضان به ایران حمله خواهد کرد!» باید دید ایشان، در کجا سیر می‌کند و بر پایه چه اطلاعات و تحلیلی، به سهولت از حمله ترامپ به ایران صحبت می‌کند. آیا ترامپ از مقام انصاف برآمده و مراعات روزه دار بودن ملت ایران را می‌کند تا در فردای ماه مبارک رمضان، در نبردی برابر و متقارن به مصاف یکدیگر بروند؟! و یا این ادعا‌ها با هدف دیگری بیان شده است. قطعاً چنین سخنان و مواضعی بوی خستگی می‌دهد.

جمهوری اسلامی ایران طی چهل سال گذشته، با رهیافتی هوشمندانه و صبری استراتژیک، کشتی انقلاب را از امواج توفنده به سلامت عبور داده و در مقطع فعلی نیز با اتحاد، همدلی و تقویت مولفه‌های بازدارنده، آرایش جنگی دشمن را با شکست مواجه خواهد کرد و باطل السحر دو قطبی‌های مخرب خواهد بود.

ارسال نظرات