پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
01 خرداد 1398 - 10:33

توطئه آل سعود

سران آل سعود به خاطر تکرار ناکامی‌های این کشور در منطقه بویژه در یمن و آشکار شدن ماهیت ضد انسانی عربستان در مجامع بین المللی به واسطه پرونده‌های نقض حقوق بشر تحت فشار مجامع بین المللی و افکار عمومی دنیا تلاش می‌کند با سوء استفاده از تحولات اخیر منطقه خود را از مظان اتهام خارج کنند.
نویسنده : موسی رشید
کد خبر : 3015
 
سران آل سعود به خاطر تشدید ناکامی های این کشور در منطقه بویژه در یمن و آشکار شدن ماهیت ضد انسانی عربستان در مجامع بین المللی به واسطه پرونده های نقض حقوق بشر مثل: قتل فجیع جمال خاشقچی، همدستی با آمریکا و متحدان غربی و عبری آن در بحران سازی منطقه و کشتار مردم بیگناه یمن و فلسطین همچنین،تحت فشار بودن از سوی مجامع بین المللی و... تلاش می کند با سوء استفاده از تحولات اخیر منطقه خود را از مظان اتهام خارج کنند. به همین منظور بعد از حمله این رژیم کودک کش به عمق خاک یمن در هفته گذشته و انفجار های بندر فجیره و حملات پهپادهای انقلابیون یمن به تاسیسات نفتی عربستان،پادشاه فرتوت این کشور طی نامه ای از سران کشورهای عربی و شورای همکاری خلیج فارس خواسته است تا دو نشست فوق العاده در مکه مکرمه(30 مه- 9 خرداد)برگزارکنند.ملک سلمان به اعضای شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب گفته است این نشست به منظور تقویت امنیت و ثبات منطقه و همچنین حوادث اخیر یعنی انفجارهای بندر فجیره و حمله به لوله های نفتی عربستان ضروری است.

هر چنداین درخواست مورد استقبال کشورهای کوچکی مثل امارات و جیبیوتی قرار گرفته،اما بیش از نیمی از اعضا پاسخ منفی داده اند.
به نظر می رسد برخلاف گفته پادشاه عربستان،سردمداران آل سعود می خواهند از طریق این نشست با سرپوش گذاشتن به ادامه جنایات خود در یمن و با همکاری رژیم صهیونیستی،انگشت اتهام را به سمت ایران سوق دهند.و با توجه به اینکه هنوز هیچ گروهی مسئولیت انفجار بندر فجیره را نپذیرفته و با حمله پهپادهای انقلابیون یمن به تاسیسات نفتی عربستان ،آل سعود سعی می کند با خیمه شب بازی و ائتلاف همدستان خود فضای ضد ایرانی جدیدی در منطقه رقم بزند.
غافل از اینکه توانمندی سیاسی جمهوری اسلامی فراتر از آن است که با این خیمه شب بازیها تحت تأثیر قرار گرفته و اجازه دهد سران سعودی بتوانند نقشه های شوم خود را عملی سازند.

ارسال نظرات