دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
18 ارديبهشت 1398 - 07:00

آژیرقرمز

در آستانه ماه مبارک رمضان یک بار دیگر رژیم منحوس صهیونیستی کام مسلمانان جهان را تلخ کرد و ارتش این رژیم از ابتدای هفته ، نوار غزه را آماج حملات گسترده هوایی و توپخانه ای خود قرار داد.
نویسنده : سیدفرشید کاظمی پیره سرا
کد خبر : 2898

در آستانه ماه مبارک رمضان یک بار دیگر رژیم منحوس صهیونیستی کام مسلمانان جهان را تلخ کرد و ارتش این رژیم از ابتدای هفته، نوار غزه را آماج حملات گسترده هوایی و توپخانه‌ای خود قرار داد. حملاتی که در آن ۱۱ فلسطینی به شهادت رسیده اند که در میان آن‌ها یک نوزاد ۱۴ ماهه بنام صبا دیده می‌شود. البته این حمله صهیونیست‌ها بی پاسخ نمانده و گروه‌های مقاومت با شلیک ده‌ها راکت به شهر عسقلان ۲ صهیونیست را به هلاکت رسانده و ده‌ها تن از اشغالگران را زخمی کرده اند.
دلیل درگیری
مدت هاست که تظاهرات گسترده‌ای تحت عنوان «بازگشت» در فلسطین برگزار می‌شود. این هفته صهیونیست‌ها به همین بهانه به سرکوب گسترده فلسطینیان پرداختند و در این درگیری‌ها ۵ فلسطینی به شهادت رسیدند. در مقابل مقاومت اعلام کرد حملات گسترده‌ای را علیه اراضی اشغالی صورت خواهد داد و تا این لحظه بیش از ۳۰۰ موشک و راکت به سمت مناطق صهیونیستی شلیک کرده است و برای اولین بار پس از جنگ ۲۰۱۴ علیه نوار غزه، آژیر قرمز در شهرک اشدود به صدا در آمد. شدت حملات موشکی به حدی بود که رژیم صهیونیستی مجبور شد سواحل عسقلان را به روی گردشگران ببندد. در همین راستا نخست وزیر رژیم صهیونیستی بلافاصله برای بررسی اوضاع غزه با فرماندهان ارتش و نیرو‌های امنیتی تشکیل جلسه داد.
بیانیه مشترک گروه‌های مقاومت
گروه‌های مقاومت فلسطینی پس از حمله موشکی به اراضی اشغالی اعلام کرده اند، پاسخ جنایات اشغالگران را خواهند داد و در بیانیه‌ای که اعلام کرده اند: «در صورت تداوم تجاوزگری، مقاومت برد موشک‌های خود را از عمق ۴۰ کیلومتری افزایش خواهد داد. اراده ملت فلسطین و مقاومت شجاع پیروز خواهد شد و مقاومت حقوق سلب شده ملت فلسطین را از چنگ رژیم صهیونیستی در خواهد آورد. بر اساس منطق، تجربه و تاریخ اراده ملت فلسطین و مقاومت پیروز خواهد شد و فلسطینیان حقوق خود را در برخورداری از سرزمین، مقدسات و زندگی شرافتمندانه احقاق خواهند کرد. مقاومت فلسطین هرگز از حق خود برای پاسخ به جنایات پیاپی اشغالگران اسرائیلی و دفاع از قشر‌های مختلف مردم، اعم از کودکان و شیرخوارگان و زنان و سالخوردگان چشم پوشی و عقب نشینی نخواهد کرد. مقاومت بر مقابله قاطعانه با متجاوزان تا توقف تجاوزشان پافشاری می‌کند.»
در جستجوی صلح
مدتی است که دولت مصر تلاش‌هایی برای آرام سازی اوضاع در غزه انجام داده و هیات‌هایی بلند پایه از جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی هم اکنون در قاهره حضور دارند و مسئله آرام سازی اوضاع در نوار غزه محور اصلی این گفتگوهاست که فعلاً خبری از توقف درگیری‌ها نیست و حملات به غزه همچنان ادامه دارد و جبهه مقاومت نیز قاطعانه این حملات را پاسخ داده است. در همین گیرودار با توجه به جو متشنج غزه، از آنجایی که قرار بود مسابقات اروپایی آواز یورو ویژن در مودیعین در نزدیکی نوار غزه برگزار شود به سبب تشدید تنش و درگیری‌ها لغو شده و قرار است به دلایل امنیتی در تل آویو برگزار شود.
برادر همیشگی!
در حالی که بسیاری از نهاد‌ها و کشور‌های مختلف دنیا این اقدام رژیم صهیونیستی را جنایت جنگی نامیده اند، ایالات متحده اعلام کرده که همچنان از اسرائیل حمایت می‌کند. مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرده است: «ما در کنار اسرائیل می‌ایستیم و کاملاً حق آن را در دفاع از خودش در مقابل حملات کینه توزانه فلسطینیان تأیید می‌کنیم.» در مقابل هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه از تشدید اوضاع در نوار غزه به شدت ابراز نگرانی کرده و دولت ترکیه و دولت خودگردان فلسطین نیز خواستار دخالت جامعه جهانی در این ماجرا شده اند.
اما نکته قابل تأمل در این جنایت جنگی موضع کشور عربستان و سکوت آل سعود است. کشوری که خود را راهبر جهان اسلام معرفی می‌کند نه تنها هیچ اقدامی انجام نداده بلکه در حالی که کشور‌هایی مثل مصر تلاش دارند تا درگیری‌ها متوقف شود، عربستان سعودی تاکنون هیچ موضعی اتخاذ نکرده است. هرچند نمی‌توان از کشوری که خود مسبب بسیاری از مصیبت‌های مسلمانان جهان اسلام است انتظاری بیش از این داشت. آل سعود که خود بانی بوجود آمدن بزرگ‌ترین بحران انسانی دوره معاصر در یمن و از سردمداران طرح موسوم به معامله قرن است، نمی‌توان انتظار داشت از فلسطینی‌ها حمایت کنند.
آنچه مسلم است پس از دو روز بمباران مناطق مختلف غزه توسط جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی محافل عربی و رسانه‌های غربی در سکوت به سر می‌برند، زیرا بنگاه‌های اقتصادی صهیونیست اجازه بازتاب گسترده چنین اخباری را به این رسانه‌ها نخواهند داد. اما نکته قابل توجه در این میان، مقاومت، شجاعت و قاطعیت جبهه مقاومت است که در چنین شرایطی توان موشکی خود را به رخ دشمن می‌کشند تا جایی که تصاویر منتشر شده، آریه تدعی وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد که از ترس موشک‌های نیرو‌های مقاومت فلسطین، به پناهگاه گریخته است.

سید فرشید کاظمی پیرسرا

ارسال نظرات