پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
08 ارديبهشت 1398 - 16:42

اصلاحات شاهزاده با فرمان اعدام

دولت عربستان با بروز چنین اقدامات وحشیانه‌ای نشان داده که هیچ بویی از شرافت و کرامت آدمی و حقوق بشر نبرده و آزادی و اصلاحات را تنها در مواردی جایز می‌داند که به تداوم شجره خبیثه سعودی کمک کند و صدای هر معترضی که با سیاست‌های شاهزادگان سعودی مخالف باشد را با شمشیر پاسخ می‌دهد.
نویسنده : حسین نمازی
کد خبر : 2799
 
اصلاحات شاهزاده آل سعود رنگ خون به خود گرفته است؛بن سلمان در ادامه اصلاحات سیاسی،اقتصادی و اجتماعی خود که بخشی از آن به صورت تشریفاتی در قالب رفع ممنوعیت رانندگی زنان، اعطای مقام سیاسی به آنان، ارائه مجوز برای خوانندگی، اجازه حضور زنان در باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها و...صورت گرفت،با اعدام 37 زندانی به‌صورت جمعی در شهرهای مختلف عربستان موجی از خشونت و وحشی گری را در در ذهن افکار عمومی تجسم کرد که هیچ تطابقی با اصلاحات ندارد. بعد از تکه تکه کردن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی حالا شاهزاده سعودی اصلاحات خود را از سرگرفته و این 37 تن را به بهانه های واهی از جمله راهپیمایی، جاسوسی برای ایران و فعالیت های تروریستی به طرز وحشیانه ای به جوخه اعدام کشیدند.
گفته می‌شود 34 نفر از زندانیان اعدام‌شده،از فعالان شیعه و اعضای سندیکاهای حرفه‌ای و روحانیون و تعدادی از جوانان بودند که در دوران نوجوانی خود بازداشت شده بودند. اعدام‌های اخیر در شهرهای مکه، مدینه، ریاض و همچنین در استان عمدتا سنی "قصیم" و در استان "شرقیه" محل سکونت اقلیت شیعه این کشور، انجام‌ شده است.
دولت های اروپایی و نهادهای به ظاهر حامی حقوق بشر نیز روزه سکوت گرفته اند و بیشتر از دولت عربستان و سایر دولت ها خواسته تا به حقوق بشر احترام بگذارند!موضوعی که بیشتر شبیه به یک طنز سیاسی است.
واقعیت امر این است که حمایت های بی چون و چرای آمریکا از رژیم فاسد و مرتجع آل سعود سبب شده تا بن سلمان در مسیر خشونت طلبی قرار بگیرد و از این رهگذر هیچ مانعی را پیش روی خود نبیند.
اما سوال مهمی که در ذهن ایجاد می شود این است که چرا عربستان به صورت آشکار دست به چنین اعمال وحشیانه ای می زند؟در پاسخ باید گفت اولا عربستان در پی تثبیت این انگاره است که هیچ واهمه ای از بروز چنین افتضاحات سیاسی و اجتماعی ندارد و نسبت به واکنش های جهانی بی تفاوت است.دوم اینکه حمایت آمریکا،رژیم صهیونیستی و سکوت بوق های تبلیغاتی و نهادهای حقوق بشر آنها را نسبت به اهداف شوم خود گستاخ تر می کند و تا زمانیکه وابستگی غرب و بازار نفت را به دلارهای آلوده خود لمس می کنند به این سیاست ها و اقدامات ادامه می دهند.نکته دیگر اینکه آل سعود قصد دارد با چنین سیاست های خصمانه و خشونت آمیزی در دل معترضان حکومت خود که البته کم هم نیستند،رعب و وحشت ایجاد کند تا از موج بعدی اعتراضات جلوگیری کند و چند سالی دیگر به عمر حکومت رذیلانه خود بیفزایند. اما تجربه های تاریخی نشان داده ریخته خون بی گناهان،استوارترین دولت ها را از پای درآورده و از دل این خشونت و خفقان، انقلابی سربرآورده که به بساط ظلم و خشونت را برچیده است.
بنابراین دولت عربستان با بروز چنین اقدامات وحشیانه ای نشان داده که هیچ بویی از شرافت و کرامت آدمی و حقوق بشر نبرده و آزادی و اصلاحات را تنها در مواردی جایز می داند که به تداوم شجره خبیثه سعودی کمک کند و صدای هر معترضی که با سیاست های شاهزادگان سعودی مخالف باشد را با شمشیر پاسخ می دهد.سعودی ها که تا دیروز بواسطه دست پرورده های خود یعنی داعش خالق جنگ و خشونت در عراق و سوریه بودند،حالا با نابود شدن تروریست ها خود دست به کار شدند تا جورچین وحشی گری های خود را تکمیل کنند.

ارسال نظرات